S
Saril
Sv: Arabiska fullblod
Tack, ska kika om jag blir lite klokare av den tråden!
Hihi, ja precis
Längtar verkligen tills underlaget blir lite bättre, då ska jag köra på i lite högre tempo. Just nu blir det mest skritt, någon kortare trav/galopp här och där bara. Så fort det blivit lite varmare ska jag få med mig nån från stallet ut på en längre tur, vet att stallägaren pratat om att det finns en jättefin slinga som tar ungefär tre timmar att rida. Låter bra iaf att du inte tror jag behöver göra nån större förändring av de "vardagliga" ridturerna!
Tack, jag tycker också han är jättefin Märks att han inte har nån väldigt stor hoppvana som synes Ibland kommer han väldigt nära inpå hindret, ibland hoppar han av lååångt innan, haha. Men hoppar gör han i alla fall!
Det finns som bekant distansfolk i den här tråden, men du kanske får fler svar om du lägger frågan under distansforumet.
Det finns en nålad tråd där med en hel del information.
Tack, ska kika om jag blir lite klokare av den tråden!
Haha, ja du vet ju var hon bor så...
Halleluja, vilket vackert språng
För att klara en femmilare krävs det ju lika olika träning beroende på hur fort du tänker rida så att säga Ett bra tips tycker jag är att både träna på att vara ute och rida lite länge, ca 3 timmar, och att träna på att rida vanliga timmes-turer i lite friskare tempo.
Med din vanliga träning kommer du att klara en 5-mil galant utan att tänka så mycket "distans" tror jag faktiskt.
Hihi, ja precis
Längtar verkligen tills underlaget blir lite bättre, då ska jag köra på i lite högre tempo. Just nu blir det mest skritt, någon kortare trav/galopp här och där bara. Så fort det blivit lite varmare ska jag få med mig nån från stallet ut på en längre tur, vet att stallägaren pratat om att det finns en jättefin slinga som tar ungefär tre timmar att rida. Låter bra iaf att du inte tror jag behöver göra nån större förändring av de "vardagliga" ridturerna!
Haha!
Ser precis ut som min "hindret kan vara farligt, bäst att hoppa låååångt ifrån och hoppa hööögt över!!"
Jättefin, tycker jag :-)
/Lavinia
Tack, jag tycker också han är jättefin Märks att han inte har nån väldigt stor hoppvana som synes Ibland kommer han väldigt nära inpå hindret, ibland hoppar han av lååångt innan, haha. Men hoppar gör han i alla fall!