Arabiska fullblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SiZo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 105
  • Visningar Visningar 182 361
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Fjellheim!
Lite OT här men tycker att jag känner igen dig.

Red du en CR med en svårlastad häst på Uppsalaritten 2010?
Isf red vi tillsammans en bit ;)

Haha, inte ska du kalla rara Bambi svårlastad! Tog ju bara fyra timmar ;)

Du var faktiskt den enda som jag lät hjälpa till (var ju en hel del som hade idéer...), mycket riktigt red vi tillsammans en bit.

Till Bambis och mitt försvar ska jag säga att det var ett helvete att transportera honom de första åren han var i min ägo, när vi kommit så långt att vi tävlade var det "bara" själva lastningen som felade, resorna gick bra.

Efter den där ritten övade vi lastning intensivt i ett par dagar och det tog aldrig mer än några minuter faktiskt, han var helt och hållet självlastande de sista två åren vi fick tillsammans.

Saknar min knäppa häst väldigt mycket.

Ska bli superkul nästa helg då vi ska ha en liten WE-tävling i stallet! (Tävlingen är öppen för alla, 70 kr/start. Bara en liten hint till de som möjligtvis bor här i krokarna... ;) :D )

Men fasen va roligt ni verkar ha därute i stallet! :D

Erucj och jag rider fortfarande (efter skadan) mest rakt fram i skritt bara, typiskt.

Tror du man får komma med sin b-ponny...? Han är ju väldigt stark och pampig att sitta på. Sååå lång är jag ju inte, ehum :angel: Väldigt lätt är jag i alla fall -på riktigt ;)

Några bilder på lillprinsessan. Hon tycker som sagt om att få vara i centrum :D

555460_10200571136503946_836956073_n.jpg

483722_10200571139504021_372233347_n.jpg

578019_10200571139984033_296294607_n.jpg

644347_10200571137383968_315077740_n.jpg

486859_10200571138143987_871439981_n.jpg

Men fasen va roligt ni verkar ha därute i stallet! :D

Erucj och jag rider fortfarande (efter skadan) mest rakt fram i skritt bara, typiskt.

Tror du man får komma med sin b-ponny...? Han är ju väldigt stark och pampig att sitta på. Sååå lång är jag ju inte, ehum :angel: Väldigt lätt är jag i alla fall -på riktigt ;)

Japp, massa roligt därute :D Du är välkommen med din lilla ponny om du har lust, man behöver inte sitta på hästen för att få testa :)

Aliah - vilken underbart söt liten lurvsessa :love:

knapplån!

Appropå tidigare diskussion om gäddhuvuden vill jag inflika en bild ja snubblade över och säga att jag håller med, det börjar gå åt skogen på vissa ställen..

sjöhäst:

404787_407799329312596_570537472_n.jpg

Vill inte vrida tillbaka diskussionen men kunde bara inte låta bli... :p

Eftersom alla är så generösa med bilder bjuder jag på en helt osminkad solnedgångsbild på min dam. Längtar så till sommaren när jag ser den!

416672_10151061078844597_54979305_o.jpg

Djezima som liksom Fjellheims pålla är efter Gotcha.

Som vanligt så härliga bilder, Aliah! Blir hon mörkbrun, lilla misilen, tror du? Jättefin färg nu!!
Djezima- hmmm, ser ut som ... vet inte vad, inte som en häst i alla fall .... Många tycker säkert det är vackert, jag tycker det ser helt galet ut ....

Din solnedgångsbild är fin!!:)

Även jag har skramlat mig ut med kameran, men det blev bara tråkiga hagbilder. Fast vädret är fint!

Först ut- Plannja (Etogram- Palma)
299796_545917762106458_1041836722_n.jpg

Sedan Exelencja (Festiwal- Ex Diara)
374541_545919172106317_1292852680_n.jpg

KE Pasja (Glaz- Plannja).
295690_545914415440126_7628443_n.jpg

Va roligt med bild på Djezima, in med fler så man får jämföra lite halvsyskon emellan! :bump:

Bambi var relativt stor med sina 156 cm, även skapligt högrest så han kändes "hög". Hur hög är Djezima?

Jisses vilken vinterpäls dina fina har Cornelia!

Nähä, tycker du?! :D

Du skulle bara veta hur man ser ut när man har varit där och borstat en stund, nu när alla fäller samtidigt .... Svår astmaattack och vit/grå/smutsbrun över hela kroppen!

Hej
Jag är helt ny här på forumet, men har följt den här tråden ett tag, fina bilder! och jättekul att följa diskussioner här...
Lägger in en bild på min nya häst, Sapak, e.Pakistan.
Jag har haft honom sedan januari och tycker att han är toppen, passar mig perfekt, då jag vill ha en jätte trevlig kompis att rida i skogen först och främst men även ta en runda för instruktör då och då. Fin är han iallafall, och numera valack. Men om ni har lite info om honom så tycker jag att det är jättekul. Har hittat lite utställningsbilder på honom också, hmm...kan bara konstatera att dom blir mera ponnylika med vinterpälsen på...

sapak-3.jpg
[/URL][/IMG]

Du skulle bara veta hur man ser ut när man har varit där och borstat en stund, nu när alla fäller samtidigt .... Svår astmaattack och vit/grå/smutsbrun över hela kroppen!

Haha, härligt! vinterjackan blir extrafodrad!! :idea:

Fjellheim:
Djezima är bara 142 vad jag mätt mig till ( haft henne i 13 år och jag har inte mätt henne förränn i år! :angel: )
Så nån höjdskräck har man inte direkt, även om hon känns mycket mera häst än "lillemann" på bara 139...:D

Såg att hon även är släkt med Cornelias Exelencja, genom Ex Diara. Mycket släktingar här! =)

Edit: snygging du hittat, moasweden!

bonusbild på tanten och mig!
1aa8e5e6.jpg

Senast ändrad:

knapplån!

Appropå tidigare diskussion om gäddhuvuden vill jag inflika en bild ja snubblade över och säga att jag håller med, det börjar gå åt skogen på vissa ställen..

sjöhäst:

404787_407799329312596_570537472_n.jpg

Vill inte vrida tillbaka diskussionen men kunde bara inte låta bli... :p

Baby-Giraffeased.jpg

Likheten är slående :D

(Obs! Bäst att förtydliga så ingen går i taket: Detta är bara ett skämt!)

Ja... Jag vill ju gärna ha lååång hals... låååånga ben... breeeed panna...

Är det kanske giraffer jag ska föda upp istället? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
5 129
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka