Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Vilken koll du har Limona :D Varför slog du inte till ? Han är en riktig liten stjärna, orädd och stabil som få. Fast det kanske är samma häst :angel:
Här är iallafall en bild från vår drygt mil långa promenad idag.
11377_10152596469250468_1507343963_n_zps54a504fb.jpg

Jo det är han :-) Superfin! Jag lyckas inte bestämma mig om jag ska köpa en unghäst eller betäcka mitt sto..seriöst velande fram och tillbaka!

KL

Slänger in lite bilder på mina djur, bilderna är tagna av Susanna Uhlén, som även visade Fille på riks!

Börjar med Pontus (Poseidon)

528252_299333103527958_1613380815_n.jpg

Och sedan på Fille:

533066_299343973526871_1687344474_n.jpg

Ja, de är riktigt lika! Uppenbarligen förvärver sig Fille väldigt starkt med tanke på att Pontus mor är ganska annorlunda i typen!

Waldorff: Ja, jag tycker de är sjukt söta! Båda är dessutom supersociala och jätte glada helatiden! Aldrig några sura miner från någon av dem! De är kort sagt underbara i all hantering!

Och det är väldigt kul nu när Fille börjar bli hingst lite mer, han tar för sig och han frustar och låter när man busar med honom. För att sedan återgå till "valackstadie" när man jobbar honom! :D

Knapplån

Jag vill bara stolt visa upp min duktiga arabkille som är född 09. :love: vi har jobbat mycket i skritt och tränat gångarterna på töm innan, men traven under ryttare är ganska ny. Han var lite svår att hantera inledningsvis under inridningen, men nu är han lovley!

traven4.jpg

KL

Kan nu avslöja att Fille kommer åka iväg och bo hos Papa's arabians den här sommaren, jag försöker även få ut Pselma på foder över sommaren då jag känner att jag behöver en hästpaus nu. Jobbar jätte mkt och hinner inte riktigt med både hästarna och mig själv, så en paus känns väldigt skönt!
Dessutom så vet jag att Susanna kommer ta bra hand om min lille pöjk. Och personen jag har erbjudit att ta Pselma har jag oxå full tilltro till!

Hej!

Jag uppdaterar med att vi idag haft sadel på pållan för första gången sen midsommarafton :-). Och tur var väl det, med tanke på stormvindarna och att fröken blir piggare och piggare för varje dag. Jag hade gissningsvis legat i en driva om inte sadeln suttit på. Nu är det på nivån att snön är farlig :-)

Så idag har vi travat lite mer och pållan passade på att stjäla typ 2 språng galopp *busfrö!*. Vi har tagit oss upp på 45 min motion i skritt och trav/dag. Det går lååångsamt framåt, men hellre det än fler bakslag. Pållan är pigg och vill jobba (och är jättekär i ridponnyhingsten som blir valack imorgon).

/Lavinia och OmNomNe.

Vad skönt att höra att det går framåt!:)
De är skuttiga nu hästarna, är väl vårsolen och blåsten som får igång dem. Longerade en överpigg Plannja igår, var rätt glad att jag inte satt på henne för hon var mer över än på marken!:D

Vad härligt det låter Lavinia! Superfina hästar här på sista sidan också, kul med så mycket bilder! :laugh:

Jag har ju Noohr i min ridlärares lösdrift, och hon har en hel del lektioner och kurser hemma på gården också. I fredags fick Noohr gå med på en "lek-lektion" (med en superduktig dressyrtjej på ryggen) där de hade lite olika småtävlingar, bl a snyggast hopp, mest samlad/långsam galopp, skritt på rak linje och lite annat. Noohr och hans ryttare vann tävlingen om mest samlad/långsam galopp :D

Noohr har blivit poppis bland stalltjejerna (inte undra på :love: ) så han kommer förmodligen få gå med på hopplektion ungefär en gång i veckan framöver :) Perfekt eftersom han tycker det är så roligt att hoppa, men jag är lite hopprädd... Då kan han få lite rutin så kanske jag vågar hoppa lite själv också så småningom :)

42031010151488158738120.jpg

Bild från idag (obs inte jag som rider!):
noohrhopp.jpg

Tack så mkt!

Jag fick ännu en bild från Sanna idag, på lille Poseidon :D

i66414360._szw1280h1280_.jpg

Lavinia: Gud vad skönt att komma igång lite! Jag håller en tumme för att det kommer gå super!!

Saril: Vad kul att få se bilder på Noohr!!! Neywas är väldigt snål med bilder här faktiskt (Hint hint ;) )

Vilken sötnos han är :)

KL: underbara bilder allihopa, fotsätt att ladda upp så man får njuta av alla fina araber

426401_10200569759109512_1890487391_n.jpg

Okej! ;)

Jag tar bilder från min blogg (när kommer man kunna ladda upp direkt från datorn??), de två senaste bilderna på mig och Bambi var från ett inlägg som heter: "Fina" bilder -ugly rider edition! Med andra ord bjuder jag på osmickrande bilder på mig själv, här kommer några fler :D

Så här stilren och proper var jag när jag red Erucj för första gången. Hemskt snygg sits :cool:
Rida.jpg

Här är det Bambi igen, och ja ni ser ju själva... Förstår inte varför jag aldrig har lackat träns, matchande schabrak-benlidor, tjusiga ridkläder och dyra ridstövlar. Måste försöka bättra mig ;)

IMGP0925.JPG

Roligt att det går bra oh_really! Å hjälp så snyggsöta fuxpojkarna är kimmis, minns när jag såg de första bilderna på Fille och tänkte -vilket drömföl!!

Jag älskar "natural beauty"- stilen!! Visst, det kan vara fint med ett välmatchat ekipage, men inget kan få igång mig så som en naturellt vacker arab utan smink och fix!

Och de gånger jag har haft mina hästar på utställning, och de har blivit sminkade och klippta och polerade, känns det som om jag inte känner igen dem, de är inte sig själva ... längtar alltid till att jag får släppa dem i hagen hemma igen och se dem ta en riktig långrullning i gräset för att bli av med allt polermedel!!:D

Däremot en sommarkväll i hagen, lite vind i manen, blank sommarpäls, ett uttrycksfullt ansikte med stora djupa ögon- finns inget vackrare, jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det ....

Jag älskar "natural beauty"- stilen!! Visst, det kan vara fint med ett välmatchat ekipage, men inget kan få igång mig så som en naturellt vacker arab utan smink och fix!

Håller helt med! Fjellheims sista bild är underbar :love: Snacka om att man börjar längta efter sommaren!!

kimmis87: Jag älskar verkligen fuxar, och dina killar är verkligen så fina! Håller med dig om att neywaz borde dela med sig av lite bilder hon med! :)

För övrigt så var jag på en working equitation-clinic i lördags, och hästen de visade med var en supersöt fuxtjej, korsning arab-morgan. Det var så häftigt att se henne - fyra år gammal och så himla lydig, vändbar och duktig. Extremt lik Noohr i sättet också, precis samma busiga blick, lika intresserad av alla och allting (vill bara smaka liiiite ;) )... Snacka om att jag blev sjukt taggad på WE i alla fall :laugh: Ska bli superkul nästa helg då vi ska ha en liten WE-tävling i stallet! (Tävlingen är öppen för alla, 70 kr/start. Bara en liten hint till de som möjligtvis bor här i krokarna... ;) :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
45 46 47
Svar
937
· Visningar
22 591
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar