Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Emiliusz: http://www.athenaarabians.com/Video_Riks/emiliusz_riks07_I.html

Underbar trav; sänker sig bak o lättar fram. Luftigt o lätt, svävande, vägvinnande. Nu blir det ju inte många steg i sträck som vanligt när det är show, tyvärr. Inte heller får man se hans skritt eller galopp. Men traven är så som en arab kan röra sig; utan att lämna fotspår. Honom hade jag velat sitta på. Ta ut de araberna på dressyrbanorna - inte de med markbundna, struttiga ponnyrörelser.

KL
En sak som man kan vara tacksam för här är att flera har en brasklapp i fickan. Har åsikter såsom "i min smak" och "enligt mig" och är enligt min uppfattning då ( ;)) inte faktagrundande kritik utan just specifkt för den personen och dess uppfattning.

Jo, och det är väl därför man skriver just "enligt mig" eller "min smak"? Alltså, att man är väl medveten om att det är ens personliga åsikter och inte ett faktum. Inte ens de som forskat på något i årtionden uttrycker sig i termerna att något är ett obestridbart faktum så då ska nog inte vi lekmän heller göra det. ;)

knapplån

Jag lämnar diskussionen om hingstar o dylikt. Vill inte riktigt blanda mig in i det ämnet mer. Däremot önskar jag se mer välridna araber i tråden :) Vilka tränar och tävlar sina aktivt? Vore ju kul att ta del av era erfarenheter. Hur upplever ni det osv? Finns säkert flera läsare som inte yttrat sig ännu. Träd gärna fram och berätta :) Vad har ni för mål etc?

Jag gör som du eftersom jag inte besitter den kunskap om ämnet. Det enda jag brukar ha ett öga för är "harmonin" hos hästen men det är ju knappast ett vedertaget mått :D

Jag skulle också vilja se mer hästar som används. Själv sitter jag för tillfället mest och barbackaskrittar på min drakhäst och det blir ju inte mycket till ridbilder av det :D

Den filmen var ju från riksen 2007! En lite försynt fråga: Har du film på Tosca och Bernhard från den riksen?

laddat ner det nu, men nu står det "missing plug-in" i en svagt grå ruta på en svart skärm när jag klickar på spela film ikonen brevid namnen :confused:
hur gör jag nu då?

/från en som är född på tekinkens bakgata

Jag har precis köpt mig en dressyrsadel! Så förhoppningsvis så kommer vi ut på dressyrbanan lite i framtiden! Tränar för en A-tränare när jag har råd och tid, kostar ju multum!
Den sadeln verkar passa Pselma, och den finns i hoppmodell med, så i framtiden ska jag köpa den med har jag tänkt och då kanske tävla lite hoppning med. Hon är ju aldrig hoppad ordentligt, men har aldrig tvekat när jag har bett henne utan tvärtom taxerat in på stockar som ligger på 120 innan matte har dragit i nödbromsen :o 120 med bomlös sportsaddle gissar jag inte blir någon trevlig upplevelse, så vi håller oss till småskutt tills vi har en hoppsadel :D

Förhoppningsvis så kan ni få se någon video på när jag rider i framtiden!
Men jag skäms ju så dant över min dåliga koordination numera, så det kan dröja ett tag tyvärr.

KL

Jag får inte heller videon att funka, och explorer har jag inte på min dator :D Kör med firefox.

Jättefint!!

Dressyrteamet: jag tränar och tävlar aktivt i distans. Rider även dressyr men har aldrig tävlat i det! Tyvärr så har Greta och jag råkar ut för två allvarliga olyckor i år så Greta (och jag) är fortfarande under rehab. Funderar starkt på att betäcka Greta i vår, ge henne ett år till och ta tillfället i akt. Kanske kan jag hitta en häst att låna för träning och tävling under tiden.

Du får så gärna låna vår TA Neva, som vi vill hitta ryttare till!! Hör av dig om du är intresserad!:)

Emiliusz: http://www.athenaarabians.com/Video_Riks/emiliusz_riks07_I.html

Underbar trav; sänker sig bak o lättar fram. Luftigt o lätt, svävande, vägvinnande. Nu blir det ju inte många steg i sträck som vanligt när det är show, tyvärr. Inte heller får man se hans skritt eller galopp. Men traven är så som en arab kan röra sig; utan att lämna fotspår. Honom hade jag velat sitta på. Ta ut de araberna på dressyrbanorna - inte de med markbundna, struttiga ponnyrörelser.

Hade ju så gärna velat se detta, men det funkar inte att se filmen!

Vad härligt med en ny sadel. Ja en sadel kan ju faktiskt underlätta en hel del. Jag rider ju nästan bara med dressyrsadel. Men jag köpte en hoppsadel till honom för ett litet tags sen. Det underlättar ju så vid uteritt samt passen man bara joggar eller dylikt. Så jag försöker vänja mig med hoppsadeln just nu ett par dgr/vecka.

Har börjat snosa på MSVB programmen lite hemma nu (imellan passen då vi lulllullrider typ) och kan inte riktigt bestämma mig för vilket program jag gillar utav dom. Idag gjorde vi övning med mellan galopp snett igenom för att sedan byta vid hörnpassering. Han tyckte det var väldigt lattjo och trodde väl mest övningen betyder busa järnet. Han uppfann en egen rörelse i luften där en gång och jag var på vippen att smaka grus. Spanska ridskolan nästa kanske. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
45 46 47
Svar
923
· Visningar
22 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat