Sv: Arabiska fullblod
KL
Mina personliga reflektioner:
Fråga: ECAHO= galoppmeriter?
Filmen på Pamela är jag inte så förtjust i.
Jag tycker inte om då man rider på stång så tidigt i utbildningen, hon går på bogarna och bakom lod-inte ärligt på bettet. Stången ska, enligt mig verka först genom sin tyngd.
Rörelserna är inte taktfasta utan stressade. Jag tycker mycket om henne och vet vad hon kan. Filmen speglar inte det.
Jag skulle inte börja i den änden, fast jag kan förstå tanken i att man inte ska rida i undertempo på unghästar. Fart och balans, men det måste finnas takt!
Så rörelsemässigt på filmen är jag besviken, men hon är ju bara barnet-träningen borde anpassas därefter.
Hon är ett sto jag gärna skulle ägt, exteriört i min smak!
Chocco och Linda: har gjort det jättebra. Meeeen: bakbenen släpar efter och ryggen är för sänkt.
Dom har jättefina resultat, det ska man inte ta ifrån dom ( Linda, ta inte illa opp nu). Önskvärt är för mig mer samling.
RB: no comments
Ffenix: Kan inte se filmen!
Fille: Han har kort kors och låst bak, samma med bogarna.
När han hoppar får han inte upp framdelen, bakdelen stel och han struttar och byter galopp bak.
Du får återkomma med video då du anser han visar sig från sin bästa sida, jag är inte lika begeistrad som du. Men han har en takt i kroppen som jag hoppas kan utvecklas.