Arabiska fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska fullblod

Problemet är att mitt självförtroende måste stärkas för att jag ska våga starta honom också :o Det är tufft att ge sig ut med ngt annat än halvblod. Man måste vara beredd på att alla gillar honom inte. Samtidigt är jag ju stolt över honom.

Ja dressyr är ju skittufft!
Man är heeeeelt ensam på banan och alla glor på en! Ännu mer eftersom man har arab och alla vill se när den galna araben gör bort sig ;)

Jag har tävlat några få blygsamma dressyrklasser i mitt liv och herrejösses vad dåligt jag mådde :o
Då är hoppningen lite lättare tycker jag, bortsett från att jag emellanåt glömmer bort banan. Som tur var för mig så stod hästen jag hade då och kollade på när de andra hoppade och lärde sig banan :D
Försök få ett halvblod till det! :devil:

haha, jo man kan bli en aning uttittad ;) inte för att det är en arab i sig, utan för att det blir ngt annorlunda. Om inte annat så ser han ut som ett äpple hög i jämförande till dom andra :angel: Jag har tävlat en del "udda" raser genom åren. Bla saddlebred, frieser, travare... i dressyr. När jag tävlade halvbloden mycket nu strax innan jag köpte min arab, så kändes det mer avslappnat faktiskt. Så det blir en viss press på en. Men man måste lära sig att hantera det och lära sig se fördelarna, även dom dagarna det går lite sämre. När man kommer upp i nivå så blir det dock svårt även tävlingsmässigt sätt. Dom har kanske inte riktigt samma samling och dylikt och sådant bedöms. Dock tycker jag om att visa att det är en arab. Skulle vilja brodera ngt fyndigt på en jacka eller dylikt att ha på tävlingarna. Något fyndigt med arab, tips på en rolig text?

1.jpg

Dagens ritt... man ser att han har en liten glimt av bus i ögat :D

haha, jo man kan bli en aning uttittad ;) inte för att det är en arab i sig, utan för att det blir ngt annorlunda. Om inte annat så ser han ut som ett äpple hög i jämförande till dom andra :angel: Jag har tävlat en del "udda" raser genom åren. Bla saddlebred, frieser, travare... i dressyr. När jag tävlade halvbloden mycket nu strax innan jag köpte min arab, så kändes det mer avslappnat faktiskt. Så det blir en viss press på en. Men man måste lära sig att hantera det och lära sig se fördelarna, även dom dagarna det går lite sämre. När man kommer upp i nivå så blir det dock svårt även tävlingsmässigt sätt. Dom har kanske inte riktigt samma samling och dylikt och sådant bedöms. Dock tycker jag om att visa att det är en arab. Skulle vilja brodera ngt fyndigt på en jacka eller dylikt att ha på tävlingarna. Något fyndigt med arab, tips på en rolig text?

Man måste ha en rejäl skopa talang för att få fram så många olika typer av hästar som du gjort genom åren. Hatten av för det! :bow:

Tack, schabraket kom idag och det är av märket GlenGordon Crown. Ganska stort i storleken om ni funderar på det. Detta är full, men jag borde nog köpa ettt i ponnystorlek. Väldigt fint. Finns i blått också.

Har gjort en egen, med texten Get your ass some class-ride arabian och en egengjord arab-modellen är min W. Inte svårt!

Om det var det där med Neva du gillade så får du jättegärna kontakta mig! Eller det var kanske inte det ....?

Ni se proffsiga ut :)

KL: Själv kan jag bjuda på en mindre fager bild, men tro det eller ej så under all päls finns det en arab, En riktig god jul önskar jag er alla :)

230359_10151330426408679_1313999588_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
45 46 47
Svar
928
· Visningar
22 235
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar