Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 003
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Varför inte försöka göra en inventering vad det finns för hingstar med polska linjer?

Börjar litet smått så kanske andra kan fylla på....

Algorytm (Algomej-Aleksota)
Brask (Metat-Ballerina)
Cetat (Etat-Cindy)
Chopin (Etat-Cesanne)
Diesel (Bistro-Digora)
Ege (Europejczyk-Etruska)
Elton (Etnograf-Elizbieta)
Emerald (Eukaplyptus-Etiopa)
Etman (Gil-Etruria)
Faczet (Etat-Facecja) eller om det är hans son Caczet u:Ciara
Fynt (Bomarc-Forexia)

Fyll gärna på

devere

Här i trakterna finns/har funnits bland annat:

Polder (Probat-Patera)
Mizerak (Espri-Marzeine)
Cawat (Aloes-Celka)

Hej!

Min Niezze (Emrod-Niedziela) finns i dina trakter oxå ;)

Jag håller med dig Anettsson!!!!! VÄRNA om dom gamla polska hästarna!!!!:love: Glöm inte bort dom!

Mvh Pernilla

Förstår inte riktigt varför alla tror att han har så dåliga ben. Han har högst normala ben och av Benny fick han 17 på benen för en månad sedan (han är väldigt noggrann med ben-poäng).
madde++++

Men kan du inte ta bilder på honom och lägga ut.:idea:
En rakt framifrån, en från sidan, och så en från vardera hållet snett framifrån?

Jag håller oxå med!!
Gamla polska linjer är väl värda att bevara. Jag blir lite rädd när jag ser alla nya "hotta" hingstar med korta halsar och kassa överlinjer. :crazy:

Tur att man har ett sånt underbart sto ;) med så bra gamla fina Polska linjer att man kanske kan hjälpa till på ett hörn att föra arabaveln tillbaka till dess glans dagar :D

Niezze, se upp för Belle, för till våren kommer hon och kastar sig över dig!! :banana::o:D

// Anna

Jag håller oxå med!!
Gamla polska linjer är väl värda att bevara. Jag blir lite rädd när jag ser alla nya "hotta" hingstar med korta halsar och kassa överlinjer. :crazy:

Tur att man har ett sånt underbart sto ;) med så bra gamla fina Polska linjer att man kanske kan hjälpa till på ett hörn att föra arabaveln tillbaka till dess glans dagar :D

Niezze, se upp för Belle, för till våren kommer hon och kastar sig över dig!! :banana::o:D

// Anna

BRA SKRIVET! Glöm inte dom upprätta kotorna som retar gallfeber på mig.....:crazy:;)

kram Pi

Man bör heller inte glömma steget, där väldig många nya hinstar förvisso har en ganska "Flashig" trav att se på, men med bakbenen bakom sig istället för under sig med bra påskjut.
Vad tillför det till ridbarheten?
Man blir faktiskt orolig. :crazy:

// Anna

Jag fortsätter: avsaknad av djup, bredd, bristen på rumpa och könskaraktär (många poppishingstar idag tycker jag ser ut som ston. Unga ston). ;)

BRA SKRIVET! Glöm inte dom upprätta kotorna som retar gallfeber på mig.....:crazy:;)

kram Pi

På tal om uppräta kotor och konstiga ben. Det här är ingen arab men... Amerikanarna kan sannerligen det här med att ta saker till det mest extrema. :crazy:

highwaterbooty.jpg

Nöjer du dig med sto visad på unghästbedömning för domare som är känd för att vara "snål" med poängen?
Kan då maila bilder till dig på Gosans ben.
Kommentar från domaren "välbenad" 8 poäng på ben.
Kan ju inte garantera att hon står "rätt" med benen under fotografering, men du har ju något att utgå ifrån.;)
mvh El

På tal om uppräta kotor och konstiga ben. Det här är ingen arab men... Amerikanarna kan sannerligen det här med att ta saker till det mest extrema. :crazy:

highwaterbooty.jpg

Allvarligt, så där ser dagens Hampshire-grisar ut också, det är bara vissa detaljer som skiljer.:smirk:

Och de håller inte ens för att leva ett vanligt, kort liv på ett år.
Hur tror man då att en häst ska kunna fungera?

Nöjer du dig med sto visad på unghästbedömning för domare som är känd för att vara "snål" med poängen?
Kan då maila bilder till dig på Gosans ben.
Kommentar från domaren "välbenad" 8 poäng på ben.
Kan ju inte garantera att hon står "rätt" med benen under fotografering, men du har ju något att utgå ifrån.;)
mvh El

Maila mig gärna bilder, men nu var jag ju ute efter att få se Ege's benställning.

Åh fy sjutton!! :eek:
Vad ska det där föreställa!!??
Hjälp, ser ut som en belgianblue fast häst och vilka kotor!!!
Stackars häst!

// Anna

Det är en quarterhäst avlad enbart för utställning (halter). Och ärligt talat, vad skulle man annars kunna använda den till... *host*

Men det är en bra illustration till vad som kan hända när ren "utställningsavel" går alldeles för långt.

Det är en quarterhäst avlad enbart för utställning (halter). Och ärligt talat, vad skulle man annars kunna använda den till... *host*

Men det är en bra illustration till vad som kan hända när ren "utställningsavel" går alldeles för långt.

Ja, usch om rykterna stämmer så står dessa hästar (quartingarna) inne dygnet runt och är inte roliga i psyket, så för att kunna hantera dem så har de kedjor i munnen på olika mindre trevliga sätt.... Detta har jag fått höra av vänner som sett det med egna ögon men jag har ej sett det själv.....

Stackars tottisar! Tur att detta inte spridit sig hit än!!!!!

Mvh en Pernilla som bara vill ha polski...;)

Senast ändrad:

Fast min lilla lillstumpa är faktiskt helt ok även om hon är 25% Egypt och inte en hel och hållen polack ;) :D
Annars är jag oxå en "polackälskare" av hela mitt hjärta. :love:

Bliq4b.jpg

Bara för att hon är så söt att jag inte kan låta bli ;)

//Anna

*KL*

Tack devere och Salaterka!!! :bow: Intressant det här! Jag var faktiskt förvånad när jag hörde att Metat kastrerats för jag tyckte om honom som hingst och jag tyckte han lämnade bra. Då förstår man...

Bew - vilken HEMSK HÄST!!! :o stackars häst...!

Boll - underbart fint litet sto du har! Är hon efter Belle? Vem är pappan? Nasdaq?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 585
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 479
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka