Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 004
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Tycker definitivt att du kan vara nöjd...
Precis som domaren sa så kom han in o riktigt ägde scenen.
Han blir riktigt grym när han inte har växtvärk.
Så snygg!!

Tackar, tackar tackar.
Jag tror inte att David och jag har riktigt fattat. Vi hade ju som mål att inte komma sist. Haha.

Grattis! Jag är inte så förvånad arab/welsh brukar bli kanon. Ege´s welsh son var ju den som Benny Freme tyckte var outstanding bäst i Arboga!!!!!:)

madde++++

Äh jag var ironisk, men ingen nappade.
Lika bra jag skriver det nu på en gång! :D

GRATTIS Aenglah! Jättekul, han ser superfin ut!

Sedan vill jag passa på att välkomna en ny hingst till SWE:

"WELCOME SF VERIFY!
This beautiful colt with fantastic bloodslines is by World Jr Champion and US National Jr Champion Marwan Al Shaqab (Gazal Al Shaqab x Little Liza Fame) and out of US National Futurity Champion Veronica GA (Versace x Echo Belle). "

Vi väntar på bilder från MT.

Mvh Li

TACK!

Jättekul med en ny hingst till Sverige.

KL

har hittat den perfekta fästmannen till min ryska prinsessa! :love:

PAPILLON!!!

11me5.jpg

52363842fx3.jpg

förutom att han är otroligt vacker så har han milavis med godkända distanskilometer, hyffsade utställningsresultat och en finfin helrysk stamtavla (Neman x Kajuscha x Kilimanjaro)

KL

PAPILLON!!!

förutom att han är otroligt vacker så har han milavis med godkända distanskilometer, hyffsade utställningsresultat och en finfin helrysk stamtavla (Neman x Kajuscha x Kilimanjaro)

Var finns han?! Websida? Semin?

Den halsen gillade jag!!!!!:love::love:

Och sen var han ju prickig......:love::love: med lite "grisnäsa", precis som Minina. Ryskt blod, hm, då är han väl ganska stor.

En sån skulle jag vilja ha också.

madde++++

Det där var verkligen en jättefin hingst!!! Med meriter dessutom! Men jag hittade ingen sammanställning över hans meriter, har du dem kanske? Dvs, hur många och långa ritter han gått, godkända, placeringar etc? :)

Det där var verkligen en jättefin hingst!!! Med meriter dessutom! Men jag hittade ingen sammanställning över hans meriter, har du dem kanske? Dvs, hur många och långa ritter han gått, godkända, placeringar etc? :)

han startade över 50 ritter och fullföljde alla utan problem efter vad jag förstod. han har gått tom 160 km, placeringar vet jag inte, jag är inte så vidare bra på holländska..

Han har absolut distansmuskler. Långa som man inte ser var den ena slutar och nästa börjar. (Motsatsen är ju korta bulliga.)
// Linda

Ni som har bra koll på vad som finns i de polska stuterierna idag - vilka hingstar finns som har Etat nära och som fört vidare "Etat-looken" på ett bra sätt?

KL

PAPILLON!!!

Han ser väldigt trevlig ut! Bra hittat! ;-) Meriter och utseende och rysk... I like!

Fick precis svar från Abigail på Arabian Fantasie, jag var oxå nyfiken på vilka hans meriter är ...

Han slutade som distanshäst 2005 och hon har inte fått någon sammanställning på hans placeringar ännu. Jag svarade att vi ser fram emot en sammanställning på hemsidan så fort hon får den ;).

Men hon säger iaf att han har en 18:e på CEI** i S. Panataleo (120 km) och en 11:e på CEI ** i Orvieto (120 km) och vidare att han har över 50 väl genomförda tävlingar. Hos dem har han ställts ut med bra resultat och de är nöjda med honom.

Han har bara ett 15-tal avkommor än så länge och är 154 cm i mkh (lite lagom stor, tycker jag).

Kul med hingstar som både gått distans och ställts ut - med bra resultat!
/Anne

Åh tack!

Ja det där var verkligen en pudding! Det utseendet, kroppen, bra utställningsmeriter och distansmeriter!!! Att han är rysk ser jag som ett plus i kanten, jag föredrar ryssar, polacker och egypter :p

Är det bara jag som vid första anblicken tycker han påminner om den forna utställningsstjärnan Gips? Kanske är det färgen? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 586
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 499
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈