Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 000
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Vad menar du nu? I dina tidigare inlägg kriver du ju om och om igen att prestation är det viktigaste, för att visa hallbarhet..:confused:

Vad menar du nu? I dina tidigare inlägg kriver du ju om och om igen att prestation är det viktigaste, för att visa hallbarhet..:confused:

Nu vet jag inte vilket inlägg du syftar på, men jag antar att du fått för dig att jag bara tycker att temperamentet är viktigt helt plötsligt? :smirk: Jag tycker att prestation är det viktigaste, men för den sakens skull är även temperament, typ och helheten nästan lika viktig. Förstår du? Det är många faktorer som är viktiga, men att en hingst har egna prestationer, är för mig guld värt.

Killen på bilden är ett barn och förmodligen är det en gammal häst. Han har slacka tyglar. Detta är gammal tradition i orienten. Kanske till och med förebild för dagens dresyr.;)

Jaha, vilken "vacker" tradition. Hade det inte varit bättre om det här barnet fick sig en ridlektion och kom tillbaka som en a la Jan Brink och Briar istället och gjorde en riktig dans? :angel: Det ser nämligen helt sjukt ut.

Kom ner i december 04. Hälsat på dom 05 och 06.
Will Sham i distansträning nu. Willgot har kommit 2:a i Abu Dhabi och haft en 5:e plats på Nad Al Sheba i Dubai sedan ett par missar och en 6.e plats. Har haft bukoperation i somras och hoppas kunna starta i vår.

http://www.emiratesracing.com/eq/InquiryByHorse.cfm?horse_reg_no=2040954

Tror att stuterikatalogen kräver viss manuell kontroll. Är nog inte så att den är kopplad direkt till ägarlängden....

Annika L:
Framförde bara detta helt appropå. Inte som svar på "resultat". Kul när svenska kusar åker "hem".

Så märkligt! I min stuterikatalog från juli 2007 ägs både Willgot och Will Sham av Klintes och de uppgifterna är hämtade direkt från ARABs databas.

Förvånas inte över det, du!
Inte sådär värst mycket som är rätt i den katalogen... :smirk:

Jag förstod det lite senare men det gick liksom inte att radera då.
Viss är det en fröjd när de hittar hem igen.

Visst finns det många Annika men man kan inte ena dagen önska allt samlat på ett ställe o sedan andra dagen inte uppmuntra någon att försöka sammanställa allt.

Jinxx..om du lyckas sammanställa allt på en sida o är beredd att arbeta under SAHF så tas nog hjälp emot med öppna armar.
Kanske kan man länka från SAHF till den sidan...
Men börja i en ände... o arbeta därifrån.
Diskussionsforum finns nog redan så det räcker.

Tillägg! Det jag menade med att arbeta under SAHF var att då kanske det är lättare att få ut alla resultat.
Sen är det inte kul för medlemmar eller aktiva om det blir som med Gerts distanslista, att en dag är allt bara borta o en massa saknar den. Är det under föreningen så är det föreningens material o inte ditt som privatperson.

Senast ändrad:

Arabhingsten Kormant rör sig mycket trevligt o genom kroppen.. Han har otroligt lätt för sig, är nyfiken o hoppar glatt. Han är snäll har igentligen ett mycket bra temperamnt..

Men inget av det här hatr kunnat visats på dressyrbanan pga att han är en väldigt dåligt uppfostrad hingst.. han bara glassar runt :banana:..

Han har mycket fina poäng på utställning (tror han var reserv på året riks) o hans extreör o steg går i arv..

Arabhingsten Kormant rör sig mycket trevligt o genom kroppen.. Han har otroligt lätt för sig, är nyfiken o hoppar glatt. Han är snäll har igentligen ett mycket bra temperamnt..

Men inget av det här hatr kunnat visats på dressyrbanan pga att han är en väldigt dåligt uppfostrad hingst.. han bara glassar runt :banana:..

Han har mycket fina poäng på utställning (tror han var reserv på året riks) o hans extreör o steg går i arv..

Han blev tvåa i klassen på årets riksutställning och blev bästa svenskfödda hingst.
Reserv Hingstchampion blev Patriarch (Lekier-Prognoza/Etogram). Hingstchampion Emiliusz (Laheeb-Emocja/Monogramm).

Anette

Det är inte lätt att förstå vad du är ute efter!
Mvh Lena

Visst finns det många Annika men man kan inte ena dagen önska allt samlat på ett ställe o sedan andra dagen inte uppmuntra någon att försöka sammanställa allt.

Helt rätt.
Jag snabbläste och såg inte kopplingen till SAHF.

Tack!!! :bow: Jaa såg att det stod Cal Dorado i början men det sa mig typ inte så mycket, kände inte igen det alls... Vilken härlig häst!!! Varför finns det inte fler såna araber i sverige! Jag får försöka börja med mina jag ;) :D

:devil:

Ja du Hannah, att du är snabb med kritik det vet vi ju alla!!! Sen var din kritik grundar sig på får stå för dig. Det är inget som man tar på allvar.... direkt....

Det är väl tur att det finns olika hingstar mm. Sen att sitta på ett öppet forum och jämföra att sin egan hingst lämnar bättren andras hingstar blir PINSAMT. Vidare så är väl varken Preference eller Ernal ( när han levde ) några egentliga hits i avelsboxen:angel:

Men vi hoppas på att du och din Priffen når era avelsmål.

Lycka Till.

God jul!!!

Jo det kommer till 98% att bli en Internationell C Show här uppe i norr. Det är bara några små saker till som ska fixas :banana:

Utställningen kommer med största sanolikhet att bli i piteå :)

Vi hoppas förståss att många vill komma & att våra grannländer som Norge & Finland kan tänka sig att åka över gränsen :)

Kommer bli kanon !! :D

Mvh / Madde

Så himla underbart det skulle vara! :) Vad skönt att bara behöva åka ca 5 mil istället för de otroligt dryga 26!!!! :bow:

Det är väl inte fel i att vara stolt över sin egna hingst? :confused: Varför ska ni arabmänniskor vara så snorkiga och avundsjuka på alla andra? Varför inte bara vara glada över andras framgångar och gratulera varandra? Det hade väl varit en mycket trevligare miljö än om alla ska gå runt och vara stroppiga? :mad: Ursäkta, men på den här biten avseende beteende mot andra uppfödare, så är halvblodsmänniskor MYCKET mer trevligare än arabmänniskor. DÄR har ni något att TA IGEN!

Hur kommer det sig att dessa underbara hästar drar till sig så många elaka människor? Det verkar snarare regel än undantag. Man gråter:cry:

Det är inte lätt att förstå vad du är ute efter!
Mvh Lena

Jasså? Inte? Kanske ska jag rabbla upp det igen, för din skull? :angel: Jag söker efter en hingst med hög ridbarhet, bra psyke, god typ och som har egna prestationer. :idea:

Det är väl inte fel i att vara stolt över sin egna hingst? :confused: Varför ska ni arabmänniskor vara så snorkiga och avundsjuka på alla andra? Varför inte bara vara glada över andras framgångar och gratulera varandra? Det hade väl varit en mycket trevligare miljö än om alla ska gå runt och vara stroppiga? :mad: Ursäkta, men på den här biten avseende beteende mot andra uppfödare, så är halvblodsmänniskor MYCKET mer trevligare än arabmänniskor. DÄR har ni något att TA IGEN!

Ett poäng till dig! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 574
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 462
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 864
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka