Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 001
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Nu undrar jag om någon sett eller vet något om denna hingst!
GALEJI e:Medalj ue:Aladdin
Född 93

Jag undrar om någon vet något om "min" hästs pappa; Wän Sahib och hennes morfar Eleis PL?

Det är en hingst som ligger högt på min topp 10-lista! :love:
Han är extremt vacker och har lämnat både framgångsrika distanshästar samt dressyrhästar. Kanonfin hingst!

Jag tycker nog lite bättre om halvbrodern Wisdoms Promise. Har inte sett ngn av dem IRL dock.

Men det finns rätt mkt stort och snyggt med El Shaklanblod i Danmark. Inte alls ovanligt med mkt typade araber över 155 cm där om man letar efter ngt med lite mera höjd. El Shaklan/El Mokari verkar rätt ofta ge stora hästar.

Nu undrar jag om någon sett eller vet något om denna hingst!
GALEJI e:Medalj ue:Aladdin
Född 93

Född på Papa´s arabians hos Ingela Gyllenkrok, fux med stora rörelser. Såg honom hos Ingela sommaren han fyllde 2 år. Vet inte var han hamnade sen.

madde++++

Hoppas någon har lite mer uppdaterad info om Galeji :)

Vill se honom :D

Jag undrar fortfarande om någon vet något om "min" hästs pappa; Wän Sahib och hennes morfar Eleis PL? :o :angel:

Tror inte att han är hingst längre...... har hört eller sett det någonstans tror jag, inte säker dock. Han fanns inte med bland hingstar som löst licens iaf.

madde++++

Vet inte om jag tryckt på rätt knappar. Är inte så bra på detta:)
Galeij är exporterad till Danmark 1998. Tyvärr vet jag inte mer om honom. Jo han har en registrerad avkomma i Sverige. Cerreleija född 97. Uppfödare Grafisk Montör AB Anneli Hansson. Hon kanske vet något!
Mvh Lena

Lyckades få in ett svar en stund men av någon anledning lyckades jag oxå att ta bort det:rofl: Gör ett nytt försök! Galeij exporterades till Danmark 1998. Han har en registrerad avkomma i Sverige, Cerrleija född 97 Uppfödare Grafisk Montör AB Anneli Hansson. Hon kanske vet något?

Till Cairo! Har försökt maila dej men det gick inte! Maila mej!
Mvh Lena

Så var det, han fanns iaf inte till avel i Sverige. Letade själv för några år sedan.

madde++++

Vad trist :(

Han hade jag velat se. Trevlig stam :D

*knapplån*

Just nu är jag SÅ lycklig! Det är nu klart att jag ska leasa Ialisha Al Amar från Björkehills Arabians. Ialisha är efter Promotion (Om El Bendigo x Pomposa e: FS Bengali) och undan Iasilah Al Amar (Messaoud x Nurisha e: Nurabi). Stoet är född 2005 och ska betäckas till våren som 3-åring. Jag får hem lilla donnan till våren efter betäckningen. Gissa om jag lääääängtar till våren!

Ialisha ska betäckas med Perignon Al Amar. Jag kommer med andra ord att linjeavla på Om El Bendigo. Det ska bli oerhört spännande och intressant med denna kombination! Om allt går som jag vill kommer jag att få tillgång till en stallplats på ridskolan (har ingen mer stallplats hos mina föräldrar där jag har mitt nuvarande sto) innan sommaren -08 och då ska även mitt eget sto e Ramses u Loufianaah ue Fynt betäckas med Perignon. Får jag inte tillgång till en extra boxplats måste jag låna ut eller sälja mitt eget sto, vilket jag helst inte vill!

Ville bara berätta för jag är så fylld av glädje nu och kan knappt vänta till våren kommer. /AFF

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 575
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 474
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 864
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka