Arabavel 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2011

Puttar upp tråden från sida 4!

Några som har fått föl ännu?
Här står man och är fölsjuk så det står härliga till!

Passar då på att kolla vilka hingstar som finns i blickfånget iår? Nån som vet nått om vilka som kommer på Turob Int. eller hingstcertifieringen?

Mitt sto ska ju inte föla förrän i juni, men moholmsaraber (nick) här på Buke fick ett stoföl idag. Nu försöker hon få till det så efterbörden kommer ut... ;-)

Ska se om jag hittar någon bild här på Buke.

Har ingen koll alls, men är nyfiken!
Passar på att slänga in en dålig bild på Fille från igår.
158 hög, och har fortfarande storlek ponny på tränset...

Hej vi har fått två fölisar en hingst och ett stoföl. Hingsten föddes 24 mars 6,30 e. Ibn gazal al shaqab u. Gainesha Stoföl född 14 april 04,00 e. Shael dream dessert u. El cheyenne.

Passar på att lägga in bilder på några :love: Crabbet-föl ... i väntan på mitt eget :d som borde födas i mitten av juni.

Indian Wish, hingst, född 2011-05-11 e:Indian Shimad (GB) u:GKV´s Indian Suleima (DK)
Uppfödare: ArabHästHagen
Fol2_110516_11.gif

och
Indian Suresh, hingst, född 2011-05-10 e:Indian Shimad (GB) u:Sahara Sundance (GB)
Uppfödare: ArabHästHagen
Fol1_110516_82.gif

och
MA Carolyna TB, sto, född 2011-04-26 e:TB Amyr Rose Prince (US) u:TB Medera (US)
Uppfödare: Moholm Arabs
MA_Carolyna_TB_110501b.gif

Senast ändrad:

Brask, ännu en liten halvdåldis?
Eller har jag missat nått? Bilder info? Stammen har jag ju iofs redan hittat, men har han gjort nått? Nån avkomma som man kan få se bild på eller som gjort nått?
Blev ju nyfiken nu! :laugh:

En duktig Brask-avkomma är Prylens Peton som är en av Sveriges bästa distanshästar..bla dubbla SM medaljer 2010, topp-placerad på unghäst VM i Frankrike, mm :)

Bild

Kan säga att han är en av de mysigaste hingstar jag träffat :love: han är en favorit!

/Helena

PS Det är Brask som jag håller i på min profilbild DS

Brask, ännu en liten halvdåldis?
Eller har jag missat nått? Bilder info? Stammen har jag ju iofs redan hittat, men har han gjort nått? Nån avkomma som man kan få se bild på eller som gjort nått?
Blev ju nyfiken nu! :laugh:

Senast ändrad:

Där ser man!
Bild på en väl framgångsrik avkomma och en glimt på Brask himself! :laugh: Snyggt jobbat.
Vad har Brask själv gjort? För och nackdelar?

Tack för att du lade in fölbilderna! Jag är så nöjd med de små " Indianerna ". Det känns bra att det föds araber med Crabbetblod här så att dessa fantastiska blodslinjer inte försvinner i Sverige.
Mvh Ingela

Vi avser att betäcka tre ston Devatschkah med Indian Shimad, Marbon Martini med Indian Shimad & Sahara Sundance med Gomir.
Ingela

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 671
Senast: Claraclara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
434
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka