Arabavel 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2011

Det har du nog ganska rätt i. Då återstår att vända sig till de utställningsintresserade helt enkelt.

Jag sa till mina vänner att ändras styrelsen på årsmötet, och att de kanditader jag trodde skulle bli invalda blev så, så hade jag lätt arrangerat en exteriörbedömningskurs inom SAHF. Jag hade tänkt ut lärare, plats, hästar osv.
Men nu blev det ju inte så...och jag tappade lusten.

Vad trist med överbenet, hoppas det går bra ändå! Väntar du föl efter Fille nästa år? Såg att han hade löst betäckningslicens.

Man måste ju som bekant lösa licens innan man betäcker, så än vet jag inte.
Jag hade ju inte tänkt betäcka med honom i år, men med den här skadan så vet jag ju inte om han finns kvar nästa år, och jag kände att jag skulle ångra mig till tusen om jag inte försökte få något efter honom, ifall det skulle gå illa...

Överbenet är fortfarande mkt aktivt, och blir det mkt större så finns det inte så mkt att göra tyvärr, eftersom det sitter på insidan så kommer han ju då slå i det helatiden. Jag håller tummarna för att han har ärvt sin mors bredd och breddar rejält i fronten det närmsta året så att risken att han ska slå i det om o om igen minskar.

Varför skall vi låta missnöjet med SAHF stå i vägen för att vi lär oss mer?
Jag hjälper gärna till att fixa en föreläsning i exteriör och rörelsemekanik, det finns ju hur mycket som helst att lära inom det området.
Vi medlemmar är ju föreningen och jag vill ju tro att den blir vad vi gör den till.
Jag tror att det är dags att bortse från alla meningsskiljaktigheter och gemensamt arbeta för en konkurrenskraftig och seriös avel och på så sätt stärka araben som varumärke.
Unghästfinalen inom distans är en start, Unghästfinaler i andra discipliner borde också vara genomförbart.
Arabgaloppen går framåt och de svenska araberna hävdar sig bra.
Men fortsätter betäckningssiffrorna nedåt kommer utvecklingen att stanna av.
Ingela

Superbra initiativ.

Är gärna med på föreläsning om det går att ordna. Vem har Du tänkt som föreläsare?

Om det är den jag tror så är det verkligen superintressant, skulle man kunna undersöka möjligheterna till att kunna ha det via nätet?

Som sagt, superbra förslag.

Jag hade hoppats på att CK skulle hugga och att vi hjälps åt att fixa en föreläsning.
Får jaga henne lite.:)
Har ni förslag på föreläsare PM:a mig gärna.
Ingela

Jag hoppas att "stoägarna" har positiva visioner och att mitt inlägg inte sågas där.
Ingela

Detta hände på stoföreningen.
1. Jag stavade ditt namn fel
2. Jag ifrågasattes om jag hade ditt tillstånd att saxa ditt inlägg på Buke.
3. Mottogs som en mycket bra idé för övrigt.

Säger det igen, superbra idé.

Landslagsveterinären i distans - om han nu är kvar

och/eller ASVHs ordförande eller om han nu bara är ordförande i avelsnämnden.

Den senare har jag lyssnat på och han är fantastiskt skicklig.

Båda är ju som sagt veterinärer med gedigen erfarenhet.

Ingela, säg till om Du behöver hjälp med något.

Jag vet inte vilka du syftar på (är inte så hemma där), men jag röstar på Karl-Henrik Heimdahl. Jag har varit på ett mycket bra föredrag av honom som hette något i stil med "Exteriörens betydelse för hållbarheten."

Carina på Silver Arabians

Svarar båda,

jag menade Karl-Henrik Heimdahl och Lars Roepsdorff (ursäkta om det är felstavat).

Var osäker på om man fick namnge personer hur som helst, därav de luddiga antydningarna:).

Jag lyssnar gärna till båda:D

Vi hade bl a något kompendie av Heimdahl som "kurslitteratur" när jag läste exteriör i gymnasiet vill jag minnas. Himla intressant iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 677
Senast: Claraclara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
438
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka