Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Hingstvisningen var himla trevlig!

Favoriten blev ju Mayoor Bey. Vilket steg!
Pappan Medalj så läcker. Han vet hur man showar!

Grattis Diesel och Jossan för att ni var, enligt mig, det ekipage som red bäst!

Många fina hingstar, vissa dock ridna i min smak lite för "ihopdragna", nästan så ryttaren höll i bettringarna. ;-)

Jag vann iaf en grimma! Hihi... Men en gratis betäckning hade ju aldrig varit fel.

Mvh Ann

Senast ändrad av en moderator:

Tyvärr så missade jag hingstvisningen. De andra hoppade av sent på fredagen så svårt att lyckas få med någon på så kort varsel. Jag som verkligen hade sett fram emot den :cry:

Tack till alla som hjälpte till att göra hingstvisningen till något att komma ihåg: personal (somliga blixtinkallade ;)), publik och hingstägare!
Det blev en trevlig dag!

En mycket bra anläggning att vara på, och boxar som håller......;)

Grattis till "Sportcupsgeneralen" Göran Ericsson som vann betäckningen, än så länge har han inte bestämt sig för vilken hingst. (men jag kan ju säga att han hade köpt flest lotter, 10 st, så det var ganska rättvist att han vann)

Maten var väl det enda som inte var på topp, men det är svårt att beräkna hur många som ska komma. Antingen blir det för mycket eller så räcker det inte. Till nästa år får jag göra om konceptet. Då får väl alla köpa den mat de vill ha istället. Det är svårt att hålla flera hundra med mat, allt kan inte passa alla och det måste ju lagas till innan så allt är klart till anstormningen vid lunch. Jag hoppas att de flesta var nöjda iaf.

madde++++

Maten var väl det enda som inte var på topp, men det är svårt att beräkna hur många som ska komma. Antingen blir det för mycket eller så räcker det inte. Till nästa år får jag göra om konceptet. Då får väl alla köpa den mat de vill ha istället. Det är svårt att hålla flera hundra med mat, allt kan inte passa alla och det måste ju lagas till innan så allt är klart till anstormningen vid lunch. Jag hoppas att de flesta var nöjda iaf.

madde++++

Ville bara säga att jag tyckte att potatis och purjolöks soppan som vi bjöds på förra året var riktigt god!

Jag menade den hingst du hade funderingar över. Vet inte ens vem det är;)

Jaha, så du menade så - jag var nog lite trött när jag skrev:D. Men svaret är nej ändå, även om frågan var en annan (det lät ju logiskt;))

Äntligen är det klart! Hingstvisningen är avklarad! Bullen sköter sig strålande på framridningen och medans vi väntar men flippar ur totalt i ridhuset. suck... fast han var less också, vi fick vänta längre än väntat. nu är det total vila några dagar då han gått hårt sista tiden och dessutom betäckt. Men vi kommer igen till sportcupen:banana:

Tack för en trevlig dag Madde!

Det var ett jättetrevligt initatiativ med hingstvisningen, för mej var det första året jag var på den. Det visades hingstar av väldigt olika kvalitet vilket nämnts tidigare, mina favoriter blev Major Bay och Medalj.

Några tips till förbättringar till nästa år är att tidpunkten för visningen tidigarläggs, jag tror att många liksom jag redan har bestämt sig för val av hings för i år. Själv så passade jag på att bevittna hingstvisningen med ett sto i transporten på väg till hinget, då lite sent att ändra sig!

Det hade även varit bra att få veta grunduppgifter på hingstarna såsom härstamning, födelseår, mankhöjd och någon kontaktuppgift. På de hingstar som hade separat annons i programmet fanns dessa uppgifter på resten saknades det./ Karin

Det var ett jättetrevligt initatiativ med hingstvisningen, för mej var det första året jag var på den. Det visades hingstar av väldigt olika kvalitet vilket nämnts tidigare, mina favoriter blev Major Bay och Medalj.

Några tips till förbättringar till nästa år är att tidpunkten för visningen tidigarläggs, jag tror att många liksom jag redan har bestämt sig för val av hings för i år. Själv så passade jag på att bevittna hingstvisningen med ett sto i transporten på väg till hinget, då lite sent att ändra sig!

Det hade även varit bra att få veta grunduppgifter på hingstarna såsom härstamning, födelseår, mankhöjd och någon kontaktuppgift. På de hingstar som hade separat annons i programmet fanns dessa uppgifter på resten saknades det./ Karin

Vilken hingst var du pa väg till? Alltid kul att höra vad distansryttarna väljer! :)

Jag har redan bestämt att Exan åker till Mayoor Bay i år :)

Tack Karin,

Hingsstvisningen brukar ligga mycket tidigare, men..... avelsvärderingen var senare 5 april, årsmötet var den 12 och vi flyttar!! så därför blev det sent.

Annonserna i katalogen utformas och skickas färdiga till mig, jag bara trycker dem. Men det ska jag ta upp med alla till nästa år. Kökschefen är redan vidtalad om nästa år och vi ska ändra lite på menyn;).

Jätteroligt att det kom så många, synd bara att man har så fullt upp hela tiden att man inte hinner prata med alla som man vill prata med.

madde++++

Är det stoet som var mamma till den otroligt snygga fuxfölet du fick förra året efter Nipr?

Nej nu är det självaste hövdingen i hagen, Kaabata. Jag vågar nästan inte hoppas på föl, jag ser det som en enorm bonus om Kaabaata får föl efter den tävlingskarriär som hon gjort. Hon har aldrig haft normala brunster i hela sitt liv så om Ella får henne dräktig så är det bara att gratulera. Jag har varit mycket delad till detta, jag vill ju fortfarande tävla men hon är 18 år så detta är absolut sista chansen. Jag räknar med att i alla fall rida lag SM och Vasaritten i år.

Jag håller tummarna för att det går bra.
Har sett att magen på din bruna nästan spricker;)..ska det titta ut snart?
Själv fick jag ju en i onsdags o väntar en till den 27e.

Har vi nån lista över vilka hingstar alla ska betäcka sina ston med iår?

om inte så tycker jag att vi börjar på en :d

om vi redan har en så kanske nån kan lägga fram den?

Mefynda (e.Fynd u: Mepala ) ska betäckas med Black Turbo

//Elisabeth

Hej

Hingstvisningen var kul och på det hela taget bra ordnad tycker jag.

Skulle också vilja ge mer credit till de som red; ni var jätteduktiga och det är tur att det finns folk som vill och vågar rida på sådana här uppvisningar. Självklart varierar "nivån" på ridningen eftersom en del redan är erfarna tävlingsryttare, medan andra kanske är mer hobbyryttare, samt kanske inte har hunnit rida in sig på just den hästen som ska visas? (egen slutsats). Det är klart att det inte kan vara perfekt och att utbildningsnivån också varierar från häst till häst.

Det är lätt att stå på läktaren och tycka en massa saker (det erkänner jag att jag själv gör) - det är ju lite kul också - men jag beundrar ändå ryttarna.

Man ser ju ändå att hingsten är ridbar, vilket steg den har osv.

Kim Klots med Croix de Guerre förtjänade en utförligare presentation av speakern tycker jag, därför att distans är något som inte så många vet så mycket om. Att ha genomfört ett 50-tal distanstävlingar på så hög nivå är en fantastisk prestation och bevisar verkligen hästens hållbarhet.

Istället för att vara uppspelt och showig, så visade hästen hur lätt han har för att röra sig utan ansträngning och hur cool man kan vara fast man är på uppvisning!

(Från en distansryttare på hobbynivå som själv brukar tvinga upp min syster på hästryggen när det rör sig om dressyrkurs eller annat som kan "synas" av en publik... :rofl:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 124
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka