Samhället säger att det inte är okej. Det är inget som jag hittar på eller säger "bara för att". Det ÄR så.
Det ÄR mer accepterat att vara smal. Det är inte att generalisera, det är fakta. Källa på det? Gå ut och rör dig bland folk, exempelvis på stan. Då blir du direkt matad med smalidealet.
Att säga "Det ÄR så" är väl att generalisera?
Jag håller inte med.
Vistas dagligen på gym, där finns människor av
alla former, och
alla är lika accepterade. Ingen jävel kollar snett på tant Asta 85, lika lite som någon kollar snett på den där "tjockisen" eller "spinkisen", "modellen" de vältränade o.s.v. o.s.v
inte ens jag känner mig "uttittad". Och då är jag både kort, "tjock" (well...) inte snygg någonstans what so ever, inte vältränad, är lite "efter" på alla pass p.g.a. att jag inte orkar/kan göra allt (vilket faktiskt är en tillgång, det hjälper andra att inse att de också duger precis som de är och att man inte behöver vara så himla bra och kunna allt jämt)
Jag har faktiskt aldrig känt mig så accepterad i hela mitt liv, som jag gör där.
Bland vältränade, bland mindre vältränade, bland unga, bland gamla, bland elitidrottare, bland vardagsmotionärer, tjejer, kvinnor, tanter, killar, män, gubbar. Där känner jag mig som hemma.
Jag som hoppade av skolidrotten p.g.a att jag
blev uttittad, hånad, hatad, mobbad.
För att jag inte hängde med eller "gjorde som alla andra", eller "inte fungerade som alla andra".
Så jo, jag påstår fortfarande att du generaliserar.
Eller så lever vi i helt olika samhällen. Jag vet inte.