C
chrysler
Sv: Är ni inte rädda för förlossningen??
Läkarna jag pratat med säger att snitt är en okomplicerad rutinoperation, då finns det bra mkt värre saker att utsätta sig för, dessutom är infektionsrisken vid planerat snitt usamma som vid vaginal förlossning, högre vid akutsnitt.
Kan inte säga att det var påfrestande för kroppen , kändes som träningsvärk några dagar efter snittet, & sambon som var social med alla på bb sa att alla som fött normalt var i samma skick som jag eller värre, de kunde knappt gå...
`Jag lir kallsvettig när jag ser npgon gravid, kan endast se den fruktansvärda förlossningen framför mig
De vänner jag har säger att det absolut INTE finns någon "positiv smärta" som många relaterar till, bara avskyvärd smärta..
Många säger ju oxå att "du glömmer direkt efter att barnet kommit ut" men det är ju knappast DEN känslan jag bävar för utan för de 25h med värkar INNAN barnet kommit ut
Jag föder inte utan snitt, då gör jag hellre abort, jag vet att snitt inte är mildare för kroppen på något sätt men för mig är det ro för själen, o handen på hjärtat, man får samma barn faktiskt....
Läkarna jag pratat med säger att snitt är en okomplicerad rutinoperation, då finns det bra mkt värre saker att utsätta sig för, dessutom är infektionsrisken vid planerat snitt usamma som vid vaginal förlossning, högre vid akutsnitt.
Kan inte säga att det var påfrestande för kroppen , kändes som träningsvärk några dagar efter snittet, & sambon som var social med alla på bb sa att alla som fött normalt var i samma skick som jag eller värre, de kunde knappt gå...