Är jag ensammast i världen..

Sv: Är jag ensammast i världen..

Det enda är väl att jag tycker det är svårt att bestämma innan precis hur man kommer att reagera och göra. En del kan bli besvikna och allt ställs på högkant för att de inte reagerade som de trodde. Det ena med det andra blev kanske mer eller mindre viktigt än vad man hade bestämt sig för osv. Jag tror på att ta det som det kommer och göra som man vill. Inte försöka leva upp till någon prestige eller förväntningar. Man kanske mår bättre eller sömre än vad man trott. Barnet kanske sover mer eller minde än vad man trott. Man kanske var inställd på ett kolikbarn som inte alls blev det och tvärtom osv.

Du ska se att din babylycka kommer, själv känner jag faktiskt med och mer för varje dag som går!

Eller så är det helt enkelt så att alla inte är funtade så att de svämmar över av babylycka, nånsin?

Jag tror det är olika för alla, och för barnets del är det ju egentligen egalt om mamman upplevde babylycka under graviditeten eller inte.

förhoppningsvis känner man iaf "mitt barn-lycka". Har man inte ens den förhoppningen undrar jag varför man ens skaffar barn.

För att man vill ha ett barn, kanske?

Det är väl inte så konstigt. Jag skaffar i alla fall inte barn för att få känna babylycka under graviditeten, och jag tror knappast jag är ensam om det.

Alltså, jag ser fram emot att få barn... Inget tvivel om det... Bara det att jag har väldigt svårt för den här enorma glädje man uppenbarligen måste känna redan när man är gravid. Det spelar liksom ingen roll att man ligger och kräks hela dygnet, ligger i så kraftig migrän att man har självmordstankar, har rännskita varje dag under hela graviditeten, har såna foglossningar att man inte ens kan ta sig ur sängen utan att gråta,... Man bara SKA vara överlycklig ändå...
Folk i min närhet har sagt att de inte tror att jag ser fram emot att få barn, detta för att det inte är det enda som existerar i min värld... Sånt gör ändå ganska ont att höra. Senast igår frågade sambon om jag verkligen såg fram emot det här, och det gör jag. Absolut... Men nä, jag ser inte fram emot en förlossning där jag kommer ha fruktansvärt ont, spricka o.s.v... Svårt att vara lycklig över det just nu men det blir säkert jättebra sedan - förstås.:)

Jag har skrivit innan hur det var för mig. Typ först i tråden, det är bara att läsa.

Men jag hoppas att alla ändå ser fram emot ett barn som man förväntar sig tycka om. Om man inte ens kan se att man tycker om barnet två år fram i tiden undrar jag ju så klart varför man skaffade barn.

Med tanke på att jag hängde över toalettstolen i 9 månader så var jag inte heller så underbart lycklig under graviditeten.

Det kom när han kom ut istället :love:

Jag känner igen mig mycket i det du skriver, så du är helt klart inte ensam. Magbilder finns inte på världskartan...

Jag tog inte heller några magbilder men faktiskt det ångrar jag nu :crazy:

Visst jag tog på magen samma dag som han kom men då hade jag liksom missat hela vägen dit.

Jag har skrivit innan hur det var för mig. Typ först i tråden, det är bara att läsa.

Men jag hoppas att alla ändå ser fram emot ett barn som man förväntar sig tycka om. Om man inte ens kan se att man tycker om barnet två år fram i tiden undrar jag ju så klart varför man skaffade barn.

Men tråden handlar jom den lycka man förväntas känna under graviditeten? Sen kan du ju kalla den babylycka eller mitt-barn-lycka om du hellre vill det, min poäng är att det inte är alla som känner en sån lycka under graviditeten, jag tror det är mycket individuellt.

Att man tror man kommer tycka om och glädjas åt barnet sedan det väl är fött är väl en helt annan sak?

Vad jag blir glad av den här tråden :) för jag har funderat om jag verkligen är så jädra kall och oengagerad som många säkert anser att jag är...

Jag var ju beräknad till igår, så jag är ju troligen mamma inom någon vecka i alla fall. Under hela graviditeten har jag känt ångest och varit lite deppad. Jag har inte varit glad och hoppat runt på rosa moln under min graviditet kan jag säga. Dels på grund av att graviditeten i sig har varit väldigt jobbig, jag tror faktiskt inte jag har mått bra en enda dag under dessa månader, illamående fram till vecka 17, kraftig migrän och inga mediciner som går att ta, dåliga prover, foglossningar, kass mage... u name it... Jag har ju också ett antal hästar och har varken kunnat rida eller köra under hela perioden vilket annars är mitt liv. Jag rent ut sagt hatar min kropp och så vidare...

Jag var oerhört förväntansfull inför min graviditet, men det mynnade ut i illamående och toaletthängande i exakt 9 månader. Inte en enda dag gick utan att jag var illamående och jag låg inne två gånger för uttorkning. Jag kunde inte rida en enda dag och vi hade 9 hästar i stallet :crazy: Dock "bara" 5st ridbara. Fick låna ut tävlingshästarna och stå vid sidan om och titta på. inte alltid så upplyftande direkt.

Åt starkt sövande medicin mot illamående som gjorde att jag sov i princip hela dygnet, gick upp 30kg :eek: mm

Men jag har lärt mig en sak. Man får inte säga att man inte tycker om att vara gravid. Man får inte säga att man när barnet kommer faktiskt vill ha sin egentid. Om ni visste vilka kommentarer jag har fått... Jag ser inte fram emot att få barn för att jag inte vill ta kort på min mage och lägga ut på facebook, jag blir en dålig mamma för att jag faktiskt vill komma igång med träning och tävling av hästarna så fort det går efter förlossningen. Och så vidare. För min del är det så självklart att barnet ska lära känna pappa direkt så han kan ta henne eller honom någon timme medans jag i alla fall får träna min egen häst, det är så självklart att man delar på ansvaret, och jag tycker att man ska lära barnet ta flaska direkt så man faktiskt kan skaffa barnvakt innan de första sex månaderna, det är viktigt för mig med egentid också, jag kommer inte vara någon bra mamma om jag inte får den utan ska ge upp hela mitt liv för barnet. Att det blir en stor omställning och förändring, det förstår jag, men det måste fortfarande finnas lite tid till sig själv.

Jag tyckte samma som du i ovanstående, men ändrade mig totalt när han väl var född. Då var han MIN och ingen annans ;) Jag red ju iof snabbt och har ammat honom delvis hela tiden. Jag ammade helt i ca 3månader och det var faktiskt helt underbart och jag kunde bara ligga och titta på honom utan att ens tänka på hästarna eller alla tävlingar jag missat under året.

Jo jag tävlade redan efter 6 veckor men inte sådär super seriöst som innan. Nu ammar han bara på morgonen och får ersättning övrig tid. Har fungerat jättebra.

Men visst livet förändras faktiskt men bara till det positiva även om det många gånger är jobbigt med småbarn speciellt som vi som fick en liten kolik plutt.

Och jag fullkomligt hatar alla som talar om i förbigående "var rädd om magen"... Jaha, ska jag bara för att jag är gravid ligga på sängen i tio månader? Men bara för att jag inte vill lägga ut bilder på magen, eller bilder från ultraljudet (vilket jag i övrigt tyckte var skithäftigt) o.s.v så tror inte folk att jag blir en bra mamma. Bara för att jag inte gör som dem, så tror de inte att jag blir en bra mamma... Och det verkar vara helt ok att säga det också. Jag uppdaterar nog statusen på fb om min graviditet ganska mycket, mest för att alla förväntar sig det. Skriver jag väl något annat så får jag bara kommentarer att jag ska ta det lugnt pga graviditeten, eller frågan om jag inte är på bb eller... Ja ni fattar....

Fast det är ju bara pga omtänksamhet folk säger så, det kände jag bara som positivt och roligt.

jag tog nästan inga magbilder alls och det ångrar jag idag, hade varit roligt i framtiden speciellt för den lille. Men att skriva på FB om hur det går i graviditeten gjorde jag inte alls.

Jag svävar verkligen inte på moln för att jag är gravid. Det får andra göra som de vill med, jag tycker jag har fått försaka alldeles för mycket under den här graviditeten, och det står jag för... Och att dessutom lida alla helvetes kval under en förlossning som jag har en fruktansvärd skräck för, även om alla säger att det som väntar är värt all smärta, nä, jag har svårt att vara glad och tacksam just nu ärligt talat...

Men det blir med all säkerhet bra när knatte kommit till världen.

Men du den tiden man försakar som gravid är ju eg inte speciellt lång när man ser till hela sitt liv, nu så här efteråt så tyckte jag tiden gick jättefort nästan så jag inte hann med men under tiden så tyckte jag att det gick så oerhört långsamt..

Förlossningen var jag skiträdd för och hade långa samtal med min bm med men när det väl satte igång så tyckte jag att det var superhäftigt och oerhört spännande, vilka krafter!! Jag sprack ändå en hel del och fick sövas för att sys på tre ställen, men det kändes faktiskt inte ett dugg under tiden. Visste inte ens att jag sprack. Tyckte inte att det gjorde så ont utan det var bara extremt jobbigt. Värkarna var häftiga och enorma och epiduralen var väldigt välkommen :D Åkte dessutom in för havandeskapfg i slutet så min grav var alltifrån lätt

Men som sagt, trodde aldrig att jag skulle skriva det, allt var faktiskt värt för de känslor jag känner för min son har jag aldrig någonsin känt för något annat :love:

Känner du lite skuld för dom känslor du inte har och oro för anknytningen tycker jag du ska prata med din barnmorska och kanske träffa en mödrapsykolog. Bättre att reda ut känslorna nu det är jobbigt ändå när bebis är nyfödd!

Shoppa bebiskläder å grejer har jag aldrig vart sugen på. Där emot älskar jag min gravidmage och jag ångrade så att jag tog så fula bilder på magen när jag väntade först barnet så nu andra gången var jag faktiskt i studio 2 gånger + fota varje vecka.

Känner du lite skuld för dom känslor du inte har och oro för anknytningen tycker jag du ska prata med din barnmorska och kanske träffa en mödrapsykolog. Bättre att reda ut känslorna nu det är jobbigt ändå när bebis är nyfödd!

Shoppa bebiskläder å grejer har jag aldrig vart sugen på. Där emot älskar jag min gravidmage och jag ångrade så att jag tog så fula bilder på magen när jag väntade först barnet så nu andra gången var jag faktiskt i studio 2 gånger + fota varje vecka.

Ja jag ångrar mig djup att jag inte gjorde så :( Blir ju inga fler barn för mig eftersom jag väntat in i det sista med att skaffa. Nu i efterhand så är det så mkt jag velat göra som jag inte gjorde

Lite *ot*

Men så här fick min lilla vara när han var 6 veckor gammal ;)

DSC03691.jpg

Fast det där är ju du - och det kanske blir så för mig också, jag tvivlar dock på det - men alla känner ju inte att förlossningen blir det häftigaste de har varit med om, och jag tvivlar starkt på att jag kommer känna efteråt att dessa nio månader - hittills de tråkigaste i mitt liv - kommer att ha varit fantastiska och gå så fort... Jag avskyr att vara gravid, kanske blir jag det igen, man ska aldrig säga aldrig, men just nu känns det väldigt långt bort. Jag är inte bekväm med graviditeten, och jag känner att jag har fått försaka väääldigt mycket. En del av mina vänner förstår mig, de jag vågat prata ordentligt med, för jag har inte mått bra en enda gång och att inte ens kunna borsta en häst är pest och pina. De senaste månaderna har ju dessutom värderna varit så fruktansvärt dåliga att jag är ordinerad vila 24 timmar om dygnet... Inte kul när det är så mycket man vill göra, åtminstone pysslande av sina djur...

Därmed inte sagt att jag inte kommer att älska mitt barn, jag blir en lika bra mamma ändå trots att jag har en pappa som kommer att få vara med från början och trots att jag inte trivs med att vara gravid...

Mina hästar måste jag köra, de kan ju liksom inte bara stå i stallet och kosta flera tusen per månad och det är ju liksom både mitt liv. Min sambo förstår det, vi lever i ett väldigt samställt förhållande och även om han kommer att ta tyngsta ansvaret för stallet så fattar han att jag vill komma igång med mina egna hästar också, tyvärr är det få andra som gör det...

Angående att alla talar om för mig att vara rädd om magen känner jag bara att det blir patetiskt i längden. Jag är inte dum, jag fattar väl själv att jag inte ska sitta upp på den knepigaste hästen i stallet, ta onödiga risker. Men att få höra det - för hundrade gången - för att jag till exempel går och shoppar... Nä, bara tramsigt anser jag... Jag tänker ju inte sluta leva bara för att jag är gravid och personligen tycker jag mest att folk som talar om det för mig är patetiska... Jag behöver inte bli idiotförklarad för att jag är gravid, jag har hjärna till att ta det lite lugnare, tro det eller inte.

Jag tror inte att jag kommer att bli den där mamman som ger upp hela livet för mitt barn - jag måste ju tro på att man faktiskt kan dela ansvaret. Det funkar ju för de flesta andra som har hästföretag.. Och som sagt, jag är inte särskilt förtjust i smärta, så förlossningen känns bara som ett ont måste, jag har ju faktiskt inget annat val, men jag vet att det kommer att komma något gott från den, så det är väl bara att härda ut...

Senast ändrad:

Det är lite så jag tänker, alla andra har ju överlevt och säger att det var värt det - så då kör vi på det! Jag har ju dock lite längre kvar så jag kör med "sticka-huvudet-i-sanden" ett tag till. Förlossning om tre månader? No way... ;)

När jag blev gravid hade jag precis fått mitt nya stora stall klart på vår nya gård. Jag hade fått igång verksamheten med lagom många hästar och nu kommer jag få en bebis mitt i högsäsong (avel). Det kändes som om nån sparkade undan fötterna på mig när jag blev gravid. Samtidigt så är jag ganska gammal, och "vill väl kanske ha barn någon gång" så det var bara att köra på. Men som du säger - hästarna är MITT liv och när folk kommer och frågar "du har väl sålt hästarna nu" så får jag spelet...

Att skaffa barn blir inte på hästarnas bekostnad - säger jag nu! Jag får väl återkomma senare och se hur fel jag hade...

Fast det där är ju du - och det kanske blir så för mig också, jag tvivlar dock på det - men alla känner ju inte att förlossningen blir det häftigaste de har varit med om, och jag tvivlar starkt på att jag kommer känna efteråt att dessa nio månader - hittills de tråkigaste i mitt liv - kommer att ha varit fantastiska och gå så fort... Jag avskyr att vara gravid, kanske blir jag det igen, man ska aldrig säga aldrig, men just nu känns det väldigt långt bort. Jag är inte bekväm med graviditeten, och jag känner att jag har fått försaka väääldigt mycket. En del av mina vänner förstår mig, de jag vågat prata ordentligt med, för jag har inte mått bra en enda gång och att inte ens kunna borsta en häst är pest och pina. De senaste månaderna har ju dessutom värderna varit så fruktansvärt dåliga att jag är ordinerad vila 24 timmar om dygnet... Inte kul när det är så mycket man vill göra, åtminstone pysslande av sina djur...

Fast nu har du ju inte läst ordentligt vad jag skrivit :crazy: Jag har varit sjukskriven i 9månader inlagd på sjukhus tre ggr för uttorkning pga att jag kräktes dagarna igenom, jag har inte kunnat ens vara i stallet och vi har 9 hästar hemma varav 5 st är tävlingshästar på hög nivå. Jag har tävlat på elitnivå internationellt i över 20år och under hela förra året kunde jag inte ens sitta på en häst med risk för att spy över hela halsen. Ingen annan än jag som jag pratat med har haft det så :( Alla mina vänner red nästan intill sista veckan och mådde super under hela grav.

Jag åt ju Lergigan Forte som används som insomningstabletter vilket var det enda som hjälpte mig mot mitt illamående, detta gjorde att jag i princip sov dygnet runt i 3 månader. Vi firade ingen födelsedag trots att jag fyllde jämt och som sagt jag kunde i princip inte göra ett enda dugg.

Som sagt så fick jag ju på kuppen havandeskapsförgiftning och låg inne i ca 14 dagar i samband med min förlossning. Jag satt mer än en gång hos min bm och grät för att jag mådde så dåligt. Så jo jag tror jag mer än väl vet hur en jobbig graviditet känns :cool:

Och jo jag var hysteriskt rädd för förlossningen och även samma dag som värkarna satte igång så var jag hysterisk och ville åka hem och absolut INTE föda ett barn, men för mig så blev förlossningen en upplevelse och en häftig sådan, visst värkarna gjorde satans ont men efter eda så försvann det och resten gjorde inte speciellt ont utan det var bara häftigt. Det kan jag säga att det trodde jag aldrig att jag skulle tycka, jag hade under dessa 9 månader innan tjatat om att få kejsarsnitt vilket det nu inte blev.

Mina hästar måste jag köra, de kan ju liksom inte bara stå i stallet och kosta flera tusen per månad och det är ju liksom både mitt liv. Min sambo förstår det, vi lever i ett väldigt samställt förhållande och även om han kommer att ta tyngsta ansvaret för stallet så fattar han att jag vill komma igång med mina egna hästar också, tyvärr är det få andra som gör det...

Detta är du ju knappast ensam om, jag fick ju låna ut mina hästar varav den ena slutade att hoppa, vilket är väldigt roligt när hästen är ämnad för svår klass i framtiden. Och nej jag håller fortfarande på att stärker honom nu och då har jag ridit honom i ca 3 månader. Hoppa det har vi inte gjort. Min ena fälttävlanshäst vurpade med sin ryttare och vi trodde att både hon och hästen skulle gå åt. Detta hände i midsommars och det är inte fören nu som hästen känns som normalt igen efter en hel del muskelbristningar och hjärnskakning. och jo hästarna står där i stallet och kostar pengar men det borde ju faktiskt du ha vetat om när du ville bli gravid (om det nu inte är oplanerat) det är ju inget som kommer som en överraskning direkt!

Angående att alla talar om för mig att vara rädd om magen känner jag bara att det blir patetiskt i längden. Jag är inte dum, jag fattar väl själv att jag inte ska sitta upp på den knepigaste hästen i stallet, ta onödiga risker. Men att få höra det - för hundrade gången - för att jag till exempel går och shoppar... Nä, bara tramsigt anser jag... Jag tänker ju inte sluta leva bara för att jag är gravid och personligen tycker jag mest att folk som talar om det för mig är patetiska... Jag behöver inte bli idiotförklarad för att jag är gravid, jag har hjärna till att ta det lite lugnare, tro det eller inte.

Det är ju tråkigt att du tar omtanke för att folk idiotförklarar dig :crazy: men som sagt så många säger ju så för att vara snälla inte elaka.. och ännu tråkigare är att du anser dem som patetiska..

Jag tror inte att jag kommer att bli den där mamman som ger upp hela livet för mitt barn - jag måste ju tro på att man faktiskt kan dela ansvaret. Det funkar ju för de flesta andra som har hästföretag.. Och som sagt, jag är inte särskilt förtjust i smärta, så förlossningen känns bara som ett ont måste, jag har ju faktiskt inget annat val, men jag vet att det kommer att komma något gott från den, så det är väl bara att härda ut...

Det är nog ingen som ger upp hela sitt liv, jag tävlade hoppning första gången efter 6 veckor men man prioriterar lite annorlunda efter och det är inget man kan komma ifrån.

Jag hoppas att du får en bra förlossning men ärligt talat så var den inte så hemskt som jag trodde, jag slet av mig vadmuskeln i stallet förra året igen innan jag blev gravid och det gjorde satans mycket mer ont och dessutom ont i 2 månader..

Lycka till!

Det är lite så jag tänker, alla andra har ju överlevt och säger att det var värt det - så då kör vi på det! Jag har ju dock lite längre kvar så jag kör med "sticka-huvudet-i-sanden" ett tag till. Förlossning om tre månader? No way... ;)

När jag blev gravid hade jag precis fått mitt nya stora stall klart på vår nya gård. Jag hade fått igång verksamheten med lagom många hästar och nu kommer jag få en bebis mitt i högsäsong (avel). Det kändes som om nån sparkade undan fötterna på mig när jag blev gravid. Samtidigt så är jag ganska gammal, och "vill väl kanske ha barn någon gång" så det var bara att köra på. Men som du säger - hästarna är MITT liv och när folk kommer och frågar "du har väl sålt hästarna nu" så får jag spelet...

Att skaffa barn blir inte på hästarnas bekostnad - säger jag nu! Jag får väl återkomma senare och se hur fel jag hade...

Fast det kommer du att få höra tusen gånger, det hör jag HELA tiden. Och nu säger jag till de personerna som säger så att jovisst en del har jag :rofl: Fast i stallet står samma hästar..

Jag är nog åren äldre än dig så för mig var det sista chansen så då var det bara att köra på även om jag förlorade en hel tävlingssäsong.

Tror inte det är någon förälder som ger upp sina intressen, däremot kanske prioriterar om pga olika anledningar under en period, komplikationer under graviditeten, förlossningsdepression.

Smärta är väl ingen förtjust i? Det finns ju massor av olika former smärtlindring man kan få! Själv tycker jag det gjorde ondare att göra min tatuering än föda!

Fast jag behöver inte bli behandlad som ett barn bara för att jag väntar ett, tror det är självklart för de flesta gravida att vara rädd om sin mage? Om inte annat är det ju ömt och kan göra jävulskt ont om man får en liten stöt i den;) Det är väl också individuellt, jag HATAR när folk måste kommentera det HELA tiden, jag HATAR när folk tjatar, ibland fem-sex gånger om dagen, om jag är på BB (händer det något så kommer jag att tala om det, var så säker). Jag HATAR när folk tror att de kan ta på min mage när jag är gravid... Jag tror faktiskt inte jag är ensam om det här men jag är också fullt medveten om att det är individuellt...

Men det är ju det jag menar, det där är ju individuellt hur du känner, jag har svårt att se att jag kommer att tycka att graviditeten har varit annat än jobbig även efteråt, jag tycker att det har varit nio (nästan tio) väääldigt lååånga och tråååkiga månader... Har inte sett så mycket positivt överhuvudtaget med den, bortsett från att jag har mitt barn i magen då givetvis, men även det har stundtals gett mig ångest eftersom jag aldrig sett mig som mamma och även om det inte var helt oplanerat så var det inte heller planerat. Jag har svårt att se, även om det blir underbart att vara mamma, att jag kommer att tycka graviditeten var nio månader som gick fort för jag är inte den stillasittande människan och nu har jag suttit ner de senaste månaderna här på Buke för jag inte har nåt annat att ta mig för... Har jag väl tagit mig för nåt annat har jag varit liggande hela nästa dag. Som jag förstod på dig så tycker du inte att dessa nio månader var så lång tid av ditt liv? Det tycker jag, och jag kommer inte ändra mig från det, har jag väldigt svårt att tänka mig.

Jag kommer troligen inte att se tillbaka på graviditeten som en lycklig tid, no matter what. Jag tycker att jag har försakat alldeles för mycket och det känns väldigt långt ifrån att bli gravid igen.. Bebisen kan säkert uppväga det mesta av dessa problem, men därifrån till att tycka att de här månaderna har varit särskilt korta, eller så, är steget långt för min egen del. Sen ska man givetvis aldrig säga aldrig.

Jag tror mycket beror på hur man har mått under graviditeten psykiskt och fysiskt. Som sagt, fysiskt har jag inte mått bra en enda dag och haft alla krämpor som man kan ha under sin graviditet, psykiskt har det varit mycket jobbigt med strul med sambo till och från (tack och lov löst nu), flytt, strul med diverse myndigheter, försäkringskassan till exempel, mycket att ta tag i som man kanske inte orkar o.s.v...

Och förlossningen är jag inte alls påläst om, för det vågar jag inte. Jag tänker som cyllene (?) det är helt enkelt nåt jag måste igenom, vare sig jag vill eller inte, och det är ingenting som ingen annan inte har gjort förut, och det är ingenting som ingen annan kommer att göra igen...

Likaså hela den här barnskaffargrejen, det är inte hela mitt liv, jag känner fortfarande att det är ingenting som ingen annan gjort förut och ingenting som ingen annan kommer att göra igen... Tror många andra är mer exalterade över att vi ska ha barn än vad vi andra är, vi tar det liksom som det kommer utan att för den delen skärma av hela vårt liv för att vi väntar barn. Vi har fortfarande flest vänner med äldre barn eller som är barnlösa så det kommer inte bli mycket barnsnack hemma... Vi har fortfarande 10 hästar i stallet som ska tränas, det är ju en del av vår inkomst, vi har fortfarande egna intressen. Att det blir en stor omställning, det förstår vi, men man behöver ju inte göra den större än vad den är...

Sen är jag relativt enkel så som person, att titta på babygrejer, bestämma märken, köpa barnkläder... Jag blir inte särskilt exalterad och upphetsad av det. Har fått ärva jättemycket fint, så jag behöver inte köpa så mycket nytt överhuvudtaget, och det är väl jättebra... Bara det att de som jag fått ärva ifrån och som köpt barnkläder tror att man ska sväva på rosa moln och begrava sig med att titta vilka kläder man vill ha och så vidare... För min del är kläder nåt man har för att man fryser annars, fyller det bara den funktionen och är helt och rent så struntar jag faktiskt i hur de ser ut. Att bli exalterad över att jag får kläder till barnet är inte min grej, även om jag självklart är och talar om att jag är oerhört tacksam, för det är jag. Men jag hoppas ju att min mamma och svärmor till exempel köper funktionsdugliga kläder som är fina och då finns det ju ingen anledning till att jag ska kommentera dem...

Och som sagt, jag har varit öppen hela graviditeten att jag inte trivs med att vara gravid - inte alls - och de som tar illa upp för det får göra det... Man ska inte behöva älska att vara gravid för att skaffa barn, för det är inget bevis alls på hur bra mamma man är sedan...

Nu blev det en del knapplån också, så allt var inte riktat till dig;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 020
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar