Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte alls för gammalt tycker jag! Min första häst hade jag på foder från hon var 20 tills hon var 23.. Hon var pigg som en 5 åring och det gick rida henne som "vilken annan häst som helst" bara att man fick värma upp henne lite mer.
Många stirrar sig nojjiga på åldern. Vi köpte min d-ponny (för en herrans massa år sedan) när han var 17 år. Bättre läromästare kunde vi inte hittat. Superfin och hade gått allt det stora inom ponny dressyren. Kunde göra allt med honom och han var som en klippa i alla lägen.
Var i tävlingsskick i många många år och startade ex LA dressyr och LB hoppning vid den hedersvärda åldern av 24 år
nej nej
min första ponny va 16 - 17när jag fick henne o mitt fullblodsto va 21 o nu är hon 25o hon kan inte gå lugnt ett steg här ska ddet hoppas on galoppas massvis!hhahah
Jag köpte en 19-årig ponny förra sommaren. Hon är helgo. Både stabil och trygg men ändå full fart när man rider. Mina grannar fick hem sin 18-åriga ponny förra helgen och hon är precis likadan..
Min första ponny var knappt ridbar förrän han var 15 iallafall.
Tycker det är något som verkar ha förändrats på senare tiden, när jag var barn hade "alla" ungar "gamla" ponnyer - i samtliga fall så var iallafall hästarna äldre än tjejerna och killarna som red dem.
Min ena sköthäst är en dam på 19 år, och hon vill fortfarande att det ska gå i 190 på uteritterna och hoppar gladerligen allt hon kan (helst i 250 knyck...)
Så jag tycker då inte att åldern i sig är något problem! (som andra sagt, peciellt inte för en ponny-plutt... "min" häst är ju ett halvblod...)
Men nu vill jag inte prata om det, utan jag vill önska dig o din ponny lycka till!!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.