Är hästen för gammal?

Sv: Är hästen för gammal?

Inte alls för gammalt tycker jag! Min första häst hade jag på foder från hon var 20 tills hon var 23.. Hon var pigg som en 5 åring och det gick rida henne som "vilken annan häst som helst" bara att man fick värma upp henne lite mer.

se bara till att kolla alla ben! vissa hästar visar inget på böjproven, men benen var ändå helt sönder...Har hänt till mej... =(

Köp hästen :) Han är inte alls för gammal, ni kan ha glädje tillsammans i många år till om han får vara frisk.
Lycka till!

Oj , jag har visst inte skrivit på länge hehe. Jo , besiktingen är nu på måndag:) Hoppas verkligen att hon går i genom. :D

Adíos.

Sjunga.

hur gick det med hästen? gick den igenom besiktingen`??

Men nu har besiktingen varit!

Och hon gick igenom!!!! U.A.

Jag fattar det inte..

Jag menar jag har en häst nu(okej,onsdag då).

Jag är så j*vla lycklig!

Måste bara ladda in bilder på datan, på henne.:love:

härligt! :)

tycker inte 17 år är någon ålder för en ponny, så länge den inte har några skador. jag har en som är 18 nu, han är jättepigg.:)

Hej hej :) Nej det är absolut inte för gammalt..

Grattis! Och lycka till med din ponny :D

Många stirrar sig nojjiga på åldern. Vi köpte min d-ponny (för en herrans massa år sedan:angel:) när han var 17 år. Bättre läromästare kunde vi inte hittat. Superfin och hade gått allt det stora inom ponny dressyren. Kunde göra allt med honom och han var som en klippa i alla lägen.

Var i tävlingsskick i många många år och startade ex LA dressyr och LB hoppning vid den hedersvärda åldern av 24 år:D

nej nej:)
min första ponny va 16 - 17när jag fick henne o mitt fullblodsto va 21 o nu är hon 25:)o hon kan inte gå lugnt ett steg här ska ddet hoppas on galoppas massvis!hhahah

Tack så mycket!!!

Nu är det onsdag....

2 timmar och 40 minuter tills hon kommer!!!:love:

Längtar så...:love::love::love:

Bilder kommer snart , I promise.

Mysigt.

Jag köpte en 19-årig ponny förra sommaren. Hon är helgo. Både stabil och trygg men ändå full fart när man rider. Mina grannar fick hem sin 18-åriga ponny förra helgen och hon är precis likadan..

Min första ponny var knappt ridbar förrän han var 15 iallafall. :)

Tycker det är något som verkar ha förändrats på senare tiden, när jag var barn hade "alla" ungar "gamla" ponnyer - i samtliga fall så var iallafall hästarna äldre än tjejerna och killarna som red dem.

Min ena sköthäst är en dam på 19 år, och hon vill fortfarande att det ska gå i 190 på uteritterna och hoppar gladerligen allt hon kan (helst i 250 knyck...)
Så jag tycker då inte att åldern i sig är något problem! (som andra sagt, peciellt inte för en ponny-plutt... "min" häst är ju ett halvblod...)

Men nu vill jag inte prata om det, utan jag vill önska dig o din ponny lycka till!!

(och jag hoppas på att bilderna kommer snart :d)

Nu måste hon ju ha kommit, uppdatera med bilder och hur det går :D

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 373
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 729
Senast: help_me
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25