Är hästen för gammal?

Sv: Är hästen för gammal?

Jag har en 27 årig fullblodsvalack som rids 5 dagar i veckan. Han är fräschare än många 10 åringar jag känner till. Om en häst är fräsch eller inte har inte alltid med åldern att göra vännen. ;) Var och en är sin egna individ. Det låter ju som en toppenhäst för dig och din syster.

*kl*

Till TS: GRATTIS till en superfin ponny !

Till alla andra:

Våran "gamling" köpte vi som 22 åring och hon är nu 26 år och pigg som en mört.
Var ute med henne på förmiddagen och då hoppade vi bl.a. våra terränghinder som ligger på mellan 50 - 80 cm, efter det kunde jag knappt få stopp på henne för hon tyckte det var SÅ HIMLA ROLIGT ! ! !

Dock har vi börjat tänka att det kanske kan vara hennes sista sommar, men efter att ha läst om alla andras gamlingar som varit flera år äldre känner åtmindstånde jag att vi nog ska lägga ner dom tankarna för klart vi kommer ha henne kvar tills hon blir 40-50 år...MINST... eller hur ;-/

Nu har jag äntligen fixat in bilderna på datan!:bump:

Här är hon!<333333

http://www.pixbox.se/pic_show_id28365908.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28365990.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28365991.html

Lady Cheyenne
1992
Irländsk Import
Connemara/tinker
LA/LA . SM I Fälttävlan
<3:love::love:

Hon är bäst! Nu är vi på sommarbete och hon får lite semester.
Ska nog ställa upp i en hopptävling i sommar.Bara jag kan hålla nerverna i styr:) Men med en så underbar pärla till häst så ska det nog gå bra:)

Nejmen det är ju Cheyenne!
Henne har jag ridit massor med gånger, för flera årsedan när hon bodde i Göteborg! :) GRATTIS! det är verkligen en toppen ponny!

16-17 år är inte gammalt för en häst/ponny. Jag tycker att det låter som en toppenponny i sina bästa år. :) Ta väl hand om den så lever den länge, länge till.

Vad kul att ni du hittat en så fin ponny!
Hoppas ni får ett par jättebra år tillsammans :)

Jag var bara tvungen att skriva lite om Jolly, min ridlärares häst.
Min ridlärare som nu är 35-års åldern, fick Jolly oinriden och red in henne själv.
Dom tävlade sedan i typ LA skulle jag tro (hoppning), sedan växte hon ur och ponnyn ärvdes av lillasyster.
Sen när ridläraren skaffade ridskola år 2003 och det var givet att Jolly skulle stå i ridlärarens stall.
Hon var min favorithäst när jag var liten, och mångas andra också.
En läromästare i allra högsta grad som var snäll och trygg med de små ryttarna och en riktig omhoppningsponny med de duktigare.
Hon försöktes pensioneras förra året, när hon var 28.
Men det höll inte i längden och nu går hon för fullt igen, pigg och glad som alltid.
Det finns även böcker om henne.
Här är en bild sen v. 26 det här året.
jolly.jpg

Så länge hon är försäkrad är det ju inga problem. Känns hon fräsch så kör hårt. Var noga med att vet. bes. innan köp bara.

Vilken underbar teckning i ansiktet hon har!!

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 373
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 729
Senast: help_me
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25