Är hästen för gammal?

Sv: Är hästen för gammal?

ingen fara med den "unga" ponnyn!! min ponny är 28 nu, går som läromästare till en 11 årig tjej i lätt hoppning + promenadridning av mig! en otrolig connemara:bow:

Hej roligt att du hittade en så bra häst och jag tycker itne du ska låta åldern vara något hinder då det itne varkar vara det för hästen :) jag har själv en häst som jag köpte då han var 24 år och jag har fortfarande kvar honom och han är 26 och piggare än han var som 24 åring:D han har nu kvickdrag och lite sådär leder men med örter så är han fortfarande som en unghingst! ett riktigt bushuvud som älsakr att springa och att jobba!

Hej hej allihop!

Förlåt förlåt förlåt för jag inte har skrivit! Datorn krångla , så jag kom inte in på internet över huvudtaget.

Men jag kan inte ladda upp bilder heller:/

Jag försöker, och jag hoppas att de går snart.

Jag kommer med bilder så fort jag kan!

BTW.

De går jättebra med hästen:D

Hon är skitgo och fin och jättesnäll.

Vi har hopptränat och de gick också bra och vi hoppa 1 m!(jag är lite hopprädd) men hon tveka inte , och jag fick bättre självförtroende:laugh:

Och jag har upptäckt att hon är smidig som en katt och tar alla snäva svängar med glans!

Hon är också skitduktig i dressyren,en pärla helt enkelt!

Jag trodde nästan att du glömt oss här... :angel:
Men det är klart att det inte är lätt att logga in här om datorn är dum, så nu får vi vara glada över att datorn är samarbetsvillig igen :)

Jättekul att höra att allt går bra med din nya tant! Du får fortsätta uppdatera lite här, och så håller jag tummarna (och väntar spänt) på att du ska komma på hur man får up bilder här! :P

Hoppar någon fattar; Åldern sitter i hur hästen ÄR, om den är frisk och kry. Inte i siffrorna. En häst som är 25 kan vara piggare än en på 15. Det är bara siffror. :P

det låter ju bra , jag tycker att den inte är för gammal , men det beror ju på vad duska ha hästen till .

tycker det låter riktigt bra och en första häst ska vara lite äldre! min förasta häst var 23 och ha n är idag 25 och fortfarande pigg glad och busig som attan ;) skulle inte sälja min 26 åring som första häst :P åldern har lite betydense hoppas det går bara bra
ps jag har nu men gubbe + "hans present" en 3 snart 4 årigt paint ungsto

Men nu har besiktingen varit!

Och hon gick igenom!!!! U.A.

Jag fattar det inte..

Jag menar jag har en häst nu(okej,onsdag då).

Jag är så j*vla lycklig!

Måste bara ladda in bilder på datan, på henne.:love:

GRATTISGRATTISGRATTIS :banana: Och lycka till med pållen i framtiden :D
Vi på denna tråden vill gärna se bilder på pollen? :idea::rofl:

Nu har jag äntligen fixat in bilderna på datan!:bump:

Här är hon!<333333

http://www.pixbox.se/pic_show_id28365908.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28365990.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28365991.html

Lady Cheyenne
1992
Irländsk Import
Connemara/tinker
LA/LA . SM I Fälttävlan
<3:love::love:

Hon är bäst! Nu är vi på sommarbete och hon får lite semester.
Ska nog ställa upp i en hopptävling i sommar.Bara jag kan hålla nerverna i styr:) Men med en så underbar pärla till häst så ska det nog gå bra:)

Ja hon har en fräsig teckning:) En ponny som syns kan man säga hihi.

Hon är så söt!:love:

Inte alls gammalt för en ponny :)
Min förstaponny var 17 när jag fick henne! Hon är idag 24 år, och väldens piggaste och snabbaste (!) :p häst :laugh:

Ja det är gott om krut i hästarna ;)

Min dam har nog dynamit i sig,haha:love:

Jo , lite dum fråga men jag är osäker.

Jag ska få en egen ponny! Och det kanske några redan vet , och idag var vi och titta de på en underbar ponny. Snäll i all hantering , tände verkligen till när jag hoppade men henne men var samtidigt lugn och trygg när min lillasyster red(hon är nybörjare) hon är helt fantastisk. Hon är pigg , snäll. Stadig och trygg.

Jag menar det åkte förbi en JÄTTEstor(jag menar ovanligt stor) traktor med ett skramlande släp , vi stannade. Och hon rörde inte en min.

Precis så ska en förstaponny vara. Eller hur?

Nu till frågan.

Hon är 16(snart 17) är de för gammalt? Ni kanske jag tycker är knäpp som undrar det. Men jag vill veta.

Hon är jättefräsch och hon känns som hon vore 10 att rida. Men jag bara undrar.

Jag menar hon hoppar banor på 120, och är jätteduktig i allt, så jag vill ju gärna köpa henne, men vad tycker ni?

Adíos y Besos(puss)

Sjunga

Jag tycker inte att det är förgammalt... Sen om man vill ha en trygg och lugn häst så är det lättare att ha en lite äldre och mer erfaren ponny eftersom hästar blir oftast lite mer stabila och lugnare när dom blir lite äldre ;)

Hon låter ju supertrevlig! (och hon är görsnygg! :love:)
Vad roligt att det blev bra! :)

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 373
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 729
Senast: help_me
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25