Det kan ju vara både positivt och negativt att dela intresse, tänker jag. En del vill få ha sitt eget liv vid sidan av som partnern inte är involverad i alls. Att få ha sin egen lilla bubbla i livet och distans ifrån ett annars gemensamt liv. Medan andra fullkomligt skulle älska att dela intresse. Själv är jag väl lite i honeymoon-fas när det kommer till att få dela mitt intresse med någon jag träffar, men en regnig dag i november när han undrar om jag inte ska ut och springa en sväng eller kommenterar att jag belastar fel i någon övning så kanske jag får spader![]()
Sen om man delar intresse kan man ju ha olika åsikter om det intresset.
Jag som både jobbar med och har häst som hobby har ju en särbo som också jobbar med det och har intresse. Där kan man ju verkligen ha olika åsikter om träning tex, el vilken hovis/vet etc som är bra.
När särbon första gången var med till min tränare ville man ju gärna att han skulle vara lika förtjust som mig. Som tur var tycker vi lika har det visat sig.
Det hade kunnat leda till tjafs eller att någon fått bita ihop.
Så för oss är det positivt att dela det här, både jobb och intresse.
Men kan tänka mig att det kan vara bökigt om man delar passion/intresse men inte hur det utövas sas.