Är det bara jag eller borde vissa inte få skaffa barn.

Sv: Är det bara jag eller borde vissa inte få skaffa barn.

Nejnej, jag ville bara få fram att alla tycker olika beroende på person & ev händelser i livet.

Nej du har nog rätt.
Det var jag som försökte vara översmart.

Jag har inte dömt någon alls, det råd jag gav var att faktiskt prata med någon om hur man känner och framförallt varför man känner så.

Ja, på ett plan kan jag hålla med dig.

Men diskussionen om att älska ett barn lika mycket oavsett kön kan också appliceras på frisk/sjuk. Alla säger att de önskar sig ett friskt barn. Men om barnet är sjukt då? Vad händer då?

Jag tycker att det är samma sak. Brustna förhoppningar och besvikelse inledningsvis, men det har inget med KÄRLEK att göra. Sjuka barn ska diskrimineras lika lite som flickor i relation till pojkar (eller tvärtom).

Man önskar inte ett friskt barn för sin egen skull utan för barnets! Stor skillnad! Att hellre vilja ha et kön före något annat har ju med en själv att göra. Samt att kärleken till ett sjukt barn är ju inget som någon sagts sig måsta anstränga sig för att känna. Något som yppats i den här tråden flera gånger vad gäller kön.

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat