Är deppighet ett diskvalificerande fel?

Sv: Är deppighet ett diskvalificerande fel?

Fast vad jag menar med att han inte dömde mig handlade inte om huruvida han var villig att fortsätta med mig eller ej - utan hur han tag emot det jag berättade. Hans attityd, hans bemötande, allt sånt. Jag hade varit fullkomligt OK med om han velat avsluta det hela, även om jag blivit otroligt ledsen, eftersom jag själv vet hur tufft det kan vara. Jag var dock rätt säker på att han inte skulle backa, jag känner honom rätt väl nu och litar på honom.

Men till frågan: Ja, han har viss erfarenhet ja. Däremot har han ju aldrig varit sambo med nån med min problematik och det får vi ju se hur det går. Jag är dock väääääldigt symptomfri nuförtiden :) (till min enorma glädje!) och kan hantera min deppighet väldigt väl.

Jag förstår allt men i regel väger erfarenheten in för bemötande och inställning, till både fördel och nackdel.
Att han har viss erfarenhet och ändå inte backade/backar är ett gott/tryggt tecken :)

Mycket oattraktivt. Är inte intresserad av någon som är psykisk sjuk, på varken det ena eller andra sättet. Går inte att ha en sund relation...

Först måste jag bara påpeka att psykiska sjukdomar kommer i många olika former och omfattningar, så att säga att det inte går att ha en sund relation med någon psykiskt sjuk skulle jag påstå inte stämmer. Du får gärna förklara hur du tänker annorlunda :)

Sedan undrar jag vidare, och det blir halvt KL, och jag menar INTE att hoppa på någon, jag är bara nyfiken på hur andra resonerar :)

Gäller detta bara psykiskt sjuka, eller är fysiska sjukdomar också direkt diskvalificerande?
Om en psykiskt sjuk person är helt otänkbart "material" för en relation, förtjäna inte psykiskt sjuka relationer då?
Gäller det även vänskapsrelationer?

*KL*

Jag tycker inte att deppighet, eller andra psykiska (eller fysiska) problem är direkt oattraktiva. Sedan beror det självklart på hur personen i fråga förhåller sig till sitt problem, men det gäller väl allt. Det är personen jag blir kär i. En kan ha en mycket sämre relation med en fullt frisk person, jag tror inte det är eventuella diagnoser som är avgörande. (Då har jag större problem att vara tillsammans med någon som inte alls verkar ha kontakt med sina "negativa" känslor, som alltid mår bra, är rädd för deppiga känslor osv. )

Inte riktigt i ÄU-åldern längre :p, men kort svarat: Nej, det diskvalificerar inte för mig!

Har själv otaliga diagnoser och mötte min fästman när han var långt nere på botten. Så jag skulle vara en hycklare om jag tyckte det var en "flaw" jag inte kunde leva med ;).

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 081
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 604
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 221
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka