Är denna prisvärd?

evis

Trådstartare
Detta är säkert jättekorkat, för den säljs säkert jättefort när den får en extra-skjuts på detta vis - men måste bara skriva och höra om denna rockard är prisvärd?

http://www.blocket.se/vi/11066524.htm?ca=2_s

Jag tycker den ser riktigt fräsch ut och jag gillar att den ser rätt hög (?) ut, men vad tror ni kunniga?

Kan jag hitta liknande på travshopen? (har inte ens kollat där :o )

Sv: Är denna prisvärd?

Den ser prisvärd ut, rejäla hjul och bra modell. Dock vill det ju till att den är väl balanserad också. Och kolla upp spårvidden, den ser smal ut. Det innebär i såfall dels en vältrisk, dels att du kanske inte får tävla med den.

Hur ska spårvidden vara för att jag ska få tävla med den?
(vad är smalt?) :bow:

för enaxlade vagnar ponny gäller spårvidden minst 120 cm året ut, from 2008 är det 125 cm på enaxlade vagnar.

Jag tycker personligen att skaklarna ser ut att vara i kortaste laget för russ. Ser ut som min vagn till minishettis.

Hehe då kommer ju självklart följdfrågan - hur långa bör skaklarna vara till ett russ? :bow:

Tycker den liknar mycket "ponny tuff" på Drive Out?

Bra fråga! Jag kan bara svara på vad jag har till min mini: cirka 130.

till russ ca 150, lite beroende på utrymmet under skakeln.

Ser ut som en Globus, fast med rejäla däck.. deras nypris är 2800..kolla så inte hon lurar dig :)

Evis,
Jag har hittat tillverkaren. De skickar hem en till din dörr för 700 US dollar inkl. frakt. De skriver det som present så du slipper tull :angel: PM:a mig om du är intresserad.

Evis,
Jag har hittat tillverkaren. De skickar hem en till din dörr för 700 US dollar inkl. frakt. De skriver det som present så du slipper tull :angel: PM:a mig om du är intresserad.

Hur mycket är det i svenska?
Är kanske något för mig också??
Vad säger ni, skulle den passa till en Islandshäst och är den stabil nog för en gamal handikappad tung kärring?

Ja det lät ju bättre att köpa för det priset direkt från tillverkaren. Jättetack för information, får se :)

Vad säger ni, skulle den passa till en Islandshäst och är den stabil nog för en gamal handikappad tung kärring?

Tycker inte den är lämplig till något över storlek shetland om jag ska vara ärlig. Bättre att köpa en vagn från Börjes tycker jag!

Tycker inte den är lämplig till något över storlek shetland om jag ska vara ärlig. Bättre att köpa en vagn från Börjes tycker jag!

Oj! Har Börjes vagnar att sälja, det har jag totalt misat under mitt sökande! Finns ju ingen på hemsidan, har majlat dom, får se vad jag får till svar!
Tingsryd är inte längre än att vi skulle kunna åka dit och ha en släp med!:idea:

Ja visst säljer de vagnar! :) Bra, billiga vagnar dessutom.
Ring dem och fråga vad de har hemma och åk sedan dit och kolla! Tidigare låg det bilder på hemsidan, men det har de tagit bort.

fast de har inga som man sitter högt i..gränsfall med islänning. Tror det blir för lågt. Sen har de bakvikt..Men har du nära dit kan du ju åka dit o kika.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 750
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar