AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

:rofl:
Ingen aning.
Kul fråga, kanske man ska forska i. ;)

Tar gärna en mindre, efter allt jobb med långeman.. Som har längden på helt fel ställe -länden..
Hellre kort länd o långt vinklat kors då om man får välja då man avlar!
Kanske blir en tyngre kortryggad häst som biljarderar med platt kors men fin man o svans.. :p

Jag gillar också din arab :love:
Och så roligt att Bodbäckslasse går så bra!

BB berättade på senaste kursen att han hade en elev i Norge som hade en kallblodstravare. Den var en medelmåtta när den startades i trav, men efter ett par års träning i AR vann den allt :)

Immer

Jag fick pm från någon, minne vaddå..:o som hade en riktigt bra kallblodstravare som jobbades likt ar tror jag, hon visste inte själv vad hon gjorde för det var några år sedan, men det gav resultat iaf!!

Intressant är att då husse är nöjd i vagnen har jag massor att anmärka på i ridningen :eek:, då jag är nöjd får husse dåndimpen av hur hästen känns, typ overkligt bra!

Vore kul att få se fler, man kunde ju gadda ihop sig och diskutera upplägg, kombinationer mellan travträningen o dressyren osv.
Det är ju en hård värld för dom, men både mentalt o fysiskt så hjälper ju dressyren (kanske inte all dressyr...) till så de trivs med livet ändå! För de älskar ju att löpa för fullt då de är kanon i kroppen, det märks!
..Slänger in en bild oxå, det är ju en bildtråd..:o
Hrm , travartrav med kortkort överhals, men ändå..
januari2007009.jpg

Mäh! Klart du måste betäcka med liten lurig ponnyrackare, det skulle bli karaktärsfasta och självmedvetna fölungar, är jag övertygad om! Med mycket humor :rofl: Och det är ju ändå det som finns innanför pannan som räknas, eller hur?

Det är rätt mycket arab i russen, när man korsar tror jag det kan vara bra att försöka hitta raser som är rätt lika i typ i stora drag. Annars blir det nog lite för mycket som kan bli "vad som helst"?

Det skulle nog bli ohyggligt söta små rackare!!
Undra på färgen?? Vad kan man gissa att det skulle bli?

Vet du vad hennes föräldrar hade för färg? Många araber är homozygoter för skimmel, och det innebär ju att fölet blir skimmel oavsett. Men om hon är heterozygot för skimmel, så kan det ju bli något annat, vilken färg hade hon som föl?

Hon var mörkfux med stjärn o tre strumpor.
Mamman o mormor flugskimmel och pappan skimmel, morfar kritans vit.. Så det är väldans mkt vitt!
Gulligt med en liten vit med busig blick o massa man, o kanske toppat med den grå/rosa mulen!!
Mamman hade jättemycket rosa!

Läste någonstans att såna som blir väldigt flugskimliga brukar vara homozygoter. Så "risken" är ju rätt stor att Nita också är det :). Men vita ponnyer är söta, så det gör ju inget! :p

Bombning igen!:o
ur film, så ursäkta kvaliten!
Pålle var lite stum o styv, och kom inte igenom ordentligt. Men fastnar något på film så vill man ju passa på.:angel:
blandat013.jpg

blandat011.jpg

blandat043.jpg

blandat036.jpg

blandat018.jpg

Ährm, den sista var inte något vi tricktränat på eller så..:o

och så lilla vita..
Hon är lite störd över leran och lutningen.. Egentligen katastrofområde för koncentrerad ridning.. Men men.. inte är vi bortskämda i inlandet!

blandat052.jpg

blandat054.jpg

blandat088.jpg

blandat080.jpg

blandat085.jpg

Grämer mig att zebraränderna på skorna inte syns på bilderna.. :mad::D

Vad sadeln ser skön ut. Eller är det en barbackapad? Var hittar man den???

Annika

Ja den är ofantligt skön!
Bara att sätta sig och knåpa! Jag la ut tillverkningsbilder på ridning -utrustning -hemsyddagrejortråden.
Annars -bilder här:
http://s8.photobucket.com/albums/a42/cebonita/kamelkudden/
ett jäkla projekt.. Men är sugen på att göra en med mindre överdrivet stora stöd och liite mer uppbyggd sits, araben är så rund om bröstkorgen -som att sitta på ett bord ungefär, även om hon är smal om magen!
Men det får dröja tills jag glömt hur bökigt det var att sy den!

Ska köpa till en gelpad till travaren, han tunnar ut över ryggen under tävlingssäsongen med allt springande, så det behövs lite mer dämpning. Annars har jag en fårskinnspad utskuren långt för manken under.

Om man inte kan få nya ridbilder på sin häst, vad gör man då? :confused:

Jo, man kidnappar en "Bukare", slänger upp denna på sin häst och fotar för allt vad kameran håller :rofl:

Så jag lurade hit Totola, bad henne test köra min pålle och passade på att fota :angel: :D

Bildbeviset kommer här!
Totola på min Nokkis:

TN_080501-006_copy1024.jpg

TN_080501-008_copy1024.jpg

YO_080501-139_copy1024.jpg

(Hoppas att Totola inte stryper mig nu :o)

Har alltid tyckt att jag har haft långt hår, men kolla på detta :love:

YO_080501-001_copy1024.jpg

Sedan var Totola så snäll att fota mig också när jag red, så att lura till sig en "Bukare" resulterade
inte bara i nya bilder på min häst, utan även nya bilder när jag rider honom.

(Har inga ursäkter för min sits :o :angel:)

YO_080501-299_copy1024.jpg

YO_080501-313_copy1024.jpg

YO_080501-306_copy1024.jpg

Oh, vilken snygging!:love:vad sägs om att jag kommer och "lånar" din häst?:angel:

Senast ändrad av en moderator:

måste vara otroligt trögfattad, men HUR GÖR MAN för att lägga in bilder?
har ingen bilddagbok etc. ute på internet, som jag kan flytta bilder från. snälla förklara mysteriet för mig..:crazy::p

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?