AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Det är en portuguesa. Jag köpte den begagnad för några år sedan och älskar den.

kl

Vet knappt om jag vågar lägga in nya bilder på min grabb efter sågningen sist om hur fet han var...
Men trots att sadeln glidit fram (sorry) så gick han så här idag med min instruktör :bow: på ryggen. Matte är så stolt över sin pålle :love:
Vi får väl se om framtiden innehåller en ny sadel för större framvalv görs ej till Espaniolan, han har redan en femma och det verkar vara därför den vill glida. Vi får väl se när den blivit riktigt "inriden".
*hukar mej*

P1000768Buke.jpg

Jag tycker inte alls att din pålle är fet (inte alls jämfört med min :) )
han ser jättefin ut, jag har också en Espaniola som glider fram, delvis tack vare kalaskulan men även för att mitt valv var för brett så jag har ett smalare på gång.

Tycker ofta att espaniola-sadlarna verkar glida fram. Jag löste det med en svängd gjord. Vill man prova utanh att bli ruinerad så säljer ridsportonline.se (om jag minns rätt) en bra svängd textilgjord med resår för ca 200 kr. Jag har en sådan och är jättenöjd med den! Sedan kan du få sadeln lite vidare genom att flytta isär panelerna fram en aning.

Nu lägger jag ut bilde utan att skämmas för kvaliten! De är tagna ut film. Men måste få visa duktiga tjejen som åkte på Buketräff utan att visa en orolig min och skötte sig kanon mellan de spända stegen.
Blev rätt slut av det andra passet av provridning, hade räckt med det som jag gjorde på bilderna, sedan kopplade hon ur och spände emot pga trötthet.
Är nästan avställd eg så det var mest på kul för att få rida i ridhus och ge henne lite uppmärksamhet hon var med!

hrm, varning för bildbombning nu!

Några bilder!
buketrffapril037.jpg

buketrffapril041.jpg

buketrffapril052.jpg

buketrffapril040.jpg

buketrffapril039-1.jpg

buketrffapril042.jpg

buketrffapril2004.jpg

buketrffapril036.jpg

Jag blev så nöjd med fina tjejen som trots en hel del kvar att göra i kroppen tyckte det var kul att få röra på sig och försökte!

På Lusidors önskan, här kommer bilder på henne och hennes fina arab :love: från Buketräffen i lördags:
(Bildbomb!)

YO_080419-058_copy1024.jpg

YO_080419-074_copy1024.jpg

YO_080419-078_copy1024.jpg

YO_080419-114_copy1024.jpg

YO_080419-062_copy1024.jpg

KopiaavYO_080419-137_copy1024.jpg

YO_080419-129_copy1024.jpg

Lägger in en till av min barockkallis "på jobbet"
Tycker själv :angel:att det är lite kul att se vad "målet" är även om man rider o tränar dressyr.
Förutom att det är så jäkla kul alltså!
Här är mållinjen vid vinst där kommentaren från speakern var
-"Här kommer bodbäcksLASSE!!! Vad kom HAN ifrån???:rofl:
lasseosoffan007.jpg

Observera ryckpropparna kvar i öronen, spetsade öron och ganska avslappnad stil trots tokfarten..:love:

Massa pluspoäng för Lasse men din vita - en av de läckraste araber jag sett någonsin! Den ser ju ut som en riktig häst och inte som ett tråkigt skaket med böjd näsa! Jättetrevligt att se!

Den ser ju ut som en riktig häst och inte som ett tråkigt skaket med böjd näsa! Jättetrevligt att se!
:rofl::rofl:
Oj om arabtrådsbesökarna ser vad du säger!!
jag blir superglad över din kommentar om henne!:bow:
Hon var en ful ankunge med dåliga premieringspoäng, kanske man ska ut o ställa ut på ålderns höst??:p

Massa pluspoäng för Lasse men din vita - en av de läckraste araber jag sett någonsin! Den ser ju ut som en riktig häst och inte som ett tråkigt skaket med böjd näsa! Jättetrevligt att se!

Arabtrådsläsare samt häst med böjd näsa ägare har registrerat påhoppet..:devil:

:rofl::rofl:
Oj om arabtrådsbesökarna ser vad du säger!!
jag blir superglad över din kommentar om henne!:bow:
Hon var en ful ankunge med dåliga premieringspoäng, kanske man ska ut o ställa ut på ålderns höst??:p

Hon är jättefin verkligen! Men på utställningsbanan, så är hon inte tillräckligt arabtypiskt feminin tror jag... hon har en väldigt kraftig och muskulös hals ( vilket är jättebra tycker jag, då jag heller inte tänker ställa ut min valack utan använder honom som ridhäst enbart ). De vill ju ha smäckra och långa smala halsar.. :)

Men hon var verkligen jättefin i mina ögon!

Håller med er..
Tittar man på min arab är ju inte han särskilt "typad" heller.
Men jag tycker att "brukstypen" är superfin!

8113410.jpg

Nej hon är inte "typad" som de väl ska vara. men roligt är att mamman inte var så "dishad" utan hade en annan slags karaktär med en balans i huvudet, inte nära bananböjen som många har. och hon hade full pott på huvud.
Min fick dåliga poäng pga tråkig trippig trav och spänd svag utstrålning tror jag!
Och den biten börjar nog lossna nu.

Halsen har fått lite hingstkaraktär tack vare träning o mat, men väl trimmad med mer motion och lite svettning så är den rätt slank då hon sträcker ut den.

Hon är ju här för att ridas på, så det skulle inte spela ngn som helst roll vad för poäng det skulle bli, mest kul att göra något då man inte är intresserad av att tävla i dressyr!

Ser ungefär ut som min "plutt", dock håller vi på och bygger en sån där maffig hals, och det kommer nog ta ett tag faktiskt.. : ) Men nu har jag ju en bild att jämföra med också...

Sen håller jag nog inte på så mycket med AR utan tränar för en traditionell dressyrtränare...sen är jag ganska dålig på att se några stora skillnader mellan min träning och AR, men jag forsätter och läsa en annan tråd så blir jag nog lite klokare.. Är bara här och spanar in er..:)

Jätteliten bild dock..

unnamed2te2.jpg

*kl*

En bild från dagens träning:

Lite dålig kvalitet, men det syns ju vad det ska föreställa iaf! :angel:

Bonusbilder:

Pja, jag gissar att arabälskarna inte älskar min travare med tanke på att de älskar araber så jag gissar att det blir jämnt ändå :D

Araber som är välmusklade, rids rätt och är av den lite grövre typen kan vara toksnygga men jag är mer individälskare än rasälskare (japp, jag kan på fullaste allvar tycka att både PRE och friser är fula och tråkiga) och jag tycker att din är otroligt läcker!

Sorry LiselottA men de flesta araber är överskattade i mina ögon...

Nu börjar väl moderatorn tycka vi är OT.. Kanske ska övergå till en arabtråd med vidare diskussion..:idea:

Men om hon skulle betäckas vore det mer något med ännu mera massa!! Kanske blanda in annan ras..
Nått spanskt för att få ett RIKTIGT kors eller varför inte någon läcker större ponnyras med mkt muskler och bra vinklar bak.
Araber med det rätta tebrickekorset skulle jag akta mig för då jag vill ha en bra ridhäst inte ögonfägring i trädgården.:D
Men jag älskar flytet i rörelserna då de är fullt ut smidiga och rörliga!:love: Bara svävar fram över marken med tankens kraft som styrning!
Kanske de långa kotbenen, korta ryggen och konsistensen (lite speciell) i musklerna som kan ge det där sjukt mjuka i rörelsen. En upplevelse!

Hispanoaraber är alltid trevliga ;)
Bara att hitta en trevlig PRE pojke.

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama