AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Okej, håll i er nu... Här kommer de första bilderna på uppsutten sluta nånsin.... Vi har tränat på detta kanske en vecka ungefär och har nästan börjat hitta knapparna.... Med tanke på att för 2 veckor sedan så betydde skänkel bakåt/putta in/ut rumpan = GASA eller ja killen min trodde då det iaf... :)

För mycket tvärning eller vad man ska säga på sista bilden men gillar den ändå..:D

Så vad tror ni finns där något att jobba med?:crazy:

Ja, han börjar verkligen hitta flödet genom kroppen nu :)
Enligt rastandarden ska länden vara "ganska kort, rak och bred", men som inom alla raser är det ju ganska varierande. Alltifrån mycket kort och mycket bred till längre och inte lika bred. Generellt är väl länden kortare än hos många andra raser dock.

*kl*

Här kommer lite nya bilder från mig och Pink, nu har jag försökt börja träna lite igen efter ett uppehåll sen nyårsskiftet.

Men nu har inspirationen kommit tillbaka igen när jag fått mitt nya hackamore och ridkapson som funkar jättebra!
Så bilderna med rosa filten är första gången på väldigt länge och jag testar mitt hackamore för första gången:love: så ha lite överseende med det tack.
De nedersta bilderna är från två dagar senare när jag gjorde ett nytt försök...och nu känns det hoppfullt igen även fast det gick ganska dåligt just när bilderna togs då han blev väldigt spänd, men när vi gick in i ridhuset blev det mycket bättre, fast ridhus bilder är inte hälften så roliga:D

p2.jpg

p1.jpg

p5.jpg

pass 2:

r2.jpg

r3.jpg

r4.jpg

Så nu ska jag börja träna ordentligt även fast det är sketasvårt på hackamore, men nu jävlar!

Ser jättetrevligt ut!

Nu hänger jag ut min häst med brorsan på, de leker med tramp.

2008-04-13024.jpg

2008-04-13025.jpg

2008-04-13026.jpg

Det här lär jag väl ångra, men jag slänger ut en liten filmsnutt på dem också. Andra gången brorsan sitter på hästen på länge. Vad sägs? Är hästen på väg åt rätt håll?

Visst är det så! Brorsan har allt naturligt medans en annan får slita hund för att lyckas med vardagsridningen och ändå inte blir bra på bild... Han får min travare att se ut som allt annat än just en sådan...

Ser jättetrevligt ut!

Nu hänger jag ut min häst med brorsan på, de leker med tramp.

2008-04-13024.jpg

2008-04-13025.jpg

2008-04-13026.jpg

Det här lär jag väl ångra, men jag slänger ut en liten filmsnutt på dem också. Andra gången brorsan sitter på hästen på länge. Vad sägs? Är hästen på väg åt rätt håll?

Fin häst också:) såg himla trevlig ut på filmen:)

Tackar för det! Kanske skulle tillägga att det är andra gången som hästen tar i och sätter sig såpass, han bjuder till själv, är himla trevlig att arbeta med.
Han har lite lättare för sig än brorsans travare och har kommit lite längre i utbildning/styrka.

Ella99: Tack!

Ser trevligt ut! Jag skulle nog prova att be om lite färre trampsteg och växla med lite frammåt- för att få med sig takten in i trampet.

Alltså tramp tramp tramp- fram fram - tramp tramp tramp- fram fram

Typ

/Migo
(din bror är möjligtvis inte till salu?:angel:)

Blev fler steg än önskvärt ja, det var mest för att det skulle hinna fasta på film, i vanliga fall är det mer några få steg som gäller, men tack för tipset!

O brorsan behåller jag, vem ska annars spika på tappskor åt mig, sitta in unghästar och sitta på min häst ibland så att jag får se hur han ser ut? :D

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?