AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

och såhär nöjd och trött är vi sen. då blir det beröm och gos :love::love:

Ett par nya bilder på mig och Ella. Jag håller på att träna upp balansen nu, men det är väldigt svårt så för det mesta är det lite obalanserat :D Och så måste jag släppa mina spänningar i axlarna så att jag blir mer mjuk och flexibel i armarna och händerna, för just nu blev jag lite stum. Men tror det mest berodde på min taskiga balans, så jag får väl rida på långa tyglar tills dess^^

Trav

*knapp*

Bilder på mitt sto. Ni får ursäkta att jag slänger in massa bilder men jag har arbete på lång tygel som projektarbete och då blir det taget massa bilder, som jag förmodligen inte kommer kunna använda i slutändan ändå:rofl:

Taget precis i en förhållning. Ber henne flytta mer vikt baktill.
18514084.jpg

Sluta
18514582.jpg

Öppna
18514085.jpg

18514086.jpg

Hela albumet

Finns det någon bild som skulle gå att använda i arbetet? Det behöver inte vara en bild som är 110 % korrekt då arbetet handlar om Moas och min utveckling på lång tygel och vi är ju långt ifrån bra på det ännu.

Ett par bilder på vår 5-åring, som idag började sin utbildning till ridhäst. Det är min man som håller i linan och han var verkligen duktig - en verklig naturbegåvning. Fast han har ingen aning om att det han gör är akademiskt :D

18558577.jpg

18558578.jpg

18558579.jpg

Slänger in ngn bild på oss också, även om vi är totala nybörjare i det här med akademisk ridning. Gillar hur han bär sig här. *ler*

15718623.jpg

Stegra gör han klockrent..
15718630.jpg

..men finns det ngn som kan ge mig några tips gällande spansk skritt?
Han gör själva rörelsen utan problem, dvs sträcker upp och ut frambenen. Men han tenderar till att sänka ryggen och tappa nästan all bjudning. Förslag?

Jag slänger in en bild på mig och min gamling. Jag vet att det inte ser allt för kul ut. Jag har inte tränat på länge. Och jag gör många fel.
Men jag tycker farbror är duktig som jobbar på så bra som han gör med mig på ryggen.;)
Och så är såklart vår lilla följeslagare med nere i hörnet.

DressZebFeb.jpg

Har börjat rida på lilleman.. Och får lite halvågren över allt som ska läras in.. Men han är go och har eg lätt för sig. Tyvärr är han i full kondis för trav men utan sista finputsen på rörligheten, så det blev mest påminnelse om att man kan gå sakta i balans några steg här på filmsnutten. Är lite styv i sina bakben o behöver lite skolning!:smirk:

Rappmarkarb0803.jpg

080303004-1.jpg

Vi hör väl hemma på grundutbildning.. Men han fick slinka med här ändå!:)
Ursäkta för en massa granar i onödan, kameramannen var inte så van vid uppgiften!

Lite bilder på min 30-åring.

Från i somras (2007), lite samling mot piaff

Mest på skoj tandemridning i manege, vilket vi gör ofta hemma i skogen. Det går faktiskt att rida båda i sluta samtidigt. Man får tänka att rida den häst man sitter på så följer den framför, eller så den gamla så smart!??

Vad tyck som denna unghästen ? Jag har tidigare inte ridit AR men funderar på att göra det på denna saken. Han är en helt underbar häst med otroligt härligt temperament, fin trav och hur go som hellst.

Bild015-1.jpg

Bild008.jpg

Ursäkta för de stora bilderna!

Bilder på eng.fullblod i AR träning

Då jag själv har en 3årig fullblodsvalack som jag planerar att börja rida AR med så skulle jag gärna vilja se bilder på engelska fullblod "in action".

En liten film för att lära mig movie maker!
Lilla lasseman lös i snön, stel efter en liten "muskelsmäll" men försöker tappert.

Lite nya ridbilder från mig.
Min häst har stått sedan i november pga en massa komplikationer, men nu är vi igång igen lite lugnt.
En del av dessa komplikationer har gjort att vi just nu rider bettlöst och då kan jag glöma enhandsfattningen,
funkar liksom inge bra då :rofl: *suckar*

YO_080320-005_copy1024.JPG

YO_080320-020_copy1024.JPG

YO_080320-050_copy1024.JPG

(tror att min sits också haft vila sedan i november :o)

Min häst är 75% fullblod och har aldrig varit så fin som sedan vi började med AR.
Lycka till med din!

Ja din är riktigt fin!

Min lilla sötnos rids ännu mest ute i skog och mark för att hålla igång frammåtbjudning osv. Han visar en natrulig förmåga till att gå i form, samling, då han helt själv söker sig frammåt-nedåt, sätter baken under sig och jobbar med ryggen, man känner musklerna genom sadeln. Allt detta helt självmant utan minsta antydning från mig. Detta gör han i både skritt och trav, galoppen har vi ännu inte börjat med, då det behövs mer träning. Väldans skillnad på ridning och galopp träning, pojken har enbart galoppmuskler ännu.
Det är dock ännu mest grundläggande arbete från marken som vi jobbar med.

*knapplån*

Kan vi inte försöka hålla tråden till BARA bilder och eventuellt enstaka kommentarer. Som det blev nu, är det ett fåtal bilder och sen långa privata samtal om fin häst och tack och ingen orsak och så vidare i all oändlighet. Såna samtal kan man ta via PM i stället. Kommentarer som kan vara helt OK, är ju följdfrågor på övningar och sånt, man håller på med i "utbildningsfrågor", för tips och råd i utvecklingssyfte.

Vill ni lägga in bilder, för att få kommentarer om hur fina ni är, för det ÄR ni, så kan ni väl starta eller lägga in bilder i en befintlig tråd på gnägg. Det börjar annars kännas som att jag ska flytta denna tråd till gnägg i stället.

Jag ska försöka rensa ur lite.

Mvh

IngelaH
moderator för klassisk ridkonst

Då jag återigen, har fått rensa lite inlägg... både av den ena :angel: och den andra :mad::devil: anledningen, så vill jag påminna om ett tidigare inlägg, som jag lagt in i denna tråd.

Igår rensade jag bort två SIDOR med inlägg "söt häst", "gullig häst", "fina ni är" och så vidare och det blev 2 sidor med bilder kvar... Som sagt, det är ju kul med bilder men då ska inte HÄLFTEN av tråden vara "putt i nutt"-inlägg... för då tappar ju tråden sin mening. :idea::bow:

Mvh

IngelaH
moderator

Är lite orolig för att han ska bli nypt i mungipan.:angel:
Kan du inte flytta upp kapsonnosremmen (på baksidan)så att den sitter som den ska?

nej han har lixom strutformat huvud så den åker ner, den vill inte sitta längre upp hur jag än gör :/ men så följer den med upp också och han reagerar inte alls på det och det finns inte spår av nyp eller skav. men hade tänkt köpa en semikapson för jag tycker det är lite obehagligt även om jag är 99% säker på att det inte nyps. men bättre är att vara på den säkra sidan så det blir semikapson så fort jag har pengar igen. :smirk: (pengar lyckas alltid vara hinder för allt! USH)

Har tyvärr inga nytagna ridbilder men en bild från en fotosession i hagen med fotograf finns iaf.

sa8.jpg

Sen finns ju de gamla som inte är fel heller :D

13.jpg

5.jpg

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?