Sv: AR - Bildtråd
jag började med AR 2006 och har sen dess ridit helt utifrån den utbildningstrappan.
Det var väldigt mkt grundjobb på min pålle som var otroligt ostabil och "vinglig" till en början, och man kan ju tänka sig hur bra det går med en häst som glider från fel till fel och en ryttare som inte hinner med att korrigera förrän sekunden efter, visste jag ens VAD jag skulle korrigera?
Men efter mkt jobb så har vi kommit framåt och vi har en bra grund att stå på. Vi har utvecklats väldigt mkt om man tänker på hur det var från början. jobbade i vintras med skolorna i skritt och trav, diagonalsluta, skrittpiruetter och att samla och länga, och lite galoppanslag. sen blev det en liten svacka helt orsakad av mig själv, jag red helt enkelt inte bra, koncentrerade mig på smådetaljer och tappade helheten... men nu är vi på rätt väg igen, börjar känna igen hur det ska vara, även om vi måste jobba vidare med skolorna i trav innan vi är tillbaks på samma plats där vi var.
natuligtvis är min pålle en klbtravare, vad annars
knixen är en väldigt sympatisk herre som gör allt för en, bara man gör RÄTT. 17 år och väldigt världsvan , dock med många års travträning i bagaget...
har även ett russ på 7 år, som jag jobbar med helt vid handen, pga hennes ringa storlek 118 cm. sen hon kom i vintras har jag lagt ned mkt tid på longering, och nu tränar vi div. skolor med blandat resultat, beroende på vilket humör madamen är på för tillfället...
tyvärr har jag inget bättre att bjuda på än en mörk, diffus januari bild just nu, men så har man inte heller nån fotograf som står beredd särskilt ofta när man rider...
Ngt att klaga på: kort överlinje