AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

jag började med AR 2006 och har sen dess ridit helt utifrån den utbildningstrappan.

Det var väldigt mkt grundjobb på min pålle som var otroligt ostabil och "vinglig" till en början, och man kan ju tänka sig hur bra det går med en häst som glider från fel till fel och en ryttare som inte hinner med att korrigera förrän sekunden efter, visste jag ens VAD jag skulle korrigera?:p

Men efter mkt jobb så har vi kommit framåt och vi har en bra grund att stå på. Vi har utvecklats väldigt mkt om man tänker på hur det var från början. jobbade i vintras med skolorna i skritt och trav, diagonalsluta, skrittpiruetter och att samla och länga, och lite galoppanslag. sen blev det en liten svacka helt orsakad av mig själv, jag red helt enkelt inte bra, koncentrerade mig på smådetaljer och tappade helheten... men nu är vi på rätt väg igen, börjar känna igen hur det ska vara, även om vi måste jobba vidare med skolorna i trav innan vi är tillbaks på samma plats där vi var.

natuligtvis är min pålle en klbtravare, vad annars;):love: knixen är en väldigt sympatisk herre som gör allt för en, bara man gör RÄTT. 17 år och väldigt världsvan , dock med många års travträning i bagaget...

har även ett russ på 7 år, som jag jobbar med helt vid handen, pga hennes ringa storlek 118 cm. sen hon kom i vintras har jag lagt ned mkt tid på longering, och nu tränar vi div. skolor med blandat resultat, beroende på vilket humör madamen är på för tillfället...

tyvärr har jag inget bättre att bjuda på än en mörk, diffus januari bild just nu, men så har man inte heller nån fotograf som står beredd särskilt ofta när man rider...

Ngt att klaga på: kort överlinje :devil:;)
P1010008-2.jpg

P1010013-1.jpg

Han ser trevlig ut i kroppen tycker jag! En fin ridmodell!
Jaga ut någon nu i solskenet och dokumentera mera! det är så kul att få följa andras tränande!!

Roade oss i solen.
Synd att det bara blev några skakiga bilder..
men här är lilla damen som åt upp mina blommor!:devil:

Överbyggd eller vad?!:angel:
007.jpg

014.jpg

015.jpg

024.jpg

Haha vilken sötnos:D men du, det är väl inte konstigt att hon rymt och gått tillbaka om staketet är på den höjden;):D

Jättefin häst! du får komma med lite fräsigare bilder snart tycker jag;) ser trevligt ut:)

Va fin han är din pålle! och vilket hår du har! Ni passar väldigt fint ihop ni två! måste bara fråga vad det är för sadel du har?

Jo det vore ju ingen konst att krypa under om dom gick där!
Fast i vintras hoppade hon över den rephöjden.. ganska bra skuttat för en liten travartös!
-och hagen har lite bättre stängsel än den sk "ridplanen":D

De senaste från mig, det är ju inga direkta träningsbilder mest rida-runt-på-ängen bilder men det är ju nått iaf:D

Vi jobbar nu mycket med lösgjordheten då den förintats när vi inte tränat alls och sen gått över till hackamore, det är ju en helt annan känsla och riktigt jävla Jättesvårt!
Men nu har jag tränat några gånger och han trivs på detta hacket och det har redan gått en del framåt så det känns bra:) Synd att det inte syns på bilderna bara:D men som sagt så var det på ängen ridning som inte blir jätteseriös. Får ta ett par bilder på banan nån dag.
Halsen blev tyvärr sketkort och insvinget är ju fantastiskt som ni ser:angel:

p4-1.jpg

p7-1.jpg

z9.jpg

z10.jpg

Fler finns på bloggen för den som orkar och vill: http://zahlo.blogspot.com/

Senast ändrad:

Schameless: JAg avundas dig inte, skulle aldrig klara av att rida ordentligt på hackamore. Hur gör du för att tex länga överlinjen? Men det är säkert väldigt lärorikt!

Otroligt fina bilder, fin häst och välklädd ryttare:)
, en annan ser ut som en påbyltad bohem när man rider...:angel:

var det min du menade var jättefin?:o I så fall: tack så mycket!!:laugh:

Lusidor: fint sto du har, en kraftig bit såg det ut att vara...! verkade ha väldigt skojigt i solskenet

ja det var din jag menade:):)

Nej jag avundas mig inte heller, jag har just suttit och kollat på bilder på min kompis när hon rider och jag nästan grät av avundsjuka. Nuu vill jag rida på stången! men det går ju inte:(

ja det är väldigt lärorikt, men just nu känns det rätt pissigt, men det är bara att gilla läget, länga överlinjen är till och med ännu svårare än vad man anar, hittils har jag inte llyckats i mina försök, nu är vi på att ge efter när jag tar i hacket haha, så nästa steg blir ju helt klart insving och lång hals, det känns bara som vi aldrig mer kommer komma dit just nu:(
Men jag Kämpar!:D

haha nää det tror jag inte, kanske på vintern men det gör jag med haha:D du får slänga in lite vår bilder om våren har kommit till lappland;) Jag vill ju se meer:laugh:

Lusidor: fint sto du har, en kraftig bit såg det ut att vara...! verkade ha väldigt skojigt i solskenet
Tack!:laugh:
men, hon är ..fet!
Värsta matvraket jag skådat, sedan ponnytiden. Kan döda för lite hö..
Men rumpan har muskler så jag är ganska nöjd med tanke på bristen på aktivitet. Hon jagar valack så hon håller kroppen någotsånär i trim muskelmässigt. Men fettlagret.. :eek:

Det kanske är olika hur de svarar, beroende på bakgrund och så, men min har gillat hack och länger sig om jag tar i det och sedan ger tygel. Kort snabb förhållning -broms, upptagen kontakt som stannar kvar :eftergift och sedan längning.
lite samma princip som stång, hävstång.

han gillar detta hacket mycket bättre än de jag testat innan så det är bra:) men han är så jäkla stressad hela tiden så det är bara att försöka lugna han så gott det går, jo visst tar jag i hacket och sen ger efter men det är ju så himla svårt på min häst iaf;)
va kul att det funkar så bra på din häst:)

KL

Har ingen ny ridbild, men lägger in ett par bilder från igår. Inte särskilt bra sådana, med dock bilder ;)

Damen fyller förresten 25 år om några dagar! :bump:

20379351.jpg

20379353.jpg

Menade inte alls att påstå att du skulle göra fel på ngt vis, nejnej, svarade bara så eftersom angmar frågade hur man kan länga överlinjen med hack!
Din kanske är en av dom som är rädd om sin nos o tycker hack är skarpt?

Överlinjen rider man väl ut med sin lilla rumpa, inte mha stång? Fast det tar ju tid...

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama