AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

lite träningsbilder från mig och lillkillen :)

ser ut som jag har puckelrygg i den jackan ;)

öppna på volt. jättekoncentrerade miner och en dubbelvikt margona ;) säkert ganska kul att bevittna!

har lite bilder från när vi lekte och hade kul tillsammans alla tre också :)

mina pojkar <3

stilige pojken

världens vackraste ponny

och slutligen en beröm/pusspaus

klart att man använder lilla stjärten också, dum är jag inte;) men bara stjärten lyckas man inte långa halsen på heller, det är en kombination;)

och den här bilden bara måste jag få lägga ut för att den var så otroligt vacker. fråga inte om blondinens hals :P jag lovar att han är frisk.

Det är faktiskt endast rumpan som behövs för att länga överlinjen. Den rumpan botar även stressiga hästar.

*knapplån*

Kan vi inte försöka hålla tråden till BARA bilder och eventuellt enstaka kommentarer. Som det blev nu, är det ett fåtal bilder och sen långa privata samtal om fin häst och tack och ingen orsak och så vidare i all oändlighet. Såna samtal kan man ta via PM i stället. Kommentarer som kan vara helt OK, är ju följdfrågor på övningar och sånt, man håller på med i "utbildningsfrågor", för tips och råd i utvecklingssyfte.

Vill ni lägga in bilder, för att få kommentarer om hur fina ni är, för det ÄR ni, så kan ni väl starta eller lägga in bilder i en befintlig tråd på gnägg. Det börjar annars kännas som att jag ska flytta denna tråd till gnägg i stället.

Jag ska försöka rensa ur lite.

Mvh

IngelaH
moderator för klassisk ridkonst

Påminner om detta och tipsar er som vill diskutera annat, att fortsätta i andra existerande trådar, eller starta en ny.

/IH

Lite ridbilder från mina numera gruvsamma ridpass med frustration och irritation, dålig böjning som resulterar i fel som leder till fel osv.
Nu får ni en dusch av lite självömkan; jag KAN helt enkelt inte längre rida ordentligt utan nån som kollar mig, så fort jag har nån som kan notera små fel går allt som en dans , stabil form och vi kan börja samla traven mot halva steg, men direkt jag är hemma själv är det ren katastrof. Så det är kvittot på att det är i mig det sitter, inte hästen...:crazy:

För mkt böjd
P1010106.jpg

Ganska fin sluta
P1010121.jpg

Så här ser traven ut numera:(
P1010128.jpg

Två bilder från igår:)
Sjävla träningen gick ju inte så bra men bilderna blev ju lite mysiga iaf:)
y4.jpg

y6.jpg

Här kommer några nya bilder på mig och Fellini. Konstruktiv kritik mottages gärna.

P1010018.jpg
P1010035.jpg

P1010060.jpg
P1010081.jpg

Bra att bli fotad, upptäckte på denna bild att han fuskar i galoppen och sätter ner yttefram före innerbak, har dock inte tränat någon galopp utan bara galopperat några långsidor de sista ridpassen. Behöver så åka och träna.
P1010090.jpg

Tack! Haha, nä men jag har faktiskt en bild på den. Dock ska jag nog fixa en käkrem som är lite mer fantastisk en skosnöret jag har nu :angel:

Och hennes man börjar faktsikt växa till sig nu! När vi köpte henne var den inte särskilt lång http://www.pixbox.se/pic_show_id6035725.html

Inspirerande jätte tack. Vore kul att se mer bilder också hur man tränar olika moment men det kanske finns ? Har ej sett hela tråden.

Inget speciellt annat än longering.. men han var så fin idag, blank och glad, så han får vara med här!
Lutade som en äkta unghäst i svängarna och gasade med galopp hängande i linan.. så så värst mkt AR-longering vet jag inte om vi höll på med!:angel:
013.jpg

026.jpg

032.jpg

060.jpg

064.jpg

239.jpg

075.jpg

Oj, dom blev stoora.. måste fixa ett program som är smidigt att förminska bilder i!

och så då fotograf var redo så..
Lilla vita!
158.jpg

Hrm, fotografen är icke hästkunnig. Så det var mkt bilder utan huvud, utan ben, i tokiga faser och skakigt..

195.jpg

199.jpg

147.jpg

Hon blir spänd ibland, är van att gå såhär...
Men sitter man kvar så, blir det bättre!
148.jpg

Fina tje!
131.jpg

098.jpg

Oj oj din svarta är så snygg, jag dregglar varje gång jag ser honom.
Och lilla vita, vad fin hon har blivit!

*delvis knapplån*

Själv är jag så lycklig för min älskling är äntligen frisk *peppar peppar*
Vi red i lördags på en äng full med maskrosor och det blev en hel uppsjö med blider.
Så för att fira att vi återigen är tillbaka så kommer här en bildbomb från oss.
Hoppas ni har överseende med bombningen men jag är bara så lycklig!
(Det blåste en hel del så kjolen låg inte alltid som den skulle...)

TN_080531_1020_copy1024.JPG

TN_080531_1035_copy1024.JPG

TN_080531_981_copy1024.JPG

TN_080531_986_copy1024.JPG

TN_080531_968_copy1024.JPG

TN_080531_997_copy1024.JPG

TN_080531_956_copy1024.JPG

TN_080531_964_copy1024.JPG

Shit vilken sommarkänsla man får av bilderna!
Vad fina ni är du och Nokke! :love:

Blåste hatten av på slutet? :p

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama