AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Lotus: Du är möjligtvis inte med på kurserna i sundsvall/Timrå för Katrin? Hörde det ryktas om att ni skulle rida omkring i "barockkläder"...:laugh::D Kom att tänka på det när jag såg dina kläder...:idea:

Tack och japp, hatten ville inte sitta kvar i de högre gångarterna ;)

Sshameless: tack så mycket! :laugh:

Tyvärr så har jag inte varit med på de kurserna men är där och tittar då och då. Jag rider för en annan tränare.

Det var då i alla fall jätte fina bilder, särskilt den där när ni står uppställda intill stenbumlingarna bakom! Riktig John Bauer känsla får man :laugh:

Oj oj din svarta är så snygg, jag dregglar varje gång jag ser honom.
Och lilla vita, vad fin hon har blivit!
Fast det här är den bruna!! Väckt ur sin slummer!
Den svarta har ofrivillig semester pga dåliga framhovar...

Wow vilken kjol!! Väcker ju habegär, fast när skulle jag ha nytta av en sån.. ?! fast det känns ju som att det räcker att bli glad av att få ha på en!
Törs inte rida svarten sådär bara, då lär jag ligga som ett trassel i volanger nere i gräset efter två sekunder! Han e hal och lång och stötig!!

Lotus: Du är möjligtvis inte med på kurserna i sundsvall/Timrå för Katrin? Hörde det ryktas om att ni skulle rida omkring i "barockkläder"...:laugh::D Kom att tänka på det när jag såg dina kläder...:idea:

Dom har ju haft studiecirkel för att sy kläderna och allt! :idea:

Några nya "flumbilder". Vi har lånat en liten westernsadel som tidigare legat på en shettis, för att prova på kommande sällskapshästen Algot (också shettis) när han kommer. Så jag provred lite i den, för skojs skull. Den var väl inte helt oväntat för liten för mig, men låg inte så tokigt på Ella. Fast den såg extremt liten ut till hennes tjocka mage :p

Sen åkte tränset av på slutet en liten stund :angel:

Några bilder från dagens träning. Baroc är igång efter en skada.
Han har också förlorat mycket muskler från frampartiet, han har nu lite drag racing-bil stuk över sig. Tunn fram och stor baktill. Blir lätt för låg.

Jag hade dålig följsamhet, timing och ridningen blev hackig och knackig. När jag klev av honom efter passet var självförtroendet i botten. Gud vad jag red dåligt, är så ringrostig då skadan inneburit månaders vila för mig med :cry:

Ridning är ju rörelse så det var ibland för högt, för lågt, för snabbt eller för långsamt. Kommentera gärna!

DSC01513.jpg

DSC01515.jpg

DSC01514.jpg

DSC01519.jpg

DSC01502.jpg

DSC01520.jpg

Jättesnygg häst! :love:
Vill inte kommentera ridningen iom att den ändå inte lät så representabel för er just nu! :p

Vad är det för ras?

Tack så mycket Totola :bow: Han är en förvuxen welshponny:)

Lusidor:
Har du sadelproblem med din flicka på grund av hennes överbyggnad? Min valack är också överbyggd och det är omöjligt att hitta sadel som passar!

hej!
Slänger in bild att spåna runt..
buketrffapril022.jpg

..Egentligen är hon inte regelrätt överbyggd. men då hon, på arabers vis får för raka bakben i rörelse, så puttas sadeln framåt av ländrörelserna och allt kanar framåt.

Då hon är som bäst, och kliver på mjukare och kan bära sig (även i högre tempon) så stannar allt kvar i läge och ryggen känns plan och stabil.
På bilden har allt kanat fram över manken, men jag tror det sitter lite i tjock mage (åt sidorna) och liten manke o smala bogar oxå, inget stopp framåt och mycket bakom sadel som trycker på... Har funderat på gelpad direkt mot ryggen, som "klibbar fast" lite och håller kvar.
Plus att "tingesten" jag rider i är sydd efter superlång häst som allt kanar bakåt på, (gjorden sitter lite fel med tanke på hennes mage.. )han får jag stanna o sadla om ibland då allt är på väg bakåt och katastrof är nära.. han har så djup bål o smala sidor.. så vältränad finns ingen mage som stoppar! (brösta ska finnas till nästa sadel!)

Så, sadelproblem kommer mest av extremt rak och bred rygg, och dålig bärighet! -För raka bakben som ger upp och nedrörelse i korset!

Tycker du att du störs av det i ridningen eller att den riskerar att trycka på manken?
Annars skulle jag inte gjort så mycket åt det! :p padden är ju mjuk, alltså inte värre än om man kanar för långt fram barbacka..

Gelpad och svanskappa? ;)

Nej, jag brukar känna direkt om den tryckts fram så jag inte kan sitta så långt bak som jag borde, då är det läge att sadla om. men annars är det oftast så lite att det inte stör, för som du säger är den så mjuk och jag har fårskinn utskuret för manken så det är inte så mkt tryck just där fram.
En riktig sadel vore det lite värre med!

*kl*
En liten AR-nybörjare... :D

P1000886.jpg

Han är inte helt bettvan ännu, men eftersom det bara "hänger med" så kommer det väl med tiden.

Det är lite dött i bildtråden så nu lägger jag in lite sommarbilder, dock inget från träning men det kanske kommer nån gång när det finns nån som vill hållla i kameran.

LUNCHLUR i solskenet; mina två bruna ögonstenar samt en näpen kallblodsdam på bete hos oss

22173138.jpg

Jag och Demilia badar - kanonkur - och kul (!) för tjocka russ som behöver träna rumpmuskler:D:idea:

22173137.jpg

22173136.jpg

Jag lovar ... Riktigt sådär smällfet är hon inte nu...:o:D

kl

Här från i måndags! Det var ett tag sen sist :)
Och förresten, nej jag rider inte western men äger bara den sadeln just nu. Ska köpa nytt när jag känner att vi kommit igång lite mer seriöst(efter konvalescent)
22209104.jpg

Tacksam för kritik!
Vi vill ju bli duktiga :)

Kul att det händer nått i bildtråden!

Ska bidra med några bilder på ringrostiga sommarvilande hästar som luftas någon gång ibland..

089.jpg

090.jpg

107.jpg

140.jpg

108.jpg

166-1.jpg

fick bara med några uppvärmningsbilder pga slut batteri. Grr. Slutet av passet var hon skifin.. jag har sällan tur med tekniken.
Här var hon lite trögstartad och stel. Joggar igång lite.

210.jpg

216.jpg
tappar bjudning och driv, kommer bakom hand..

214.jpg

202.jpg

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama