AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

jo förvisso så är det väl bogen som trillar in på den bilden, men det kommer ju från att han inte har "koll" bak, o i regel så är det baken som sladdar in/ut....eller ja allt flyger o far i mellanåt:D

Vilken sötnos! :love:

Den verkar inte ha hittat tekniken med bakbenen än, men det kan ju vara lite stelt från början. Blir nog bättre med tiden! :)
Gillade ffa travbilden, ser harmoniskt ut!

Hur menar du då?

Om det är longeringsbilderna du utgår från så håller jag inte med, hon har blivit väldigt stark och sträcker fram bakbenen ordentligt i avslappning, men eftersom kameraögonblicket inte visar själva "framsträckandet", förutom på travbilden så kan jag förstå att du tror det.:laugh:

Men i öppnorna håller jag dock med dig! Hon får inte riktigt energin och sträcker inte fram bakbenet särskilt långt, förmodligen för att hon inte är helt lösgjord så att höften kan följa med framåt, men ett plus är att hon åtminstone är bra placerad.;)
(Tack för kommentar)

Jag tyckte den teknikmässigt (utifrån vad man ser på bilderna, så man får ju ta det med en nypa salt) påminde om varmblodet jag hade. Han var en kombination av "vilja komma undan jobb till varje pris" för att han var lite lat, så kunde man placera foten lite fel så gjorde han det alltsomoftast, och kombination av att helt enkelt inte ha hittat tekniken riktigt än, hur man ska använda -hela- kroppen för att bakbenet ska komma rätt.
Kan tänka mig att din isf är det sistnämnda, tänker på vinklingen snarare än hur långt under benet hamnar för trots att böjningen ser bra ut hamnar fossingen ändå lite konstigt på ett par av bilderna! :p därav att jag tänkte att den kanske hade någon stelhet kvar som kommer försvinna med tiden.

Hursomhelst så märks det att du redan kommit en bit med ponnyn och den ser väldigt trevlig ut! :)

Här är lite tömkörningsbilder. Hästen har blitt riktigt trevlig och hittat längningen och mjukheten, men är lite för vinglig och orkar eller hittar inte tekniken för att behålla spårningen och drivet framåt i galoppen. Men med tanke på hur snabbt utvecklingskurvan går nu får jag lita på att de två till tio steg som blir riktigt samlade kommer att bli till hela varv! Mycket sitter nog i lösgjordheten då långkroppen inte når och räcker till om den inte är fullt ut smidig.

http://s8.photobucket.com/albums/a42/cebonita/hastarna/bodbackslasse/tomkorning/

tävlade i dag och på "framridningen" (tävlade trav..) fullt uppvärmd och med bjudning till max var den samlade galoppen helt skitahärlig!! :love:
Han tog passageaktigt tramp i sluta i en vändning så det kändes som att sitta och rida piaffpiruett eller nåt. Hihi, riktigt ballt bland allt ståhej att få fokus och avslappning men med sån sprakande energi!!:bump:

This me like! (långdrul som hittar ihop med alla delar!)
195.jpg

skrittsluta
204.jpg

262.jpg

din häst är hur fin som helst..man kan inte tro att den tävlar i trav:D

Tack!!
ja och ju finare han blir på ridplan desto fortare går det på travbanan!!
Som en raket! Helt makalös ras egentligen!

här var vi ute och tänkte AR...
mella1001.jpg

jaaani, här vet jag inte vad min rygg har för sig.
mella1016.jpg

mella1021.jpg

Senast ändrad:

he he o den andra hur det inte ska se ut, stundtals så va han fin sen 2 sekunder senare så trodde han nog att det va monte:eek: eller ngt liknande

Får väl komma med ett par bilder till på mig och Bagossa, var så länge sen sist! Är dock tagna från en film därav den kassa kvallan på några! Passet gick inte heller jättebra och min sits var riktigt KATASTROF insåg jag när jag tittade på filmen. Men har skärpt till mig sen dess! (hoppas jag!)

2qjjgox.jpg

m93g3p.jpg

20jqv5u.jpg

e0gbo1.jpg

309kjo2.jpg

Galoppfattning :p
11c4fid.jpg

1j2gjt.jpg

Ska leja en fotograf som kan fota ännu en gång, nu när det går mycket bättre!

Här kommer två extrabilder på mig och min förra sköthäst Elly från då jag var och hälsade på i Varberg i somras.

2wpk0pj.jpg

1sd15x.jpg

Uddens Elly <3

KL

Vet inte om jag vågar lägga in bilder här.. >___>
Vi har inte kommit så långt.. men provade min nya (enda XD och hemmasydda) ridkjol idag... och fick lite bilder.

Hittar miliontals fel, mest på mig, och mycket beror nog på att jag är fullkomligt livrädd att han ska börja konstra och jag är för stressad för att få rätt på hjälperna trots att jag vet att höfterna är fel etc, kan liksom inte riktigt tänka. *suck* Har som sagt inte kommit så långt, men för det mesta brukar jag lyckas få liiite mer framåtnedåt sök.. hade en bild som var rätt bra men den var helt suddig (och jag satt för dåligt..XD)
Kjolen är väl rätt långt från AR-ig, men det känns mer accepterat att klä sig i konstiga kläder här.. x)

Iaf, nu när jag har ursäktat min dålighet vågar jag visa lite bilder.. :P

ridning%20med%20f%C3%A4rdig%20ridkjolcrow%20099.jpg

(''Phew.. han verkar ha lugnat sig lite idag :D'')

ridning%20med%20f%C3%A4rdig%20ridkjo%20crow%20070.jpg

("Jag vet att höften ska ner-bak..men hur tusan fick jag den att lyda?!'')

ridning%20med%20f%C3%A4rdig%20ridkjol%20crow%20132.jpg

(Wow..jag överlevde..duktig pojke! x)

ridning%20med%20f%C3%A4rdig%20ridkjol%20crow%20139.jpg

(så var det över för idag..)

Inte ska du klanka ner på er på det där viset! Det såg ju trevligt ut:)

Himla fin häst har du också!

/Migo
som längtar efter att få hem tyget till sin riddräkt... vill också sy!

Tack! :D

Nja, borde väl inte det men vågar ju inget annat på buke... :/

hehe.. men tänk om någon från ''out there'' kommer in och ser mig? XD

*kl*

Har inte lagt in något här på länge, men det beror på att jag inte
haft några nya bilder att visa. :(

Red en endagars kurs för BJ i söndags och det gick riktigt bra.
Vi har börjat jobba mycket mer med samlingen nu och det går verkligen framåt.

En av de andra deltagarna på kursen var snäll och tog ett par bilder
på mig och Nokke, eller rättare sagt 2st. så jag hade inte så mycket
att välja på. Men en av dem lägger jag ut här i alla fall. Man kan ju
inte bedömma hur ett ridpass har gått av en bild men det är roligt
att uppdatera lite i alla fall.

IMG_2532.jpg

(barbacka som vanligt :angel:)

Det var allt från oss för nu, fick även ett ridpass filmat
och ska försöka lägga ut en snutt så fort jag får tid.

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?