AR - Bildtråd

Sv: AR - Bildtråd

Ha, lägger oxå ut det enda jag har.. Satt upp en koprt stund efter medryttaren filat på lite o höll på att åka av bakåt pga hal obalanserad hoppsadel..
Börjar hajja vad helskodda är till för....

usel kvalite.. som vanligt..
082.jpg

113.jpg

115.jpg

138-1.jpg

140-1.jpg

Ha, vad lustigt, min dator får tuppjuck då katten går förbi.. då hänger sig buke, har hänt kanske sju gånger på rad nu.. Statiska störningar eller??

OJ!!!!!!!!!
Vilken skillnad på din vita mot när jag såg henne sist.
Gud vad fin hon har blivit, bättre form och mer häst liksom.
:bow: till dig!

Tack!!:laugh:
ja, då jag tänker tillbaka så är det som natt o dag! man blir lätt hemmablind o bara ser det negativa.. :o

Idag jobbade hon i skolor i galopp, jag måste nästan nypa mig, min hoppetossa til stel spänd arab är en dressyrarab ju!!!
Formen är stabil genom hela pass och hon svarar för sitsen och kan regleras från lusgalopp nära piruettgalopp o fram igen.. jag hör hur takten går från liite passig arab "vill fram nu" till pam-pam-pam med betoning bak.
lycklig nu!!!:love:

Här med medryttaren som knappt ridit dressyr alls.
jag säger inner hit o ytter dit o hon, vaddå, vad är det:D
042.jpg

049.jpg

056.jpg

Med henne försöker lilla vita smita undan lite o blir ibland framtung, men de är så duktiga!!!:bow: Värsta raketutvecklingen!

Fina Nokke! :)
Kul att det gick bra för BJ! Funderade på att åka och titta på Söndagen men var för död i huvet efter Lördagens träning! :o
T var mer spänd än förra gången men BJ tyckte ändå han gick bättre (jag tyckte det gick sämre men det kanske var pga svårare övningar och att han blev trött).

Måste visa ögonblicksbild där jag lyckats länga honom lite! :)
(ignorera min sits, han ändrade balansen så snabbt så jag hängde inte med... )

traning2_16642861.jpg

Tack!
Han var verkligen en pärla, gjorde sitt bästa som vanligt :love:
Jag hade tänkt att komma och titta på dig på lördagen men var så trött (haft massor på jobbet) att jag bangade :o

Så du tyckte att din vackra T var mer spänd denna gång? Konstigt, för när jag pratade med B och A så sa de att han varit mer avspänd denna gång och gått jätte bra och att ni fick börja göra lite rolig krumelutter :D

Han ser jätte trevlig ut på bilden!

Haha båda hade goda intentioner, men ingen av oss ork att åka och titta! :rofl:

Jag hade missbedömt tiden innan jag skulle rida så jag satt minst 15-20 minuter och försökte få Tabac att stå stilla och vänta med mig uppsutten! :p Efter det var han så glad att äntligen få gå att han liksom smög för att matte inte skulle märka att han rörde sig! :rofl: Tror det var det dom menade med att han var mer avspänd, att han inte ångade på utan tog det lugnt. Men fysiskt var han halvspänd mest hela tiden och gick med högt huvud, då blir han svårare att manövrera.
Nu har vi iaf massor att öva på till nästa gång! :banana: Och STOOOR press av att BJ tyckte det var dags att vi börjar fundera på galoppen... :eek:

Tack! Kul med en till vit arabfröken här i tråden!:love:
vad härligt att ni kan träna så koncentrerat utan så mkt hjälpmedel. fast, nu då min börjat fatta galoppen vad gäller lugn o arbete kanske jag ska våga mig på halsringsridning jag oxå!:cool: Kan sluta med :eek:

Hi, hi, ja vi hade ju det ;)

Spänande med galoppen, hoppas jag får se en demo på det nästa gång då. Kanske på kursen i november!?

Oh jisses!
haha, ska försöka få försöken förevigade i såna fall!
fast hon kan stoppas ganska bra med sitsen, så bara man inte överforcerar så borde det gå! Ska befästa stoppsignal med rösten bara.. har insett att araber ofta är inlärda på "Whoa", inte ptrrooo.. Kanske därför travarna pallnitar men hon glatt kutar vidare då jag ptroar..
Eller så fattas bromssynapserna på dom där pigga sakerna! -Vill inte höra, jag tror vi ökar!:idea:

Haha, ja precis :p Det går säkert som en dans! Jag kan kanske peppa lite genom att tala om att jag faktiskt aldrig ramlat av annat än med träns. Så enligt statistiken är det säkrare, hehe ;)
Och självklart är det whoa som gäller på de små ökenhästar. Ptroo ger ingen effekt :D

Vad härligt att sommaren är slut!!! Nu kommer det bilder på era träningar med hästarna igen. Vad roligt:)
Annika

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?