cherie
Trådstartare
Jag och sambon har så sakteligen börjat fundera på att utöka familjen. Trodde det skulle dröja många år till men suget har växt sig starkare senaste året så vi får se om det kanske händer inom en snar framtid ändå
Jag är uppvuxen med hundar, senast en Eurasier som vi skaffade under mina tonår och som jag varit väldigt engagerad i. Har tränat lite lydnad med henne och prövat på agility men inte mer än så. Sambon är utan hundvana. Detta skulle alltså bli vår första hund för oss båda även om jag har lite erfarenhet i bagaget.
Vi söker efter en hund som:
- Har så lite vakt som möjligt, och helst ingen utpräglad jaktinstinkt heller
- Är glad och positiv utan att vara för på, och ska ha lätt för att varva ner då den kommer få följa med till sambons jobb och bli "kontorshund"
- Vill/kan följa med på några springturer (ca 1 mil) några gånger i veckan
- Är relativt "lättlärd"/lättmotiverad och vill träna lydnad och/eller agility på hobbynivå
- Vill följa med på det mesta annat som händer
Utseendemässigt önskar vi:
- En hund av medelstorlek (ungefär Eurasier-storlek eller något större/mindre)
- Enkel pälsvård (borstning osv går bra), gärna med så lite fällning som möjligt. Allra helst vill sambon ha en "lurvig" (dvs inte korthårig) hund, men för mig spelar det ingen roll.
Vad tror ni skulle kunna passa oss ?
Jag är uppvuxen med hundar, senast en Eurasier som vi skaffade under mina tonår och som jag varit väldigt engagerad i. Har tränat lite lydnad med henne och prövat på agility men inte mer än så. Sambon är utan hundvana. Detta skulle alltså bli vår första hund för oss båda även om jag har lite erfarenhet i bagaget.
Vi söker efter en hund som:
- Har så lite vakt som möjligt, och helst ingen utpräglad jaktinstinkt heller
- Är glad och positiv utan att vara för på, och ska ha lätt för att varva ner då den kommer få följa med till sambons jobb och bli "kontorshund"
- Vill/kan följa med på några springturer (ca 1 mil) några gånger i veckan
- Är relativt "lättlärd"/lättmotiverad och vill träna lydnad och/eller agility på hobbynivå
- Vill följa med på det mesta annat som händer
Utseendemässigt önskar vi:
- En hund av medelstorlek (ungefär Eurasier-storlek eller något större/mindre)
- Enkel pälsvård (borstning osv går bra), gärna med så lite fällning som möjligt. Allra helst vill sambon ha en "lurvig" (dvs inte korthårig) hund, men för mig spelar det ingen roll.
Vad tror ni skulle kunna passa oss ?
Senast ändrad: