C
Chiqitita
Är inne på att skaffa hund och då söker jag en lite mindre hund men som ändå kan hänga med på ridturer o.s.v.
Jag vill ha en hund som:
Jag vet att de beror mycket på individen men vissa raser har starkare beteenden än andra.
Några raser jag är intresserad av är:
Jag vill alltså ha en hund att ta med mig på äventyr som orkar hänga med hela dagen på lite tuffare aktiviteter men som ändå är nöjd om den får vanlig daglig motion, promenader o.s.v. en vanlig skoldag t.ex.
Funderar på att skaffa hund till sommaren så jag har hela sommarlovet till valpen och uppfostran. En bekant till mig tyckte då att jag skulle skaffa valpen tidigare så jag hade hela sommarlovet åt den tiden då hunden förmodligen behöver mig mest, trotsen. Hur skulle/har ni gjort?
Hjälp mig nu!
Jag vill ha en hund som:
- kan följa med på ridturer
- kan följa med på skoterturer
- inte behöver så jätte mycket pälsvård
- inte är jätte vaktig, lite är ok men vill inte ha någon som av rasen skäller hysteriskt då någon är i trapphuset.
- är aktiv och rätt på men som kan trycka på off knappen och koppla av
- lättlärd och arbetsvillig
Jag vet att de beror mycket på individen men vissa raser har starkare beteenden än andra.
Några raser jag är intresserad av är:
- labrador
- jack russel
- Dansk/svensk gårdshund
- pinscher
- grand danois (jag vet, en gigantisk ras men så grymt fina och gillar de utseendet.)
Jag vill alltså ha en hund att ta med mig på äventyr som orkar hänga med hela dagen på lite tuffare aktiviteter men som ändå är nöjd om den får vanlig daglig motion, promenader o.s.v. en vanlig skoldag t.ex.
Funderar på att skaffa hund till sommaren så jag har hela sommarlovet till valpen och uppfostran. En bekant till mig tyckte då att jag skulle skaffa valpen tidigare så jag hade hela sommarlovet åt den tiden då hunden förmodligen behöver mig mest, trotsen. Hur skulle/har ni gjort?
Hjälp mig nu!
Senast ändrad av en moderator: