fjordtokan
Trådstartare
Jag har börjat fundera så smått på att skaffa mig en till hund eftersom min egna inte tycker om att bli lämnad ensam (han klarar av det men tycker inte det är någon hit och jag märker att när jag jobbar mycket så mår han inte helt bra) och sen skulle jag tycka att det var trevligt med en till.
Jag vill har en lugn hund som inte behöver för mycket aktivering. Jag är gärna ute och går flera timmar per dag och hundarna ska kunna vara med i stallet. Men mycket mer än grundlydnad och lite hjärngympa blir det inte. Jag har varken intresset eller tiden till "avancerad" träning. Det är alltså en ren sällskapshund jag är ute efter.
Kraven är alltså:
-lugn inomhus
-kräver lite aktivering
- vill inte ha en hund man behöver klippa/trimma regelbundet annars kan det vara mycket pälsvård
- storlek spelar ingen roll
Så va tror ni finns det någon ras som kan passa mig?
Jag vill har en lugn hund som inte behöver för mycket aktivering. Jag är gärna ute och går flera timmar per dag och hundarna ska kunna vara med i stallet. Men mycket mer än grundlydnad och lite hjärngympa blir det inte. Jag har varken intresset eller tiden till "avancerad" träning. Det är alltså en ren sällskapshund jag är ute efter.
Kraven är alltså:
-lugn inomhus
-kräver lite aktivering
- vill inte ha en hund man behöver klippa/trimma regelbundet annars kan det vara mycket pälsvård
- storlek spelar ingen roll
Så va tror ni finns det någon ras som kan passa mig?