@landsbygdsbo Det är fascinerande hur du med sån säkerhet kastar ur dig saker som är helt fel. Som du håller låda om rätten till åsiktfrihet, saklighet i rasismen och allt kunde man hoppas på att du då också har koll på dina egna inlägg lite bättre. Nej, rasistiska organisationer - inklusive partier - ÄR lagliga i Sverige. Däremot får de inte uttrycka vad som helst. Att ett visst parti inte skriver ner bokstavligen att deras representanter tycker X, utan kanske lindar in det i a, b och c, betyder inte att representanterna inte tycker X. I fallet SD visar ju representanterna rätt väl hur de själva tolkar principrogrammet.
Jag tror att hycklandet med vad de egentligen menar med sitt fluffiga principprogram och partiledningens ordvrängerier är just det som drar till sig så mycket uppmärksamhet. Eftersom många, inklusive journalister (och det vore väl snarast tjänstefel av en politisk journalist att INTE se det), ser att det som verkligen utspelas av SD-representanter är något helt annat än det förskönande principprogrammet, så är det förstås intressant att belysa det. Igen, och igen. Att socialdemokraterna vill driva en socialdemokratisk politik är liksom inte intressant att skriva om, för det säger de ju själva (dock kommer det ju ibland artiklar om huruvida de dragit för mycket åt det ena eller andra hållet). Men hos SD finns det en story -
att de själva säger en sak men gång på gång visar en annan.
Själv hoppas jag av själ och hjärta att SD
ALDRIG blir rumsrena, och gör vad jag kan för att det ska förbli så.