Ännu en fångtråd

tio-i-tre

Trådstartare
Hörde av en hovslagare att det är ovanligt många fall av fång i år. Är det något som någon mer än jag hört? :confused:
Bör man kanske vara extra försiktig även om man inte har hästar som tillhör en utpräglad riskgrupp?

Har (peppar,peppar...) aldrig haft ågon häst med fång. Vad är den/ de absolut första signalerna på fång som man bör vara observant på?

Sv: Ännu en fångtråd

Min häst fick fång i förra veckan... Stor häst, bra kondis men fet från bete (10 dgr hann han gå), riden varannan till varje dag i skog, hoppning o dressyr. Har gått på bete varje år i 14 år, nu fick han det. Fick höra av vet att en Grand Prixhäst fick detsamma i veckan. Inget bete, hårdtränad och tävlad!????

:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 427
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 523
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar