8 st-blandras valpar
Mamma labrador/mops
Pappa st Bernard
Födda 3/7
Chippade,avmaskade,veterinärundersökta,
Pris 12 000
Vana vid katter,andra hundar och barn.

Sen kommer jag inte på mer :confused:
Mamman är min hund och vi går mest och skrotar i skogen .
Tävlar inget
Pappan bor på granngården .
Som ni förstår var det ingen planerad parning .
Raserna är utbytta för att undvika igenkänning :angel:
Vad är din tanke om priset? Vad grundar du det på? I ren nyfikenhet undrar jag vilka kostnader du haft?

Mitt tips är att vara så noga du kan med vem som vill ha en valp. Jag ser en stor risk att det är personer som vill ha en billig hund och som har brister i sin djurhållning ( för att utrycka det fint)
Och om du inte hittar några bra ägare - tänk på att det är bättre att avliva än att ta dåliga ägare.

Ja om TS hittar bra hem så absolut. Problemet är väl att de flesta seriösa valpköpare inte ringer på den annonsen. De letar efter något annat. Men undantag kan ju finnas
Ja, jag vet. Jag känner flera undantag, som är jättebra hundägare men går efter "adopt don't shop". Och även andra som skulle kunna tänka sig en blandras, men aldrig skulle betala för en eftersom de inte vill bidra till oseriös "avel".

Jag har svårt att tänka mig att du får 12k med liknande blandning. Bättre är att räkna på självkostnadspris. 12k är vad man får en trevlig renrasig hund.

Allt du räknar upp är ju saker som är minsta nivå på vad man gör med sina valpar.

8 st-blandras valpar
Mamma labrador/mops
Pappa st Bernard
Födda 3/7
Chippade,avmaskade,veterinärundersökta,
Pris 12 000
Vana vid katter,andra hundar och barn.

Sen kommer jag inte på mer :confused:
Mamman är min hund och vi går mest och skrotar i skogen .
Tävlar inget
Pappan bor på granngården .
Som ni förstår var det ingen planerad parning .
Raserna är utbytta för att undvika igenkänning :angel:

12000:- för "tjuvparningsvalpar"?? Ursäkta, men exakt VAD är det du tar betalt för? Det är vad jag tar för min renrasiga, reggade valpar. Med mycket välmeriterade, hälsoundersökta och arbetstestade föräldrar...
Totalt OT. Men tar du inte mer för dina valpar?

Jag har svårt att tänka mig att du får 12k med liknande blandning. Bättre är att räkna på självkostnadspris. 12k är vad man får en trevlig renrasig hund.

Allt du räknar upp är ju saker som är minsta nivå på vad man gör med sina valpar.
Om du läser tråden så ser du att det var ett skrivfel, TS tänker kränga dom för 1 200 kr.

KL eller så.

Jag vill absolut inte raljera över TS, situationen är med största sannolikhet väldigt svår.
Jag får ont i magen över vilket liv som valparna kan få. TS bör avliva valparna snarast, o kanske behålla en eller två själv.

Det kommer bli en stor chansning till vilket hem dessa valpar kommer till. De som faktiskt har kunskap och vett kommer inte köpa dessa valpar, de köper hellre valpar man vet vad man får både mentalt och fysiskt.
Har svårt att se någon seriös människa vara intresserad.

De som köper lär vara de som inte har en blekaste aning vad det innebär med hund och omplacerar när hunden är 4 månader, finns så många ute på annons.

Undrar också varför tiken inte fick abortspruta?
Men det är det ju för sent för nu ändå.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 199
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 210
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 025
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar