Jag har under några månaders tid följt en FB-grupp för folk som söker medryttarhäst här i Skottland och slutar aldrig att förvånas över vilka bilder vissa människor väljer för att marknadsföra sig själva som ryttare. Eftersom jag har lite tråkigt denna lördagseftermiddag roade jag mig med att sätta ihop ett collage med höjdpunkterna från den senaste månadens inlägg (alla bilder är alltså från olika "annonser").
Visa bifogad fil 151092
Huuur tänker sig folk att detta är bra exempel att visa upp? Hur ska en stackars hästägare lyckas bilda sig en uppfattning om personens ridförmåga baserat på en sådan där bild? Det enda de bevisar är väl att personen i fråga någon gång i sitt liv suttit på en häst (eller åtminstone stått framför den, om man ser till bild 3). På bild 2 framgår det inte ens i annonsen vilken av ryttarna det är som söker
Bilden längst ner till höger tar nog ändå priset - en suddig bild tagen en kolsvart vinterkväll och man kan med nöd och näppe urskilja en häst där någonstans under den neongröna ryttaren som sitter i stolsits och lyser upp fotot som en lysmask.