Annonsera mera VII

Jag har under några månaders tid följt en FB-grupp för folk som söker medryttarhäst här i Skottland och slutar aldrig att förvånas över vilka bilder vissa människor väljer för att marknadsföra sig själva som ryttare. Eftersom jag har lite tråkigt denna lördagseftermiddag roade jag mig med att sätta ihop ett collage med höjdpunkterna från den senaste månadens inlägg (alla bilder är alltså från olika "annonser").

Ads.png


Huuur tänker sig folk att detta är bra exempel att visa upp? Hur ska en stackars hästägare lyckas bilda sig en uppfattning om personens ridförmåga baserat på en sådan där bild? Det enda de bevisar är väl att personen i fråga någon gång i sitt liv suttit på en häst (eller åtminstone stått framför den, om man ser till bild 3). På bild 2 framgår det inte ens i annonsen vilken av ryttarna det är som söker :laugh: Bilden längst ner till höger tar nog ändå priset - en suddig bild tagen en kolsvart vinterkväll och man kan med nöd och näppe urskilja en häst där någonstans under den neongröna ryttaren som sitter i stolsits och lyser upp fotot som en lysmask.
 
Jag har under några månaders tid följt en FB-grupp för folk som söker medryttarhäst här i Skottland och slutar aldrig att förvånas över vilka bilder vissa människor väljer för att marknadsföra sig själva som ryttare. Eftersom jag har lite tråkigt denna lördagseftermiddag roade jag mig med att sätta ihop ett collage med höjdpunkterna från den senaste månadens inlägg (alla bilder är alltså från olika "annonser").

Visa bifogad fil 151092

Huuur tänker sig folk att detta är bra exempel att visa upp? Hur ska en stackars hästägare lyckas bilda sig en uppfattning om personens ridförmåga baserat på en sådan där bild? Det enda de bevisar är väl att personen i fråga någon gång i sitt liv suttit på en häst (eller åtminstone stått framför den, om man ser till bild 3). På bild 2 framgår det inte ens i annonsen vilken av ryttarna det är som söker :laugh: Bilden längst ner till höger tar nog ändå priset - en suddig bild tagen en kolsvart vinterkväll och man kan med nöd och näppe urskilja en häst där någonstans under den neongröna ryttaren som sitter i stolsits och lyser upp fotot som en lysmask.
Är väl mest foto för uppmärksamhet tänker jag?
Svårt att se via bild ändå.
 
Är väl mest foto för uppmärksamhet tänker jag?
Svårt att se via bild ändå.
Jo, men även om jag bara skulle ta med en bild för uppmärksamhet så hade jag inte valt någon av de DÄR bilderna. För mig känns det som att en framgooglad bild på en random häst hade varit bättre än allt det där. Någon slags vettigare bild måste man väl kunna hosta upp ändå? :p
 
Alltså...

Hur tänkte man här?

:crazy:

"Vad finns det för westernsadlar för stor rumpa? Söker då min medryttare inte får plats i min.
[...]
En av god kvalitet."

Stackars medryttare att läsa den annonsen av hästägaren... :confused::(
Jag skulle tro att de har pratat om det, innan hon skrev annonsen. Något annat verkar konstigt. Då skulle iaf inte jag tycka det var något elakt med annonsen om jag var medryttaren.
 
Jag har under några månaders tid följt en FB-grupp för folk som söker medryttarhäst här i Skottland och slutar aldrig att förvånas över vilka bilder vissa människor väljer för att marknadsföra sig själva som ryttare. Eftersom jag har lite tråkigt denna lördagseftermiddag roade jag mig med att sätta ihop ett collage med höjdpunkterna från den senaste månadens inlägg (alla bilder är alltså från olika "annonser").

Visa bifogad fil 151092

Huuur tänker sig folk att detta är bra exempel att visa upp? Hur ska en stackars hästägare lyckas bilda sig en uppfattning om personens ridförmåga baserat på en sådan där bild? Det enda de bevisar är väl att personen i fråga någon gång i sitt liv suttit på en häst (eller åtminstone stått framför den, om man ser till bild 3). På bild 2 framgår det inte ens i annonsen vilken av ryttarna det är som söker :laugh: Bilden längst ner till höger tar nog ändå priset - en suddig bild tagen en kolsvart vinterkväll och man kan med nöd och näppe urskilja en häst där någonstans under den neongröna ryttaren som sitter i stolsits och lyser upp fotot som en lysmask.
Det där är SÅ märkligt! Jag hade som hästägare tänkt att om man inte förstår bättre än att ta med en sådan bild, så är nog nivån väldigt låg. :angel:
 
Det där är SÅ märkligt! Jag hade som hästägare tänkt att om man inte förstår bättre än att ta med en sådan bild, så är nog nivån väldigt låg. :angel:
Jamen faktiskt! Om det hade varit en hyfsad bild på en person sittandes på en häst där hästen faktiskt 1) syntes 2) stod vettigt och 3) såg glad ut hade det varit en annan grej, men bilderna i mitt exempel är liksom så hopplöst dåliga på alla sätt 😂
 
Jamen faktiskt! Om det hade varit en hyfsad bild på en person sittandes på en häst där hästen faktiskt 1) syntes 2) stod vettigt och 3) såg glad ut hade det varit en annan grej, men bilderna i mitt exempel är liksom så hopplöst dåliga på alla sätt 😂
Exakt! Menar inte att det måste vara perfekta ridbilder där allt ser fantastiskt ut - det kan ju vara missvisande ändå. Men det där alltså... :angel:
 
Alltså...

Hur tänkte man här?

:crazy:

"Vad finns det för westernsadlar för stor rumpa? Söker då min medryttare inte får plats i min.
[...]
En av god kvalitet."

Stackars medryttare att läsa den annonsen av hästägaren... :confused::(
Hm? Jag har provridit en häst för att eventuellt bli medryttare och jag och ägaren diskuterade just att jag skulle vilja köpa en egen sadel till den då jag inte satt bra i ägarens. (Ägaren red i 16.5 tums flatback och jag vill ha 17.5 tums djup dressyrsadel ). Jag vet även andra som pratat om att de egentligen skulle behövt olika sadlar för medryttare och ägare (ibland är det ägaren som har den stora rumpan). Jag tänker att om man inte är tonåring så är det inte så himla känsligt, våra rumpor och kroppar är olika. Vissa av oss har bara mer volym på rumpan oavsett vad vi väger.
 
Hm? Jag har provridit en häst för att eventuellt bli medryttare och jag och ägaren diskuterade just att jag skulle vilja köpa en egen sadel till den då jag inte satt bra i ägarens. (Ägaren red i 16.5 tums flatback och jag vill ha 17.5 tums djup dressyrsadel ). Jag vet även andra som pratat om att de egentligen skulle behövt olika sadlar för medryttare och ägare (ibland är det ägaren som har den stora rumpan). Jag tänker att om man inte är tonåring så är det inte så himla känsligt, våra rumpor och kroppar är olika. Vissa av oss har bara mer volym på rumpan oavsett vad vi väger.
Fast varför behöver en eventuell säljare veta det, det är väl något mellan ägare och medryttare? Verkar mest som att ägaren vill vara tydlig med att det inte är han/hon som har stor rumpa utan någon annan. Ingen vettig person bryr sig ju om vems rumpan är när de läser en annons.
😅
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
77 457
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 285
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp