Så PPID är inte att vara sjuk för att den får medicin? Skrämmande.
Nej, och spatt räknas tydligen inte heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så PPID är inte att vara sjuk för att den får medicin? Skrämmande.
Nää för det har läkt ..Nej, och spatt räknas tydligen inte heller.
"Tävlad upp tom MSV dressyr.
Gått på bete under sommaren och därefter inte ridits mycket.
Mycket vacker att titta på.
Är löshoppad, tycker det är roligt!
Ej igång i dagsläget, därav prissättning.
Kan ej provridas pga detta."
Men alltså, vad är detta? Ser det så himla ofta, en 12-årig häst som gått MSV dressyr och man skulle inte kunna sitta upp alls för provridning för att hästen inte är riden så mycket i höst?
Man börjar fundera på vad som är fel på den?
Man bör ju kunna sitta upp och rida lugnt i alla gångarter? Hur kan man ens få sålt en sådan pass utbildad häst om man inte kan få provrida den?
Jag har också reagerat på detta. Det är en annonsör som har två hästar ute som ej kan provridas pga att de inte ridits på ett tag. Men vilken frisk häst som helst ska väl klara av ett kort pass i mestadels skritt utan att ta skada"Tävlad upp tom MSV dressyr.
Gått på bete under sommaren och därefter inte ridits mycket.
Mycket vacker att titta på.
Är löshoppad, tycker det är roligt!
Ej igång i dagsläget, därav prissättning.
Kan ej provridas pga detta."
Men alltså, vad är detta? Ser det så himla ofta, en 12-årig häst som gått MSV dressyr och man skulle inte kunna sitta upp alls för provridning för att hästen inte är riden så mycket i höst?
Man börjar fundera på vad som är fel på den?
Man bör ju kunna sitta upp och rida lugnt i alla gångarter? Hur kan man ens få sålt en sådan pass utbildad häst om man inte kan få provrida den?
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. . Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar .
Det där var riktigt störande när jag skulle sälja min första häst. Han skulle säljas för att jag ville köpa en annan häst som passade mig bättre helt enkelt. Tappade räkningen på hur många spekulanter det var som ville ha honom på foder..Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. . Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar .
det fattar du väl.Dressyrtränare annonserar (på fb) att han söker en fin häst till sin elev, krav är bla ålder 3-7 år.
Får svar från en som har en häst född -02 som de tycker stämmer in på beskrivningen
Jag skrev och frågade och fick svaret att hästen var väldigt mager när den kom tillbaka till henne så därför går det inte att provrida och att den då stått hela sommaren.Ja, jag undrar också varje gång jag ser sådana formuleringar. En frisk häst ska väl inte kunna tappa så mycket muskler på några månader att den blir helt oridbar? Isf skulle ju ingen häst kunna sättas igång efter vila. Ok att man inte kanske ska hoppa 130 första ridpasset, men lite lugn ridning i alla gångarter kan den ju inte skadas av tycker man.
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. . Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar .
Jag undrar hur man tänker när man frågar om foder på en dyrare häst, säg över 100 000, tänker man att säljaren skulle vara villig att avstå de pengarna och istället låna ut en värdefull häst till någon okänd och dels avvara pengarna under tiden och dels riskera att få hästens värde sänkt?
Har också sett den och reagerat på prissättningen.En travarkorsning som beskrivs att ha 4 gångarter för den töltar minsann också!
Tar inte galoppen i ena varvet som kiro på 4 gånger inte lyckats lösa samt kotledsinflammation i våras. Priset ? 20 000:-.