Hästen har dessutom spatt, så Agria skulle nog säga helt tvärtom om den där aveln skulle jag tro.
På det säljes häststackaren efter två futtiga månader hos ny ägare, då hon köpts som barnponny till en 6-åring. Hästen är en D-ponny.
Hade ägaren lagt ner 5 minuter på att googla "lämplig barnponny", så hade hen sluppit omaket att kasta skit på den förra ägaren på första raden i sin annons.
Stackars stackars häst..
Tyckte väl att historien lät bekant..
Detta nedan skrevs i gruppen Hästforum på fb nyligen.
Man vet inte om man ska skratta eller gråta, stackars ponnyn som kommer i kläm.
"Tips emottages frågar åt en kompis!
Som har köpt en såkallad snäll barnponny enligt säljaren som ägt ponnyn i 10år.
Ponnyn har köparen haft i ca 2 månader.
Man har försökt med det mesta.
Problem visa sig redan omgående.
Det visar sig att ponnyn sparkas och Naffsar emot både vuxna och barn. Den går ej att lämna ens för en stund som säljaren påstod den var van vid. Den går ej att leda utanför hagen och beter sig inte alls som de andra hästarna. Säljaren var ut i måndags och stängde in min bekants yngre barn i boxen när ponnyn sparka emot dem.
Samt säljaren slog ponnyn flera gånger vid besöket och sparka den vid sidan. Ja så totalt fler är vittnen och såg säljaren göra så längre ner i hagen. Man sa till säljaren angående hur hon slog ponnyn men hon ignorera.
Och hon sålde hästen som en barnponny till en småbarnsfamilj..
Och säljare lovade komma och hämta ponnyn idag. Man har liksom väntat och tagit ledigt. Nu pmar säljaren henne detta 1 timme efer avtalad tid. Detta trots att köparen själv köpt ponnyn för 7000 plus 3000 för utrustning.
Trots att det står svart på vitt i kontraktet att köparen har reklamationsrätt.
Kopia av säljarens text:
Hej, tanken är att vi ska komma och hämta hästen idag. Jag är villig att ge hälften av den summa jag sålde hästen för, alltså 3500 kr. Vi kommer endast om du godkänner summan hälften av det du betalade // Mvh "