Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samt en som sålde "helt oanvända" strykkappor för shettis men det syntes tydligt att dom är mkt väl använda.
Jag köpte ett bett som enligt annons var oanvänt. Det var fullt med repor och tuggmärken och när jag påpekade det så sa säljaren att det var visst oanvänt! HON har aldrig använt det, det var så när hon fick det!
Inte på annons men på det arabstuteriet jag hängde på som liten ( i början av 80-talet) var det inte alls ovanligt att "fölet", dvs. fostret var sålt ganska tidigt. Ju längre dräktigheten gått desto högre pris för att höjas än mer när fölet var fött.Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
När fölet är fött ska man betala pass, veterinär, hovslagare osv.
Har aldrig sett en annons på ett foster tidigare.
Det har jag sett men hade nog själv inte vågat köpa innan det är fött.Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
Antingen kunde man köpa det för en viss summa på en gång eller betala handpenning nu och en högre summa vid födsel.
Inte på annons men på det arabstuteriet jag hängde på som liten ( i början av 80-talet) var det inte alls ovanligt att "fölet", dvs. fostret var sålt ganska tidigt. Ju längre dräktigheten gått desto högre pris för att höjas än mer när fölet var fött.
Ja när jag tänker på det så kan jag ha hört det, aldrig sett nån annons dock.Det har jag sett men hade nog själv inte vågat köpa innan det är fött.
Hajade till när jag läste "tänkte sälja fostret som ska födas" osv.
20-årig arabhingst "överlåtes denna helg mkt fördelaktigt vi betalar 1000kr!! till den som hämtar honom i helgen bättre affär blir svårt att göra! "
Förlåt men jag fattar inte?
En gjord som kan användas till all ridning.
En sadelgjord är ju en sadelgjord liksom, klart den kan användas till vilken sadel och ridning som helst om den har rätt längd?
”Säljer en hoppgjord. Gjorden kan användas vid all typ av ridning så endast en gjord behövs i stallet.”
Den lär då inte passa till min westernsadel. Jag kanske borde leta upp annonsen och vara en besvärlig kundFörlåt men jag fattar inte?
En gjord som kan användas till all ridning.
En sadelgjord är ju en sadelgjord liksom, klart den kan användas till vilken sadel och ridning som helst om den har rätt längd?
”Säljer en hoppgjord. Gjorden kan användas vid all typ av ridning så endast en gjord behövs i stallet.”
Alltså jag tänkte verkligen tanken, ’hur kan man korta den då, så den passar en dressyrsadel’ (ja jag är lite morrontrött)Nån som är (eller tror sig vara) smart och bra på att skriva övertygande annonser Tanken är nog att du ska tänka "men oj så praktiskt, man behöver ENDAST EN GJORD, den köper jag direkt!"
Man kan ju korta stropparna på dressyrsadelnAlltså jag tänkte verkligen tanken, ’hur kan man korta den då, så den passar en dressyrsadel’ (ja jag är lite morrontrött)