Saker som får en att undra: blandras av labbe och golden annonseras ut men bara till någon med tidigare hunderfarenhet. Det är inte utan att jag blir fundersam över vad det är för fel på hunden för att det ska kännas som ett nödvändigt krav? Två av de raser som rekommenderas mest till nybörjare, liksom...
Hundvana hit och hundvana dit, tycker det står i var och varannan hundannons oavsett vad det är för ras eller individ. Känns som en floskel som kommer fram utan närmare eftertanke, för att det är populärt att överdriva hur svårt det är att ha hund.
Jag tänker att är det en valp direkt från uppfödaren så kanske för att vara lute seriös. Även om parningen inte varit seriös...
Är valpen 9-12 veckor från första köparen tänker jag att de tröttnat på att få valpen rumsren, gå ut med den, bitande i sladdar och barns fingrar, byxben...
Är hunden runt 9 månader-året har man totalt missat i uppfostran och träning själv. Hunden skäller, drar i kopplet, rymmer/kommer inte på inkallning, stjäl mat från bordet mm...
Det är inte så kul längre med hund men man vill inte lägga ner tid och pengar på träning själv..
Visst kan familjeförhållanden ändras, konstigt att det ofta sker när en större hund av aktiv ras är runt 9 månader dock