Såg en annons på blocket idag.
Häst och ryttarutrusning
Konstigt nog var hästen inte beskriven i annonstexten.
Häst och ryttarutrusning
Konstigt nog var hästen inte beskriven i annonstexten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog inte så ovanligt att påbörja insittning/inridning på 2½-åriga hästar och ponnyer.
Vi är nu i mitten av oktober.
Det ska självklart göras med måtta.
Dubbelt tokigt eftersom arab är en människa. Arabhäst heter ju arabianMedryttarannons:
"I have a 14.3h 15hh Anglo Arab mare that's needing a sharer/rider over the winter..could do 3-4days...she's not a novice due to being both Arab and tb jeans threw her..she's forward going but very safe..doesn't buck rear bolt..."
Annars en seriös annons, men lite tokigt blev det utan tvekan.
Islandshästen som är "mycket välutbildad" och därför(?) "presterar bättre ju duktigare ryttaren är"... gör inte alla hästar det? De som är välutbildade brukar dock kunna prestera bra även om ryttaren inte är så duktig..
Hästen är enligt uppgift kontinuerligt riden hela tiden, men när bilderna och filmen skiljer sig åt så mycket får man förklaringen är att bilderna är några år gamla och från när den var "i form".
Så..alltså INTE kontinuerligt riden hela tiden..?
Vidare kan den bli spänd osv så man måste göra vissa saker för att den ska slappna av, men den är "i grunden ytterst välriden".. eh..ok?
Denna välridna och välutbildade häst orkar dock "i dagsläget" inte långsamt tempo tölt.. Hur hänger det ihop?
Vidare är hästen perfekt om man vill träna dressyr eftersom den är så välutbildad att "den gör rätt direkt ryttaren gör rätt"
Alltså, igen, det gör väl de flesta hästar? En välutbildad och välriden häst tycker iaf jag är en sån som "fattar" vad ryttaren ville även om man inte lyckas göra alla signaler i perfekt balans och tajming.
Slutklämmen är när man får se filmen på denna pärla, den går fan inte i någon sorts form, inte ens i skritt. Man får se allt mellan stjärnkikare och under/bakom handen fullständigt på framdelen...
Den framgick då inte, vet inte om man skulle tolka den som dyr eller billig. Med tanke på alla lovord och att den var av "prestationsstam" så är den nog dyr.prislappen, då?
Är det inte märkligt många som skriver att man inte kan provrida hästen för att de inte är "igång"? Alltså jag fattar att en häst som stått länge inte klarar ett hårt pass på banan men att man inte alls skulle kunna rida den, det är för mig helt ofattbart. Lika ofattbart som att om man nu vill sälja en häst som stått länge, varför rider man då inte den? Eller hittar någon som kan rida den lite?
Är det inte märkligt många som skriver att man inte kan provrida hästen för att de inte är "igång"? Alltså jag fattar att en häst som stått länge inte klarar ett hårt pass på banan men att man inte alls skulle kunna rida den, det är för mig helt ofattbart. Lika ofattbart som att om man nu vill sälja en häst som stått länge, varför rider man då inte den? Eller hittar någon som kan rida den lite?
I vissa fall kanske anledningen till att den inte är "igång" är för att säljaren inte är säker på att den håller för att sättas igång.Är det inte märkligt många som skriver att man inte kan provrida hästen för att de inte är "igång"? Alltså jag fattar att en häst som stått länge inte klarar ett hårt pass på banan men att man inte alls skulle kunna rida den, det är för mig helt ofattbart. Lika ofattbart som att om man nu vill sälja en häst som stått länge, varför rider man då inte den? Eller hittar någon som kan rida den lite?
"Alla föl som folk vill sälja i år och som inte hittat ny ägare är ju åringar nästa vår...jag är intresserad av att köpa en ett åring nästa år."
är det bara jag som blir ?? över denna annons? varför ens besvära sig? är det inte bättre bara att leta efter annonser på 1åringar nästa år som är till salu. eller är det ett magiskt glapp mellan 1-3år och ingen som vill sälja dessa hästar?
Äsch, ålder är bara en siffra."Vackert stoföl född i maj 2007"
Sent utvecklad..?
Dubbelt tokigt eftersom arab är en människa. Arabhäst heter ju arabian