Min egen historia kring att handla på annons:
Rider långa pass i skogen på ca 2-3 timmar. Får fruktansvärt ont i sittbenen. Kom på iden att köpa cykeltrosor, och hittar en modell på tradera. Inte begagnade utan nya. Beställer och betalar direkt.
Men trosan kommer inte. Det går ganska många veckor, och jag blir lite fundersam. Sen helt plötsligt en lördag kväll vid 20-tiden ringer det på dörren. Utanför dörren står ett ungt par, ser jättetrevliga ut. Jag blir ju väldigt förvånad vem som ringer på dörren en lördag kl 20…
Så berättar tjejen att hon har fått ett brev/paket fel till sig. Men även hon väntade på ett paket så hon trodde ju att det var ett paket till henne. Så hon öppnar och kikar in. Och ser att detta är ju inte alls det hon har beställt. Utan ett par gräsliga rosa trosor med blöja (vaddering) i grenen och i ett spandexmaterial som är så fult på ett par trosor.
Då läser hon på fraktsedeln som sitter på brevet och ser att det skulle ju till en helt annan person.
Här i berättelsen så känner jag såhär; skit skit skit hoppas det inte är mina rosa cykeltrosor som ser helt galna ut med sin vaddering. Säg inte att det är trosorna (jag hade köpt lite andra saker på en annan sida)!!! Men självklart var det trosorna hon hade fått…
Flickan ber så mycket om ursäkt för att hon har öppnat paket. Och jag säger till killen; ja det här var ju pinsamt att du skulle behöva få se dessa gräsliga underbyxor. Han skrattade!
Jag tackade flera gånger paret för deras engagemang att leverera paket till mig; det som inte POSTNORD klarar av. En eloge till det unga paret!