Aha, när du bara skrev egen tänkte jag att det var en travare som var outbildad
Han är visserligen travare, men långt ifrån outbildad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, när du bara skrev egen tänkte jag att det var en travare som var outbildad
Men betyder det att medryttaren betalar för att utbilda en outbildad häst och även sköta stallsysslorna?
Alldeless för mångaRubrik "Fotomodell!"
är det hästens främsta användningsområde? ok det är väl ett plus i kanten om hästen är fin att se på men hur många köper häst för att den är snygg på dina instagrambilder?
Har väl varit en liknande i tråden innan. Någon sålde sin islandshäst där främsta meriten tydligen var att den varit modell i Höökskatalogen.Rubrik "Fotomodell!"
är det hästens främsta användningsområde? ok det är väl ett plus i kanten om hästen är fin att se på men hur många köper häst för att den är snygg på dina instagrambilder?
Nja, inte utbilda kanske, men stallsysslorna hör oftast till.
På tal om outbildade hästar så har jag på senare tid uppmärksammat fenomenet att man vill lämns ut 2-3 åring på foder där man vill att fodervärden ska ta hand om, rida in, utbilda och ev. också visa och tävla och sen ska ägaren ta tillbaka den. Känns ju som en sjukt rutten deal fr fodervärden men bra deal för ägaren som får sin häst utbildad gratis istället för att betala en dyr peng till ett utbildningsstall. Sen är det väl förvisso en chansning då man aldrig vet hur duktig den som tar emot är men ändå.
Jag såg en annan härom dagen, "svart 17'. Passar de flesta hästar""Säljer min sigma allround sadel då den inte används längre. "
Japp. Det var det enda som stod i annonsen
Märkligt. Varför har man en häst oskodd om den är så öm att den haltar pga det? Om det nu är därför, den kan ju lika gärna vara halt av andra anledningar och dessutom överviktig."Vi har aldrig behövt kalla veterinär utan hon har varit frisk och kry hela livet, hon är besiktigad och inprincip klar att åka. I besiktningen fick hon några småmarkeringar på hälta på böjt spår i trav och övervikt. Veterinären var ganska säker på att det bara var att hon är stel och lite öm i hovarna då hon numera går oskodd vilket hon inte gjort innan. "
klar att åka eller hur, säkert klar att rida fullt ut oxå då ...
Usch för detta!!
"Köpte xxxx för par veckor sidan men ser det blir för mycke jobb då han har fått problemer med hovbölder
Han har aldri blitt skodd å tycker det är tråkit å holde upp fötterna.
Siden jag är ensam med mine hästar blir det omöyligt.
Han är presis innriden och är värdast snällaste pojk. Snäll med alt. Han är otroligt vacker maffig stor.
Han har fått sine fötter värkat avmaskat vac och har pass.
Söker ett hem där det fins snälle duktiga folk som vill gi xxxxx ett godt hem i många år
Xxxxx är låg i rang..."
Haft hästen ett par veckor och sedan måste sälja pga hovbölder. Som om någon annan vill ha hand om det problemet?
Sedan ska man läsa "maffig stor" som fet, inget annat.
Nej nej nej! Den är till för att träna balansennågon säljer en "genomskinlig glidpadd" hm skulle gissa att de glömde "Anti"
Ja men vet du inte att alla svarta hästar är frieser å alla vita är araber"3,5 år gammal valack av friesertyp till salu".
Hästen är skimmel, visserligen född svart så den har inte hunnit blekna så mycket ännu. Ser mest ut som de flesta hästar av ridhästtyp, ev lite kortare i kroppen. Men med lite fantasi liknar den en frieser
Fast de skriver inte att det är en frieser, bara att den är av friesertyp, dvs den har fyra ben, man, svans och huvud rätt placerade."3,5 år gammal valack av friesertyp till salu".
Hästen är skimmel, visserligen född svart så den har inte hunnit blekna så mycket ännu. Ser mest ut som de flesta hästar av ridhästtyp, ev lite kortare i kroppen. Men med lite fantasi liknar den en frieser
Ja det måste väl vara så att jag inte tänkte på det, så dumt av mej!Fast de skriver inte att det är en frieser, bara att den är av friesertyp, dvs den har fyra ben, man, svans och huvud rätt placerade.