Från en sadel-grupp på fb:
Bekväm uterittssadel, westernmodell köpt från Paloma. Ska enligt uppgift vara bomlös.
Enligt uppgift
Ja, det är ju så svårt att hålla reda på sådana petitesser
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Från en sadel-grupp på fb:
Bekväm uterittssadel, westernmodell köpt från Paloma. Ska enligt uppgift vara bomlös.
Enligt uppgift
Det är väl klart? Om kusen har lite längre ben kommer ju sadeln passa mycket bättre!I en annons på en westernsadel på Facebook kom den klassiska frågan
"Passar den min häst?"
Fast den här gången med ett tillägg
"Han är 162 cm hög"
Svaret blev
"Den var för stor för min och hon är 155 cm"
Då så. Klart att sadeln kommer passa!
Håller så smått på och letar ponny till dottern och slås av hur många det är som inte har telefonnummer med i annonsen - inte heller mejl utan man förväntas använda kontaktformuläret på hästnet. Ingen text om att man bara vill ha mejlsvar för att man jobbar, är telefonrädd eller you name it heller utan bara annonstext och sen inget mer- För mig känns dte lite smått oseriöst faktiskt.
Håller inte med.
Om man använder kontaktformuläret så får man ju mail-kontakt.
Inga problem.
Man behöver väl inte ange orsak till att man föredrar att man kontaktas via formuläret?
Du behöver inte hålla med. Jag är en sådan som helst ringer istället för att mejla och sen vänta på svar för att ens få veta om hästen finns kvar och om den ev. ens kan passa oss.
De har tagit bort raden med telefonnummer på hästnet, kanske beror det på det? Jag tyckte att det var märkligt att alla svar plötsligt var mailsvar men fick förklaringen när jag såg att den raden var borta. Man får alltså skriva numret i själva annonsen om man vill ha det med.
Inte alltid. En dressyrhäst jag träffade en gång hade något problem i nacken som bara visade sig när nacken kröktes. Utredd på alla sätt och vis och såldes som avelssto (ej ärftlig skada). Hon gick utmärkt att motionsrida, men bara i öppen form.Har en skada som gör att hon ej går att rida på tygeln, lånas därför ut som skogsmulle/enklare hoppning, ej till dressyrintresserad.
Vad är det för skada? Om något borde det vara stärkande att gå i form?
Inte alltid. En dressyrhäst jag träffade en gång hade något problem i nacken som bara visade sig när nacken kröktes. Utredd på alla sätt och vis och såldes som avelssto (ej ärftlig skada). Hon gick utmärkt att motionsrida, men bara i öppen form.
Haha finns det sånna bakbenen kanske tar stryk så de inte orkar hoppa så högt sen.Intressant, har faktiskt aldrig hört om en häst som inte ska gå i form.
Förutom vissa hopphästar då, som blir förstörda av dressyr
Jaha, är det så. Det kan ju förstås förklara saken. Men man måste väl kunna ändra annonsen när man ser att tel. nr inte är med. Om man nu skulle vilja ha den med menar jag.