Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har vi en annons under "foderhästar lånas ut":
Hej tänkte se mig om i fall jag hittar någon som är intresserad av att utbilda vidare vår 3 åring. New forest C ponny valack. Snäll att rykta och hantera. I dagsläget är han bara uppsutten och skrittad på. Longerad.
Välkomna att höra av sig via mejl för första kontakt.
Fullblodssto överlåtes till tuff ryttare med mjukt handlag 25-45 år
Tjahapp. 50+ gör sig inte besvär.
Valack född 2006
Endast tävlad lätta klasser
Lindrig sadeltvång
Lindrig avisering
Pris? 140.000 kr
"Perfekt amatörhäst", pris 450 000 kr...
Här kan vi prata om skev värdering
Annonsen är på en hopphäst.Nja - jag tror du har missförstått lite. Amatörhäst är en travhäst som kan köras med en kusk som har löst amatörlicens.
Här har vi en höjdare...
Annonsören har inte skrivit under med namn utan enbart med landskap:
Söker en snäll o väluppfostrad kör ponny. Behöver inte va inkörd även unghäst av intresse. Erbjuder ett aktivt liv i livslångt hem med kärlek o den bästa behandlingen. Jag kan inte köpa en för dyr ponny o avbetalning behövs. Hoppas på seriösa svar.
Väldigt seriöst, faktiskt.Avslutet var... fint
Här har vi en höjdare...
Annonsören har inte skrivit under med namn utan enbart med landskap:
Söker en snäll o väluppfostrad kör ponny. Behöver inte va inkörd även unghäst av intresse. Erbjuder ett aktivt liv i livslångt hem med kärlek o den bästa behandlingen. Jag kan inte köpa en för dyr ponny o avbetalning behövs. Hoppas på seriösa svar.
Man kräver att andra ska vara seriösa men kan inte vara det själv...
Ska man köpa häst ska man ha pengar till det. Har man inte pengar men vill köpa häst ändå får man låna av banken till ränta, inte tro att någon privatperson vill agera bank.
Plus att "den bästa behandlingen" rimmar illa med att man inte har råd att betala inköpet. När det gäller omvårdnad blir hästar snabbt ett svart hål pengamässigt.
Men behandlingen blir ju den "bästa", tills det händer något. Du missuppfattar ju bara hela tiden.
Haha, såg den och tänkte i mitt stilla sinne att det är ju knappast åldern som avgör om man passar för en häst eller inte. Men många säljare har onekligen rätt specifika krav.
Men ni vet ju hur lätt äldre människor bryter sina ben, denhär hästen behöver en ung person som bara reser sig upp och hoppar upp igen när de ramlat av
Tycker det är väldigt många annonser på det här ämnet under säljes också. Folk har inte "tid" att utbilda sina hästar så de vill sälja men kan också låna ut på foder. Praktiskt liksom. Önskar jag hade varit en jäkel på att rida in/vidareutbilda hästar för då hade man verkligen kunnat välja och vraka. Men det är jag inte.