Nä. Och än mer komplicerat om hästen är typ tusen år gammal.Det är aldrig helt okomplicerat att sälja/köpa någon häst .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä. Och än mer komplicerat om hästen är typ tusen år gammal.Det är aldrig helt okomplicerat att sälja/köpa någon häst .
Jag upplever det som precis tvärtom.Gammalt men för en häst som haft flera hem och flyttat mellan stall, bete osv så är ett nytt hem i den åldern inte så farligt (beroende på individen dvs).
Jag tycker inte heller man bör sälja så gammla hästar, även om de klarar det så känns det inte helt schysst.
Jag tar hellre bort dom där de mår bra och har det gott än riskera att det blir dåligt.
Man får faktiskt ta sitt ansvar som ägare.
Finns ju alltid undantag, men känns som det är mycket som ska klaffa då, som i fallet du nämnerJag hade nog hellre tagit bort. Men jag vet å andra didan två fantastiskt fräscha ponnyer med mkt god utbildning som blev väldigt uppskattade läromästare till två små flickor. De kunde inte fått det bättre med hästkunniga mammor på egna gårdar och regelbunden tränarövervakning.
Hade jag ett sånt hem och en sån ponny skulle jag kunna släppa iväg tror jag.
Jag hade nog hellre tagit bort. Men jag vet å andra didan två fantastiskt fräscha ponnyer med mkt god utbildning som blev väldigt uppskattade läromästare till två små flickor. De kunde inte fått det bättre med hästkunniga mammor på egna gårdar och regelbunden tränarövervakning.
Hade jag ett sånt hem och en sån ponny skulle jag kunna släppa iväg tror jag.
Dehär när folk skriver "kan vara intresserad av byte"
Men mot vaddå?
Pigg o glad liten pralin
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.
Lite annorlunda annons på en ponny.
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär
Herregud, undrar om den är seriös?
Pigg o glad liten pralin
Vill du rida med vinden i håret, hjälmen bakofram för fulla muggar utan sadel så att flugorna smattrar dig i ansiktet och du sväljer en o annan , ja då har du hittat rätt !
Om det kommer kiss när du rider en häst som bockar ibland, då är hon fel , men om du tycker de är roligt att göra volt från 3ans hopptorn , hoppa fallskärm och tycker det är spännande att sitta med ögonbindel o prova mat du inte vet vad det är , då är hon rätt.
Hon verkar heller inte ha några konstiga ticks som att äta gul snö eller tända o släcka tre ggr innan hon går in i stallet. Hos oss har hon mest sprungit runt med blommor i håret och ätit ekologiskt och kanske varit lite feminist. hon har inte haft skor , men hon är säkert inte den som är den , utan rockar säkert ett par tjusiga klackar om hon skulle bli öm i fötterna av allt hjulande på gräsmattan. Hon pratar bra svenska men bryter lite på holländska och har med sin bakgrund dåligt ölsinne. Jag tror att hon är drogfri nu , för hon har inte vart ute o festat loss hos oss, men Holland är ju Holland så att säga, och hon gillar ju rullat gräs.
Jag tror inte att hon har oäkta barn kvar i Holland, hon skickar Inga pengar till något konstigt utlandskonto i alla fall.
Lite annorlunda annons på en ponny.
Kan säga att jag har tagit på ungefär 2 meningar som faktiskt lät seriösa, resten är såhär
Hund inte häst men...
"Varför vi säljer honom är för att min lilla dotter har svårt att acceptera en mindre familjemedlem. Hon vill gärna vara yngst i familjen."
Hund inte häst men...
"Varför vi säljer honom är för att min lilla dotter har svårt att acceptera en mindre familjemedlem. Hon vill gärna vara yngst i familjen."
Wow. Blir svårt att tillmötesgå alla önskemål från den där i framtiden...
Tänkte samma... vad gör man om man vill ha ett till barn eller för den delen separerar och träffar någon som har yngre barn/vill skaffa ett gemensamt