Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Kattungar efter norskskogskatt och pappan är blandras perser och bonkatt har en hona och en hane honan är sin mamma upp dagen hon är långhårig och ser faktiskt ut som en skogis men hanen har inte lika lång päls men den är väldigt tät så han vill jag ha 1000 för skicka gärna ett sms vid intresse för jag hör inte tel så bra så kan jag ringa upp om så önskas dom är rödtigrerade med en aning vitt mitt nr 070xxxxxxx lev
klara"

Funderar på om punkt-knappen hade gått sönder... :crazy:

Undrar dessutom vad honkatten kostar, och vad en bonkatt är.
En katt som passar en målare, kanske..?:idea:

"Kattungar efter norskskogskatt och pappan är blandras perser och bonkatt har en hona och en hane honan är sin mamma upp dagen hon är långhårig och ser faktiskt ut som en skogis men hanen har inte lika lång päls men den är väldigt tät så han vill jag ha 1000 för skicka gärna ett sms vid intresse för jag hör inte tel så bra så kan jag ringa upp om så önskas dom är rödtigrerade med en aning vitt mitt nr 070xxxxxxx lev
klara"

:rofl:

klara"

Bonkatt är såklart en sån man putsar (bonar) golv med

Jag såg just en annons med rubriken "Häst som mycket väl formande".
Överst i annonsen står det "Inriktning: Dressyr - Typ: Kallblod - Kön: Sto - Födelseår: 2012" och i beskrivningen står det Inriktning: Hoppning - Typ: Stora hästar - Kön: Valack - Födelseår: 2012, plus en kort text utöver det.

Söker en på namnet som är angivet i annonsen så kommer en till annons med samma bild och text upp, men till ett annat pris och från en annan försäljare (den riktiga antar jag då). Samma försäljare har även en till annons med låneerbjudande, bland hästannonserna.

Mycket bra försök, verkligen! :D

Okej, den här har väl varit med förr, men ny annons ute nu:
Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå pga att han tröttnat på ridbanan. Han trivs bäst att ridas regelbundet.
Säljs absolut inte som en skogsmulle eller läromästare till oerfaren ryttare!

Bara jag som tycker det är motsägelsefullt?
Dessutom: 25.000 för att bara lulla i skogen på hobbynivå?

Blir tung i hjärtat när man ser hästar tex födda runt 95, som nyligen fått cushings konstaterat och blir därför till salu för den inte kan stå och äta med de andra hästarna längre. Jag hade så gärna velat driva ett ålderdomshem för såna gamla hästar som ägarna inte vill ha längre :(

Blir tung i hjärtat när man ser hästar tex födda runt 95, som nyligen fått cushings konstaterat och blir därför till salu för den inte kan stå och äta med de andra hästarna längre. Jag hade så gärna velat driva ett ålderdomshem för såna gamla hästar som ägarna inte vill ha längre :(
Är nog många som hade velat det, eller bara kunna lämna trotjänaren så. Krävs dock en hel del pengar och tid.

"Hej jag har en snäll varmblodsvalack. Snäll i all hantering men kan bli lite nervös så ser gärna att du har lite erfarenhet. Då jag inte har tid att rida på han så säljer jag heller han eller byter mot en mindre häst som sällskap till min andra (gärna ridbar)
Han har pass.
Hör gärna av dig för mer info"

...du har ju redan en ridbar häst... som du inte hinner rida....?

"Kollar intresset för min lilla tjej född 11, precis inriden och kan skrift, trav, galopp och är löshoppad. Tycker om hoppning och ut & busa i skogen. Trevlig i hantering och vid ridning men kräver en rutinerad ryttare med erfarenhet av unghästar. "

:eek:

"Hej jag har en snäll varmblodsvalack. Snäll i all hantering men kan bli lite nervös så ser gärna att du har lite erfarenhet. Då jag inte har tid att rida på han så säljer jag heller han eller byter mot en mindre häst som sällskap till min andra (gärna ridbar)
Han har pass.
Hör gärna av dig för mer info"

...du har ju redan en ridbar häst... som du inte hinner rida....?

"...ser gärna att du har lite erfarenhet" är ju uppfriskande bland de gamla klyschorna "kräver erfaren ryttare", "ej nybörjarhäst" osv. i alla fall :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka